Aprilia rally - regulacja

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Aprilia rally - regulacja

Ten temat zawiera 9 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 2 lata temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 10 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #651672 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe adamos247
    adamos247
    Użytkownik
    • Postów: 117

    Witam serdecznie.
    Jakiś czas temu zakupiłem aprilie rally 96r chlodzona cieczą, zakupiłem trochę nowych rzeczy.

    Cewka przewód fajka
    Tlok kompletny
    Nowe sprzęgło
    Pasek napędowy
    Wariator i przeciwtalerz
    Moduł(w razie w na podmiane)
    Świece irydowa(kupiłem jakiś no name to nie chciał odpalać, teraz pali od Kopa)
    Nowy filtr powietrza, obudowa wraz z wkładem
    Nowy krociec ssacy (stary byl spekany)
    Oraz nowe elementy do startera noznego i elektronicznego

    Teraz jest taki problem, że po złożeniu tego czego nowego napędu i wszystkich innych nowych elementów, nie mogę tego dograć. Skuter jedzie tylko gdy ma zakręcone powietrze na Maxa(na gaźniku), nie trzyma wolnych obrotów, regulacja dawki(iglicy) wkrecona na maxa a on i tak gaśnie(trzyma wolne obroty gdy dodam mu powietrza, ale wtedy nie jedzie), w zależności jak dużo powtarza mu dodam, przygasa podczas jazdy lub podczas startu.
    Na starym spekanym kroccu oraz nieszczelnym klejonym na silikon filtrze powietrza, nie ważne było ile dam mu powietrza, to i tak jechał, było odwrotnie, gdy zakrecilem powietrze na maxa, nie chodził.

    Podczas ostatniej podmianki zmieniłem wariator, przeciwtalerz, rolki oraz pasek (na dłuższy, mam dwa nowe, ale Kupiłem ostatnio za krótki)
    No i krociec oraz filtr powietrza.
    Teraz skuter reaguje na regulację już o połowę obrotu śrubki regulacji powietrza, no i przymiera, a przedtem mogłem odkręcić mu dwa obroty czy pięć i nie czuł różnicy…

    Aa no i podmieniłem też świece na tą irydowa, wszystkie pozostałe rzeczy wymieniłem dużo prędzej. Skuter miał jechać a źle jedzie… Co sprawdzać?

    Jak wspominałem, przedtem nie był czuły na regulacje, tylko jak zakrecilem całkiem powietrze, przedtem ciężko było go w ogóle odpalić na zimnym, tez źle chodził na obrotach wolnych. Teraz źle chodzi na wolnych i nie wkreca się. Umiera, chyba ze zabiorę mu całkiem powietrze, to przyśpiesza znosnie, ale to i tak nie to.

    • Ten temat został zmodyfikowany2 lata temu przezZdjęcie profilowe adamos247 adamos247.
    • Ten temat został zmodyfikowany2 lata temu przezZdjęcie profilowe adamos247 adamos247.
    #651682 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 531

    za duże dysze w gaźniku?
    po tych wymianach jaka jest kompresja?

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #651684 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe adamos247
    adamos247
    Użytkownik
    • Postów: 117

    Kompresja jest przeszło 9 barów, nawet ok 10.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 2 lata temu przez Zdjęcie profilowe adamos247 adamos247.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 2 lata temu przez Zdjęcie profilowe adamos247 adamos247.
    #651686 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 531

    no to najczęściej jest tak że jeżeli silnik reaguje na regulacje poprawnie tylko nie można go wyregulować to znaczy że średnica gaźnika i zastosowane w nim dysze nie grają z ilością powietrza której potrzebuje silnik albo którą puszcza filtr.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #651688 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe adamos247
    adamos247
    Użytkownik
    • Postów: 117

    Jaka do 50tki kupić dysze? Mam wrażenie że właśnie za dużo paliwa dostaje. Nie wiem jaką mam bo jednye cyfry na niej to „14”-a to niemożliwe

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #651691 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 531

    nie ma „dyszy do 50tki” bo jedna 50 ma 3KM a inna ma 6KM. Dlatego to sie dobiera. Tylko że i głowne i te od wolnych.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #651737 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe adamos247
    adamos247
    Użytkownik
    • Postów: 117

    A więc. Była dysza 74. Wrzuciłem 70. Iglica była na samej górze, czyli ustawiona jak najniżej, ustawiłem na środek, wyczyscilem, lekko krzywa byla Iglica, wyprostowalem, jak dam mu chociaż 1.5 obrotu powietrza, to startując gaśnie, jak zakręce na maxa na dyszy 70 też nie chce się już wkręcić na obroty, jedzie powoli ale nie gaśnie. Wyczyscilem gaźnik i wszystkie dysze, biorąc iglice na środek i wkrecajac trochę regulacje obrotów spowodowalo to, że nie gaśnie na wolnych (o ile mam chociaż 1.5 obrotu odkrecone powietrze) zauważyłem jeszcze, ze z końcówki wydechu kąpie nieprzepalone paliwo, ale długo stał na wolnych i próbowałem regulować więc go nie przepalil, tak myślę. Co dalej robić?, wszystko nowe, szczelne, gaźnik szczelny, nie mam już pomysłow.

    #651745 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe adamos247
    adamos247
    Użytkownik
    • Postów: 117

    Dobra, wrzuciłem rolki 4.5g były włożone te z wariatorem które miały ok 10g-11g.

    Teraz jest duży problem na starcie, ma takiego mula przy stracie(nie mogę dać manetki na full) bo przygasa, kiedy natomiast już się wkreci, to jedzie bardzo dobrze i równo przyspiesza, bardzo ładnie, z tym, ze powietrze musi być zakręcone na maxa. Jak jest chociaż pól obrotu odkrecone, nie wystartuje chyba ze mega powoli. Nie dając za dużo gazu

    #651759 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe adamos247
    adamos247
    Użytkownik
    • Postów: 117

    Tutaj chyba sprawę by wyjaśniły sprężyny sprzęgła czerwone, żeby on ruszył z dużych obrotów i nie byłoby problemu

    #651761 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 531

    nie. to wciąż kwestia regulacji gaźnika

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 10 łącznie)
Odpowiedz do: Aprilia rally - regulacja
Informacje o Tobie: