90cc regulacja zaworów

Wyświetlanie 28 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #71276
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 795

      Jakie luzy ma mieć głowica 90cc TEC’a ? Mam cylinder KIT TEC 90cc.

      Jedni piszą, że po 0.10 oba, jedni że po 0.05 oba. Jak jest naprawdę ?

      Na 0.05 i 0.06/0.07 dziwnie mi się skuter zachowuje przy max obrotach, przy ustawieniu 0.10 oba zawory problem przy max obrotach ustępuję trochę, ale nie do końca.

      Na obu regulacjach skuter pali od strzała, ma równe obroty.

      Stanie się coś jak jest za duży luz ? Myślę, że nie wypali mi zaworów- jak myślicie ?

    • #71285
      barteklodz
      Użytkownik
      • Postów: 783

      przy za dużym będzie sieczkarnia
      jak za mały to wtedy może wypalić bo będą zawory podparte

      jaki dokładnie masz problem ?

    • #71289
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 795

      Jadę na ful manetce, jest OK do ok 70km/h potem zaczyna robić takie „bu” na 1 sekundę i znowu jedzie(szarpnie) i tak co jakiś czas. Na 0.05 było nie do wytrzymania to przerywanie(zaczynało się od 60km/h. Na 0.10 jest w większym odstępie czasowym to przerywanie i jest trochę mniej go. Gdy dam pół manetki to wszystko jest ok. Myślałem, ze to gaźnik, ale nie pomaga żadna regulacja. Mam dysze #100 i gaźnik 24mm KEIHIN.

      Takie coś jak tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=xdXp_wAXzi8

    • #71294
      barteklodz
      Użytkownik
      • Postów: 783

      mnie to wygląda na problem z elektryką

    • #71296
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 795

      Za CDI dałem 300zł odblokowany ..

    • #71297
      Fubu2PL
      Użytkownik
      • Postów: 593

      Spróuj ustawić wydechowy na 15 a dolotowy czy jakoś tak na 12 i zobacz co się stanie

    • #71299
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 795

      Wolałbym aby się nic nie stało, ale w dobrym znaczeniu jakby się coś „stało” to by było super ;]

    • #71307
      luk
      Użytkownik
      • Postów: 158

      Ustaw zawory standardowo tak jak masz podane w instrukcji serwisowej, czyli po 0,05. Moim zdaniem to może być problem modułu.

    • #71308
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 795

      luk napisał:

      Ustaw zawory standardowo tak jak masz podane w instrukcji serwisowej, czyli po 0,05. Moim zdaniem to może być problem modułu.

      Przeczytaj temat od początku, a potem się wypowiadaj.

    • #71319
      luk
      Użytkownik
      • Postów: 158

      Na jednym z anglojęzycznych forum piszą, że trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy ustawieniami dla 50 cm a 125 cm. Sportowy kit 90 cm jest porównywalny z klasą 125, a dla tej ustawia się po 0,12 mm na obu zaworach.

      Ktoś pisze, że do kitu 72 cm dobrał po wielu próbach odpowiednie ustawienia i jest to 0,003″ oraz 0,004″, czyli po przeliczeniu 0,076 mm i 0,102 mm dla zaworu wydechowego.

    • #71321
      Pietro
      Użytkownik
      • Postów: 3 294

      AraS napisał:

      luk napisał:
      Ustaw zawory standardowo tak jak masz podane w instrukcji serwisowej, czyli po 0,05. Moim zdaniem to może być problem modułu.

      Przeczytaj temat od początku, a potem się wypowiadaj.

      Zawór ssący powinieneś ustawić na 0,05 a wydechowy na 0,06.
      Pytanie, czy prawidłowo ustawiasz te luzy? Zbyt duże luzy powodują mniejsze otwarcie zaworów, przez co zmniejsza się przelot gazów, silnik jest słabszy, przegrzewa się i klekocze. Małe luzy, lub brak (po nagrzaniu silnika zbyt mały luz może wykasować się do zera) powoduje nie domykanie się zaworów w gniazdach, silnik traci kompresję, zawory ulegają wypaleniu, może uszkodzić się również głowica.

    • #71329
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 795

      Szczelinomierz mam taki, co ma skale co 0.5mm. Próbowałem ustawiać ssący na 0.05 i wydechowy też na 0.05 ale trochę luźniej i stwierdziłem, że lepiej chodzi na 0.10mm ssący a wydechowy trochę luźniej.

    • #71346
      madi
      Uczestnik
      • Postów: 5 788

      Do ustawiania luzu zaworowego najlepiej mieć szczelinomierz cechowany co 0.01.

    • #71396
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 795

      madi napisał:

      Do ustawiania luzu zaworowego najlepiej mieć szczelinomierz cechowany co 0.01.

      Zauważyłem ;] Ja nie posiadam takowego niestety ..

    • #71398
      luk
      Użytkownik
      • Postów: 158

      To sobie kup. Dostaniesz taki w każdym jednym sklepie z narzędziami. Cena około 25 zł.

    • #71403
      enter1978
      Użytkownik
      • Postów: 579

      barteklodz wydaje mi sie że ma rację, to cos z elektryką, z ciekawości niedawno zaglądałem u siebie do zaworów bo nawinął masę kilometrów a nie chce mi się zrobic podstawowej obsługi bo nie mam kiedy a jak mam czas to mi sie nie chce. Zawory bez żadnych regulacji przelatały 14tys km i jak odkręciłem pokrywę to faktycznie miałem jeden zawór podparty, ale silnik elegancko i kulturalnie chodził i ani na wolnych ani na wysokich obrotach nie odwalał takich jaj. Ale podobnie jak na filmiku sie zachowywał jak mi kiedys czapka ze świecy się rozleciała tylko długość mulenia była dłuższa , bo u ciebie to tak bardzo szybko go nachodzi i tak samo szybko mu przechodzi w moim wypadku mulenie było dłuższe.

    • #71599
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 795

      No ale co może być z elektryką ? Moduł DC kupiłem naraku za prawie 300zł odblokowany ..

    • #71898
      woffer
      Użytkownik
      • Postów: 15

      A nie masz od kogoś pożyczyć moduł dla samego testu?

    • #71902
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 795

      Właśnie nie mogę .. Nikt w okolicy nie ma takiego modułu..

    • #72164
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 795

      luk napisał:

      Na jednym z anglojęzycznych forum piszą, że trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy ustawieniami dla 50 cm a 125 cm. Sportowy kit 90 cm jest porównywalny z klasą 125, a dla tej ustawia się po 0,12 mm na obu zaworach.
      Ktoś pisze, że do kitu 72 cm dobrał po wielu próbach odpowiednie ustawienia i jest to 0,003″ oraz 0,004″, czyli po przeliczeniu 0,076 mm i 0,102 mm dla zaworu wydechowego.

      Czyli, ze dla kitu 72cc luzy są mniejsze niż przy seryjnej 50cc? Coś nie wierzę …

    • #72168
      luk
      Użytkownik
      • Postów: 158

      Przeczytaj jeszcze raz, ale ze zrozumieniem.

    • #72170
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 795

      luk napisał:

      Przeczytaj jeszcze raz, ale ze zrozumieniem.

      Po przeliczeniu dla 90cc czy nadal dla 72cc ?

    • #72171
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 795

      luk napisał:

      Przeczytaj jeszcze raz, ale ze zrozumieniem.

      Po przeliczeniu dla 90cc czy nadal dla 72cc ?

    • #72176
      barteklodz
      Użytkownik
      • Postów: 783

      co ty chcesz tam przeliczać ?
      długość zaworów jest taka sama, nie zmieniasz luzu

    • #72178
      luk
      Użytkownik
      • Postów: 158

      Dotyczyło to 72 cm.

      W oparciu o te dane wyliczyłem dla Ciebie na gotowo ile powinieneś ustawić dla kitu 90 cm:

      Zawór dolotowy – 0,095
      Zawór wydechowy – 0,12

      Przy tych ustawieniach powinna być idealna kultura pracy silnika.

    • #72192
      Pietro
      Użytkownik
      • Postów: 3 294

      AraS napisał:

      luk napisał:
      Na jednym z anglojęzycznych forum piszą, że trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy ustawieniami dla 50 cm a 125 cm. Sportowy kit 90 cm jest porównywalny z klasą 125, a dla tej ustawia się po 0,12 mm na obu zaworach.
      Ktoś pisze, że do kitu 72 cm dobrał po wielu próbach odpowiednie ustawienia i jest to 0,003″ oraz 0,004″, czyli po przeliczeniu 0,076 mm i 0,102 mm dla zaworu wydechowego.

      Czyli, ze dla kitu 72cc luzy są mniejsze niż przy seryjnej 50cc? Coś nie wierzę …

      Głowica silnika 125cc posiada większe wymiary zaworów, z tego powodu pod wpływem ciepła, rozszerzalność materiału czyli stali z jakiej wykonane są zawory, jest większa, dlatego te luzy są większe. Ale cylinder 90cc ma tą samą głowicę co 50-tka, więc luzy zaworów powinny być takie jak w 50-tce. Chyba że silnik będzie bardzo katowany i przegrzewany, można te luzy ciut zwiększyć, ale raczej nie o 100%. W przypadku katowania silników 4T b.ważne znaczenie ma olej, który musi mieć większą lepkość, co przekłada się na grubość powłoki na gładzi cylindra (film olejowy) i na ruchomych elementach, np. trzonki zaworów, krzywki wałka rozrządu, itd.

    • #72218
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 795

      Silnik katowany nie jest, przegrzewamy także nie jest. Robi trasy po max 10km jak narazie, ale te 10km to bardzo często. Jeżdżę tak po 5km, nie palę gumy, nie ruszam z koła ani nic..

      Ja mam głowicę właśnie z powiększonymi zaworami. Miałem ją w komplecie do cylindra 90cc.

    • #72222
      luk
      Użytkownik
      • Postów: 158

      Pietro nie zgodzę się z Tobą, ponieważ w moim kicie głowica do 90 cm różniła się od fabrycznej głowicy, rozmiarem w środku i większymi zaworami.

    • #72235
      Pietro
      Użytkownik
      • Postów: 3 294

      luk napisał:

      Pietro nie zgodzę się z Tobą, ponieważ w moim kicie głowica do 90 cm różniła się od fabrycznej głowicy, rozmiarem w środku i większymi zaworami.

      </blockquote W Twoim kicie zawory nieznacznie powiększone są w stosunku do głowicy 50cc, natomiast mniejsze są od głowicy silnika 125 gdzie przewidziano stosowanie większych luzów. Tak że, nie ma potrzeby zwiększać luzu, bo nic to nie wniesie poza mniejszym otwieraniem się zaworów a co za tym idzie utratą mocy, bo mało otwarty zawór, to mniejszy przepływ gazów.

Wyświetlanie 28 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button