90cc regulacja zaworów
- This topic has 28 odpowiedzi, 8 głosów, and was last updated 8 years, 6 months temu by
Pietro.
- AutorWpisy
-
- 24 lipca 2012 dnia 20:22 #71276
Anonim
Nieaktywny- Postów: 795
Jakie luzy ma mieć głowica 90cc TEC’a ? Mam cylinder KIT TEC 90cc.
Jedni piszą, że po 0.10 oba, jedni że po 0.05 oba. Jak jest naprawdę ?
Na 0.05 i 0.06/0.07 dziwnie mi się skuter zachowuje przy max obrotach, przy ustawieniu 0.10 oba zawory problem przy max obrotach ustępuję trochę, ale nie do końca.
Na obu regulacjach skuter pali od strzała, ma równe obroty.
Stanie się coś jak jest za duży luz ? Myślę, że nie wypali mi zaworów- jak myślicie ?
- 24 lipca 2012 dnia 20:47 #71285
przy za dużym będzie sieczkarnia
jak za mały to wtedy może wypalić bo będą zawory podpartejaki dokładnie masz problem ?
- 24 lipca 2012 dnia 20:56 #71289
Anonim
Nieaktywny- Postów: 795
Jadę na ful manetce, jest OK do ok 70km/h potem zaczyna robić takie „bu” na 1 sekundę i znowu jedzie(szarpnie) i tak co jakiś czas. Na 0.05 było nie do wytrzymania to przerywanie(zaczynało się od 60km/h. Na 0.10 jest w większym odstępie czasowym to przerywanie i jest trochę mniej go. Gdy dam pół manetki to wszystko jest ok. Myślałem, ze to gaźnik, ale nie pomaga żadna regulacja. Mam dysze #100 i gaźnik 24mm KEIHIN.
Takie coś jak tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=xdXp_wAXzi8
- 24 lipca 2012 dnia 21:02 #71294
mnie to wygląda na problem z elektryką
- 24 lipca 2012 dnia 21:08 #71296
Anonim
Nieaktywny- Postów: 795
Za CDI dałem 300zł odblokowany ..
- 24 lipca 2012 dnia 21:18 #71297
Spróuj ustawić wydechowy na 15 a dolotowy czy jakoś tak na 12 i zobacz co się stanie
- 24 lipca 2012 dnia 21:25 #71299
Anonim
Nieaktywny- Postów: 795
Wolałbym aby się nic nie stało, ale w dobrym znaczeniu jakby się coś „stało” to by było super ;]
- 24 lipca 2012 dnia 21:46 #71307
Ustaw zawory standardowo tak jak masz podane w instrukcji serwisowej, czyli po 0,05. Moim zdaniem to może być problem modułu.
- 24 lipca 2012 dnia 21:55 #71308
Anonim
Nieaktywny- Postów: 795
luk napisał:
Ustaw zawory standardowo tak jak masz podane w instrukcji serwisowej, czyli po 0,05. Moim zdaniem to może być problem modułu.
Przeczytaj temat od początku, a potem się wypowiadaj.
- 25 lipca 2012 dnia 07:10 #71319
Na jednym z anglojęzycznych forum piszą, że trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy ustawieniami dla 50 cm a 125 cm. Sportowy kit 90 cm jest porównywalny z klasą 125, a dla tej ustawia się po 0,12 mm na obu zaworach.
Ktoś pisze, że do kitu 72 cm dobrał po wielu próbach odpowiednie ustawienia i jest to 0,003″ oraz 0,004″, czyli po przeliczeniu 0,076 mm i 0,102 mm dla zaworu wydechowego.
- 25 lipca 2012 dnia 07:13 #71321
AraS napisał:
luk napisał:
Ustaw zawory standardowo tak jak masz podane w instrukcji serwisowej, czyli po 0,05. Moim zdaniem to może być problem modułu.Przeczytaj temat od początku, a potem się wypowiadaj.
Zawór ssący powinieneś ustawić na 0,05 a wydechowy na 0,06.
Pytanie, czy prawidłowo ustawiasz te luzy? Zbyt duże luzy powodują mniejsze otwarcie zaworów, przez co zmniejsza się przelot gazów, silnik jest słabszy, przegrzewa się i klekocze. Małe luzy, lub brak (po nagrzaniu silnika zbyt mały luz może wykasować się do zera) powoduje nie domykanie się zaworów w gniazdach, silnik traci kompresję, zawory ulegają wypaleniu, może uszkodzić się również głowica. - 25 lipca 2012 dnia 09:22 #71329
Anonim
Nieaktywny- Postów: 795
Szczelinomierz mam taki, co ma skale co 0.5mm. Próbowałem ustawiać ssący na 0.05 i wydechowy też na 0.05 ale trochę luźniej i stwierdziłem, że lepiej chodzi na 0.10mm ssący a wydechowy trochę luźniej.
- 25 lipca 2012 dnia 12:05 #71346
Do ustawiania luzu zaworowego najlepiej mieć szczelinomierz cechowany co 0.01.
- 25 lipca 2012 dnia 18:14 #71396
Anonim
Nieaktywny- Postów: 795
madi napisał:
Do ustawiania luzu zaworowego najlepiej mieć szczelinomierz cechowany co 0.01.
Zauważyłem ;] Ja nie posiadam takowego niestety ..
- 25 lipca 2012 dnia 18:34 #71398
To sobie kup. Dostaniesz taki w każdym jednym sklepie z narzędziami. Cena około 25 zł.
- 25 lipca 2012 dnia 18:49 #71403
barteklodz wydaje mi sie że ma rację, to cos z elektryką, z ciekawości niedawno zaglądałem u siebie do zaworów bo nawinął masę kilometrów a nie chce mi się zrobic podstawowej obsługi bo nie mam kiedy a jak mam czas to mi sie nie chce. Zawory bez żadnych regulacji przelatały 14tys km i jak odkręciłem pokrywę to faktycznie miałem jeden zawór podparty, ale silnik elegancko i kulturalnie chodził i ani na wolnych ani na wysokich obrotach nie odwalał takich jaj. Ale podobnie jak na filmiku sie zachowywał jak mi kiedys czapka ze świecy się rozleciała tylko długość mulenia była dłuższa , bo u ciebie to tak bardzo szybko go nachodzi i tak samo szybko mu przechodzi w moim wypadku mulenie było dłuższe.
- 26 lipca 2012 dnia 19:25 #71599
Anonim
Nieaktywny- Postów: 795
No ale co może być z elektryką ? Moduł DC kupiłem naraku za prawie 300zł odblokowany ..
- 28 lipca 2012 dnia 18:03 #71898
A nie masz od kogoś pożyczyć moduł dla samego testu?
- 28 lipca 2012 dnia 18:32 #71902
Anonim
Nieaktywny- Postów: 795
Właśnie nie mogę .. Nikt w okolicy nie ma takiego modułu..
- 29 lipca 2012 dnia 21:26 #72164
Anonim
Nieaktywny- Postów: 795
luk napisał:
Na jednym z anglojęzycznych forum piszą, że trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy ustawieniami dla 50 cm a 125 cm. Sportowy kit 90 cm jest porównywalny z klasą 125, a dla tej ustawia się po 0,12 mm na obu zaworach.
Ktoś pisze, że do kitu 72 cm dobrał po wielu próbach odpowiednie ustawienia i jest to 0,003″ oraz 0,004″, czyli po przeliczeniu 0,076 mm i 0,102 mm dla zaworu wydechowego.Czyli, ze dla kitu 72cc luzy są mniejsze niż przy seryjnej 50cc? Coś nie wierzę …
- 29 lipca 2012 dnia 21:50 #72168
Przeczytaj jeszcze raz, ale ze zrozumieniem.
- 29 lipca 2012 dnia 21:52 #72170
Anonim
Nieaktywny- Postów: 795
luk napisał:
Przeczytaj jeszcze raz, ale ze zrozumieniem.
Po przeliczeniu dla 90cc czy nadal dla 72cc ?
- 29 lipca 2012 dnia 21:53 #72171
Anonim
Nieaktywny- Postów: 795
luk napisał:
Przeczytaj jeszcze raz, ale ze zrozumieniem.
Po przeliczeniu dla 90cc czy nadal dla 72cc ?
- 29 lipca 2012 dnia 22:15 #72176
co ty chcesz tam przeliczać ?
długość zaworów jest taka sama, nie zmieniasz luzu - 29 lipca 2012 dnia 22:18 #72178
Dotyczyło to 72 cm.
W oparciu o te dane wyliczyłem dla Ciebie na gotowo ile powinieneś ustawić dla kitu 90 cm:
Zawór dolotowy – 0,095
Zawór wydechowy – 0,12Przy tych ustawieniach powinna być idealna kultura pracy silnika.
- 30 lipca 2012 dnia 06:41 #72192
AraS napisał:
luk napisał:
Na jednym z anglojęzycznych forum piszą, że trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy ustawieniami dla 50 cm a 125 cm. Sportowy kit 90 cm jest porównywalny z klasą 125, a dla tej ustawia się po 0,12 mm na obu zaworach.
Ktoś pisze, że do kitu 72 cm dobrał po wielu próbach odpowiednie ustawienia i jest to 0,003″ oraz 0,004″, czyli po przeliczeniu 0,076 mm i 0,102 mm dla zaworu wydechowego.Czyli, ze dla kitu 72cc luzy są mniejsze niż przy seryjnej 50cc? Coś nie wierzę …
Głowica silnika 125cc posiada większe wymiary zaworów, z tego powodu pod wpływem ciepła, rozszerzalność materiału czyli stali z jakiej wykonane są zawory, jest większa, dlatego te luzy są większe. Ale cylinder 90cc ma tą samą głowicę co 50-tka, więc luzy zaworów powinny być takie jak w 50-tce. Chyba że silnik będzie bardzo katowany i przegrzewany, można te luzy ciut zwiększyć, ale raczej nie o 100%. W przypadku katowania silników 4T b.ważne znaczenie ma olej, który musi mieć większą lepkość, co przekłada się na grubość powłoki na gładzi cylindra (film olejowy) i na ruchomych elementach, np. trzonki zaworów, krzywki wałka rozrządu, itd.
- 30 lipca 2012 dnia 09:46 #72218
Anonim
Nieaktywny- Postów: 795
Silnik katowany nie jest, przegrzewamy także nie jest. Robi trasy po max 10km jak narazie, ale te 10km to bardzo często. Jeżdżę tak po 5km, nie palę gumy, nie ruszam z koła ani nic..
Ja mam głowicę właśnie z powiększonymi zaworami. Miałem ją w komplecie do cylindra 90cc.
- 30 lipca 2012 dnia 09:58 #72222
Pietro nie zgodzę się z Tobą, ponieważ w moim kicie głowica do 90 cm różniła się od fabrycznej głowicy, rozmiarem w środku i większymi zaworami.
- 30 lipca 2012 dnia 10:57 #72235
luk napisał:
Pietro nie zgodzę się z Tobą, ponieważ w moim kicie głowica do 90 cm różniła się od fabrycznej głowicy, rozmiarem w środku i większymi zaworami.
</blockquote W Twoim kicie zawory nieznacznie powiększone są w stosunku do głowicy 50cc, natomiast mniejsze są od głowicy silnika 125 gdzie przewidziano stosowanie większych luzów. Tak że, nie ma potrzeby zwiększać luzu, bo nic to nie wniesie poza mniejszym otwieraniem się zaworów a co za tym idzie utratą mocy, bo mało otwarty zawór, to mniejszy przepływ gazów.
-
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.