139QMB – Polepszenie chłodzenia

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning 139QMB – Polepszenie chłodzenia

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe  Anonimowy 5 lata, 6 miesiące temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #159435
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    Tak jak w temacie. Cylinder 72cm3, do tego sportowy wałek rozrządu. Wiadomo, że trzeba poprawić chłodzenie. Jakieś pomysły co można zmodyfikować? Posiadam już takie cudo: http://www.racing-planet.pl/316-sportowy-wiatrak-wentylatora-naraku-performances-zolty.html jednak mało mi, i chce więcej. Skuter często pokonuje trasy ponad 20km w jedną stronę – można powiedzieć, że co 2-3 dni. Natomiast 10km to jest normalka. Zaraz się mądrzy odezwą, abym założył chwytak powietrza – jak takie coś wykonać? Czy przy takim czymś chłodzenie na wolnych obrotach będzie mniejsze?

    #159436
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 371

    Dobrze powiedzą. Taki sportowy wentylator ma bardziej agresywne łopatki i lepszą wydajność.

    Chwytak powietrza to też świetna opcja zwłaszcza jak sie wytnie większość fabrycznych kratek osłonowych w fabrycznym wlocie a w celu osłony wentylatora przed mechanicznymi uszkodzeniami w chwytak wsadzisz siatex aluminiowy tuningowy z oczkami 3×5 albo 5×7 (im gęstsza siatka tym lepsza ochrona ale gorszy przepływ)

    chwytaka nie wykonuj tylko kup. kosztuje ze 35zł.

    udrożnij WYPŁYW powietrza już poodebraniu ciepła od silnika (jeżeli trzeba- pooglądaj i oceń)

    pierwsze 10-15cm kolektora wydechowego obwiń bandażem atermicznym to wydech przestanie ci dogrzwać okolice cylindra a jak jesteś twardy to aż za łapacz powietrza. Potrzebny taki do 800 stopni.Nie do pieców z Castoramy ale do wydechów. tyle że bedzie łapał i trzymał wilgoć bo jest nisko i bedzie na niego z brzydsze dni chlapać

    ostatnia opcja to dodanie lub całkowite przejście na elektryczny wentylator dedykowany do chłodnic (praca w zmiennych warunkach z wysokimi temperaturami) są tłocząca albo ssące.
    Np http://allegro.pl/wentylator-7-ssacy-18cm-wiatrak-uniwersalny-i3993184558.html choć lepiej oryginalny SPAL.
    twój wybór czy na włącznik ręczny czy na czujnik elektryczny
    możesz też kupić gotowy system- np KOSO ale to kosztuje góre kapuchy i strach skuter bez nadzoru zostawić na ulicy.
    tylko te wiatraki dedykowane ładnie posysają prądu – 12V, 80W to 6,6A
    można od biedy sie posiłkować wentylatorem z kompa (ze 2A poboru przy 8cm wiatraku) ale on musi być tłoczący żeby jak najzimniejsze powietrze go opływało i trzeba dobrze zabezpieczyć przed wilgocią.

    chłodzenie wentylatorem mechanicznym na wale bedzie zawsze mniejsze na wolnych obrotach bo sie wiatrak razem z silnikiem wolniej kręcą.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

    Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

    • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
    • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
      • jazdy testowe Triumph
      • grill
      • 20% rabatu na odzież
    #159442
    Zdjęcie profilowe Vezyr
    Vezyr
    Użytkownik
    • Postów: 2 406

    Noł koment, ja jak pytałem w Scooterkingz o wentylator sportowy, lepiej chłodzący Naraku w związku z promocją, to mi dali-taki jak seryjny, tylko inny kolor.Spytałem o taki, co poprawia chłodzenie-a no i był, ale ponoć tylko Motoforce mieli, Naraku nie produkuje-widzę co innego 🙂 Widzę ten sklep naprawdę sobie nie radzi…

    Weź sobie pod nogami, w tym plastiku pod siedzeniem wytnij otwór, wstaw kratkę albo wentylator w ogóle i podłącz-będzie leciało na pokrywę zaworów, może coś pomoże 😛

    W kwestii chłodzenia duże znaczenie ma olej-poczytaj i pomyśl nad tym dokładnie.

    [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/85/miasto4mini.png/][IMG]http://img85.imageshack.us/img85/8220/miasto4mini.png[/IMG][/URL]
    #159443
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 371

    w 4T jest owszem ta miła cecha że w misce jest oleum co podnosi pojemność cieplną całości a miskę olejową (dół silnika) można efektywniej chodzić. Niby tego nie jest dużo ale jest.

    robi też ustawienie mieszanki – przecież mieszanka w której paruje benzyna też ma za zadanie chłodzić zawory.. itd

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #159445
    Zdjęcie profilowe Vezyr
    Vezyr
    Użytkownik
    • Postów: 2 406

    Właśnie, konstrukcja a’la Fiat 126P 🙂 Blacha pod miską olejową, z niedużą szczeliną-przepływające powietrze dodatkowo chłodziło michę, a więc i olej 😛

    [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/85/miasto4mini.png/][IMG]http://img85.imageshack.us/img85/8220/miasto4mini.png[/IMG][/URL]
     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #159451
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    Vezyr napisał:

    Noł koment, ja jak pytałem w Scooterkingz o wentylator sportowy, lepiej chłodzący Naraku w związku z promocją, to mi dali-taki jak seryjny, tylko inny kolor.Spytałem o taki, co poprawia chłodzenie-a no i był, ale ponoć tylko Motoforce mieli, Naraku nie produkuje-widzę co innego 🙂 Widzę ten sklep naprawdę sobie nie radzi…
    Weź sobie pod nogami, w tym plastiku pod siedzeniem wytnij otwór, wstaw kratkę albo wentylator w ogóle i podłącz-będzie leciało na pokrywę zaworów, może coś pomoże 😛
    W kwestii chłodzenia duże znaczenie ma olej-poczytaj i pomyśl nad tym dokładnie.

    Jak Naraku nie produkuje? A ten mój czerwony to myślisz, że jakiej firmy jest? Zresztą dałem Ci swojego czasu linki do tego wiatraczka Naraku, który był w scooterking. Może chcieli Ci wcisnąć motoforce bez promocji abyś więcej zapłacił?

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie