Jeżeli chcemy zaoszczędzić pieniądze, a interesuje nas przesiadka z 50 cm3, podpowiadamy – Zipp Manic. Można go zdobyć już za lekko ponad 3 tysiące złotych. Jeden z tańszych motocykli z silnikiem 125cm3 w Polsce. Prosty, wygodny i sporej mocy (11 KM). Do zalet zaliczamy niskie spalanie. Czy Manic 125 może się podobać? Jak najbardziej.
Zipp Manic 125 : Cena
Cena katalogowa – ok. 3200 PLN
Zipp Manic 125 : Dane techniczne
Dane techniczne: ZIPP MANIC 125 | |
Marka | Zipp |
Model | Manic |
Pojemność | 125 cm3 |
Silnik | 1 cylinder, 4 suw, chłodzony powietrzem |
Prędkość maksymalna | 100 km/h |
Moc maksymalna | 11 KM |
Pojemność baku | 16 l |
Hamulec przód/tył | tarczowy/bębnowy |
Maks. Moment Obrotowy | 8,3 Nm przy 7500 obr/min |
Zasilanie/zapłon | gaźnik/CDI |
Podwozie | Rama z rury stalowej |
Miałem duże rozterki czy kupić nowy chiński motocykl czy używkę japońską, wybrałem nowego Zippa ZV125 i tu zaczęły się moje problemy. Motocykl w tej klasie i przedziale cenowym to szczyt chińskiej tandety.
Wady (problemy jakie miałem)
– wykończony z tanich materiałów i plastików (pękają uchwyty)
– luzujące się połączenia śrubowe
– pływak błędnie wskazuję poziom paliwa, a obecnie pokazuję zero
– bagażnik pęka pod wpływem wibracji
– szybko wymieniłem świece ok. 170-200 km
– wiele kabli nie jest osłoniętych, ulegają przetarciu
– mały skręt (oś skrętu)
– tanie i słabe aluminium (pęknięty kranik po 9000 km, wyciekło całe paliwo na rozgrzany silnik !!!)
– wymieniona na gwarancji stacyjka (robiła zwarcie, przepalała żarówki)
– problem z starterem (gubi prąd, pozostaje kopniak)
– odpadła metalowa ozdoba z tłumika pozostawiając dwa otwory po spawach
– odpadła guma z podnóżka
Zalety:
– mało pali nawet 12,2 l/1200 km W TRASIE
– tani w zakupie i utrzymaniu
– cichy
Ogólnie motocykl przy większej prędkości strasznie drży, dłuższa jazda powyżej godziny lub 80 km w terenie stację się bardzo męcząca.
Witam posiadam od 2 lat Manic 125 11km z 2009r i narazie bez żadnych zastrzeżeń zmieniłem zębatki i bez problemu 120 osiąga ale to już taki jego max
Posiadam Zippa Manic 125 od maja 2015r. Obecnie na liczniku to 4000km aktualne usterki jakie wystąpiły to:
– Pękające gumki mocujące boczne plastiki
– wskaźnik zapiętego biegu nie wskazuje 2
– urwane mocowanie wydechu (pęknięcie spawu) ale fajniejsze brzmienie
– urywające się szpilki wydechu wymienione na śruby twardość 8.8
Te wady to w zasadzie drobnostki które nie spowodowały unieruchomienie motocykla.
-prędkościomierz przełamuje ok 10km zawyża (sprawdzono z GPS)
– początkowo duże wibracje
PLUSY:
– bardzo prosta konstrukcja łatwe i tanie naprawy w porównaniu do nowoczesnej japońskiej konkurencji
– ekonomiczny silnik 3,0l/100km przy jeździe miejskiej
– tanie części zamienne
– dobry do nauki techniki jazdy na motocyklu wybacza błędy początkującym
– jeden z lepiej wykonanych budżetowych chińskich motocykli 125 😉
Jak na pierwsze moto jest to bardzo dobra propozycja. W cenie do 4000 zł posiada dużo dodatków których nie posiada konkurencja np. światło halogenowe przednie, światła awaryjne, czujnik wciśniętego sprzęgła – można odpalić na zaciętym biegu przy wciśniętym sprzęgle, plastikowy tylny błotnik posiada zaślepione otwory pod przemieszczenie kierunkowskazów w razie montażu kufrów, dwustopniowy przełącznik awaryjnego odcięcia zapłonu bardziej odporny na uszkodzenia, masywny bagażnik pod kufer, linia klasyczna bez zbędnej ekstrawagancji. POLECAM
Mam zipp manic 125 z 2015roku. Kupiłem go za 3000tys. Moim zdaniem rewelacja za taką cenę, super motocykl, bezawaryjny silnik, bardzo fajny wygląd motoru. To że motocykl jest bardzo tani w utrzymaniu i to że samemu można zrobić większość napraw i regulacji wybaczają mu jego minusy.
Ogólnie polecam. Mimo minusów jestem zadowolony z zakupu chociaż aż się prosi żeby dać mu ze 2-3 konie więcej mocy 🙂 szkoda że generuje tylko ok 11.
Pozdrawiam.