Zipp i Romet nadal liderami sprzedaży 2011

Po sierpniowej aktualizacji danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów na czele sprzedaży motorowerów (skuterów) nadal bez zmian. Najwięcej nowych pojazdów na ulicach legitymuje się logo Romet i Zipp.

PZPM opublikował najnowszy raport rejestracji nowych motorowerów z uwzględnieniem przedziału czasowego styczeń – sierpień 2011. Ogromnym wzrostem w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku może się pochwalić Toros – niemal 1700%. To ze względu na debiut rynkowy tej marki, którym właścicielem jest Zipp. Jak widać mądrym posunięciem okazało się rozszerzenie pola dystrybucji o największe sieci handlowe. Na sukces miała również wpływ cena. Podstawowy model F16 można było nabyć za nieco ponad 1000 PLN.

Zipp urósł o niespełna 70%. Jego udziały w rynku podskoczyły do 14.5 %. Duży wpływ na taki wynik miał Zipp Pro 50, który cieszył się ogromnym zainteresowaniem w polskich salonach.

Romet stabilnie na czele. 20.2% wzrosła sprzedaż pojazdów spod znaku pegaza. Co siódmy nowy motorower na naszych drogach pochodzi z tej właśnie fabryki.

Yamasaki, Longjia, Taotao, Wangye. To nazwy fabryczne niektórych modeli widniejące w homologacjach pojazdów sprowadzanych do Polski przez mniejszych importerów. Istnieją rozwiązania prawne, które skutkują brakiem możliwości sprzedaży pojazdów pod nazwami importerów. Przykładowo przez firmę Yamasaki są produkowane motorowery importowane przez m.in. Barton Motors. Taotao to z kolei chińska firma specjalizująca się w produkcji skuterów będących kopią popularnej Vespy.

Wrzesień zmieni niewiele. Wraz z końcem sezonu sukcesywnie spada sprzedaż jednośladów. Decydujący okazał się drugi kwartał br. Nowe dane PZPM uwzględniające jesienne miesiące nie powinny skutkować przetasowaniem na czele stawki. Smutnym pozostaje brak w zestawieniu takich marek jak Piaggio, Honda czy Peugeot.

Sprzedaż motorowerów styczeń – sierpień 2011.



2011 Udział 2010 Udział zmiana
1 ROMET MOTORS 9949 16,6% 8280 13,2% 20,2%
2 ZIPP 8736 14,5% 5175 8,2% 68,8%
3 ROUTER 8315 13,8% 8903 14,2% -6,6%
4 TOROS 4672 7,8% 261 0,4% 1690,0%
5 YAMASAKI 2727 4,5% 4070 6,5% -33,0%
6 LONGJIA 2663 4,4% 3708 5,9% -28,2%
7 TAOTAO 1730 2,9% 0 0,0%
8 KYMCO 1649 2,7% 1695 2,7% -2,7%
9 KEEWAY 1621 2,7% 1963 3,1% -17,4%
10 WANGYE 1414 2,4% 1548 2,5% -8,7%
RAZEM 43476 72,4% 35603 56,6% 22,1%
POZOSTAŁE MARKI 16602 27,6% 27299 43,4% -39,2%
RAZEM 60078 100,0% 62902 100,0% -4,5%
Fot.: Skuterowo.com
Dane: PZPM na podstawie danych CEP, MSWiA

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

8 opinii

  1. CCC cena czyni cuda. Ciekawe jak się przedstawia wartościowo udział poszczególnych firm ? a jeszcze ciekawsze, zysk, ale nie procentowy tylko wartość ?

  2. Macie rację co do aspektu cenowego tego zestawienia.Ale spokojnie panowie powiem tylko tyle że z tego co zdążyłem zauważyć rośnie też liczba tych że najtańszych wynalazków na złomowiskach,w garażach i po wszelkiej maści komórkach i piwnicach.Najczęściej są to totalne “zgony” których po prostu nie opłaca się naprawiać lub których koszt przywrócenia do stanu umożliwiającego rejestrację i poruszanie się po drodze publicznej równa się kupnem drugiego używanego egzemplarza w stanie jeżdżącym.Mam przykład znajomego który w czasie kiedy ja swoim Nexxonem w przeciągu trzech lat nakręciłem bezawaryjnie 18 tys km on “zajeżdził” dwa własnie takie “chińskie wynalazki” z początku tegoż zestawienia nie robiąc nimi nawet połowy km widniejących u mnie na “zegarku”.

  3. …a mój “Neksiu” ma się bardzo dobrze i dziś po obiadku mamy zamiar z moją Panią na jego pokładzie zrobić sobie wycieczkę po okolicznych budowanych fermach wiatrowych.Pozdrawiam serdecznie wszystkich.

  4. Oj Dario, Tobie chyba Kymco płaci za reklamę swoich produktów :P. Ale fakt, takie ‘jednorazówki’ z marketu są dobre, jak ktoś w roku robi z 2000km, to wtedy można coś takiego kupić. Jak ktoś chce się bawić w skuterową turystykę to raczej kiepski pomysł.

  5. Tak Romet na pierwszym miejscu ale chyba na złom. Mam Romet-a od 3 lat,i wiecznie się coś psuje takie same były Rowery człowiek dba bardziej niż o własną dziewczynę pucuje wymienia a rometa i tak za niedługo szlak trafi ..nie kupujcie tego złoma i dajcie go na ostatnie miejsce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button