Zimny rozruch: Wariator Odc. 11

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Najtrudniejszy moment dla każdego silnika to zimny rozruch. Niektórzy twierdzą, że gdyby nie to, to nasze jednostki przejeżdżałyby trzy razy więcej. Jak zminimalizować niemal o połowę szkody powstające przez pierwsze sekundy? Co zyska na tym nasz silnik? Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź na te pytania w dzisiejszym Wariatorze Skuterowo.com.
[display_podcast]

Fot.: SXC

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

10 opinii

  1. Brawo, krótko i na temat, bardzo ważne i bardzo przydatne ;D I być może dzięki temu, że ja swojego rozgrzewam, to mimo 11 tysięcy cylek, tłok i pierścienie są cacy mimo, że to chinol 😀

  2. Temat bardzo ważno, choć często bagatelizowany przez użytkowników.

    Nie ma nic gorszego dla silniku niż wysokie obroty przy zimnym oleju i podzespołach.

  3. W instrukcji obsługi Inki Street jest napisane, że nie wolno ruszyć manetki gazu przez dziesięć minet od odpalenia silnika. Tyle to przesada, uważam. Ja czekam minetę – dwie. Silnik musi złapać trochę temperatury. A w czterosuwach olej musi na wolnych obrotach dotrzeć do wszystkich kanalików żeby mieć maksymalnie sprawne smarowanie. A gdyby tak Was obudzić z głębokiego snu (po przepiciu mniejszym lub większym) i kazać Wam od razu biec na 1000 m to co byście powiedzieli??

  4. „nie wolno ruszyć manetki gazu przez dziesięć minet od odpalenia silnika. (…) Ja czekam minetę – dwie.”
    A ile trwa się robi taką statystyczną minetkę, bo w moim świecie to 5 minut ;P. Patrzcie co piszecie ludzie.

  5. To była taka mała literówka celowa. Chciałem zobaczyć kto to zauważy;)
    Hiroshima – jeśli nie dziesięć minet to może dziesięć milionów? Kiedyś tak mówili w Eremefie Efemie:)

  6. qazwsxedc teraz akurat się żaliłem :).

    Kisiu1981 jak celowo to no-offence Y.

    A co do rozgrzewania to najlepiej uruchomić silnik i dopiero wtedy się ubrać, założyć kask, rękawice, torbę, zamknąć garaż i akurat mija chwilka, aby silnik trochę się rozgrzał. Notabene silnik w 4T wolno się rozgrzewa, bo chłodzi go olej. Najszybciej za to rozgrzewa się wydech i kolanko, kilka sekund na wolnych obrotach i można się poparzyć ;).

  7. Zgadzam się z tym co napisał wyżej hiroshima- najpierw odpalić- potem zacząć się ubierać itp.
    To jest bardzo dobry sposób!

  8. Tak, ja tylko Bzyczka odpinam i odpalam, bo stoi pod blokiem. Wsiadam na niego i nie ruszam, czekam z jakieś dwie minuty z zegarkiem. Sprawdzam działanie świateł w tym czasie. I Gdy dwie – dwie i pół minutki miną wsiadam i powolutku, 15 – 20 na godzinę do końca mojej ulicy i potem już szybciej przez miasto.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button