Aktualnie czytasz:
Zima nie zaskoczy drogowców. Autonomiczne pługi od Daimlera
0

Wiem, wiem – to niekoniecznie temat motocyklowy. Ale wszystko związane z nowymi technologiami w motoryzacji, a co za tym idzie z kierunkiem w którym podąża, powinniśmy jako motocykliści bacznie śledzić. Stąd warto wspomnieć o autonomicznych pojazdach użytkowych koncernu Daimler. Zwłaszcza, gdy za oknem śnieg i plucha. 

Rezolutni Niemcy z koncernu Daimler pracują nad całą gamą autonomicznych produktów i wbrew pozorom nie tylko nad luksusowymi Mercedesami. Autonomiczne ciężarówki Arcos wyposażone w pługi są już gotowe by pracować na niemieckich lotniskach. Sami zobaczcie:

Wiem o czym myślicie: na lotnisku, bez pieszych i innych kierowców wydaje się być to łatwe. Zwłaszcza, gdy jednym z pojazdów jest „lider” prowadzony przez człowieka. Warto jednak zwrócić uwagę, że autonomiczność Arocsów nie dotyczy w tym przypadku tylko i wyłącznie poruszania się, ale także obsługi urządzeń do odśnieżania pasa startowego. Z mojej prywatnej perspektywy to różnie ciekawe, co straszne.

 
Czytaj
REKLAMA

Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

  • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
  • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
    • jazdy testowe Triumph
    • grill
    • 20% rabatu na odzież

Zwłaszcza, że Daimler już zapowiedział wprowadzenie autonomicznych pojazdów użytkowych na rynek w 2025 roku. Czyli za bez mała 7 lat. Tutaj kolejne ciekawe wideo z przepięknym językiem w tle:

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Dlaczego to ważne dla motocyklistów? Ponieważ w nowym świecie, gdzie pojazdy użytkowe i transport prywatny stanie się autonomiczny, pojawi się potrzeba ustalenia reguł wspólnej komunikacji między uczestnikami ruchu, poza kontrolą człowieka (o czym mówi i nad czym pracuje nie tylko Komisja Europejska ale także gro producentów). W ten system będzie trzeba wpisać motocyklistę, który ma przecież często inne potrzeby niż kierowca samochodu. Motocykl to często nie samo poruszanie się z punktu A do B, ale także czerpanie przyjemności z jazdy.

I tutaj pojawia się problem, bo – mocno uogólniając – tendencją jest kierunek: „Ludzie są omylni, pojazd powinien być autonomiczny, będzie bezpieczniej”. Można by do tego dodać: „A motocykle są niebezpieczne i trzeba coś z tym zrobić”. Może przesadzam, ale wydaje mi się, że autonomiczne technologie w bezpośredni sposób zagrażają motocyklizmu w obecnym rozumieniu słowa.

Co o tym myślicie? 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%