Yamaha XSR700 dołącza do kolekcji japońskiego producenta. Dostępny będzie od listopada 2015

Do portfolio Yamaha Sport Heritage dołącza najnowszy motocykl – XSR700 – spontaniczny street bike w stylu retro. Motocykl ten stanowi hołd dla ikony legendarnej Yamahy XS650, której minimalistyczny design do dziś pozostaje arcydziełem i inspiracją dla obecnych pokoleń motocyklistów i miłośników motoryzacji.

Jest on też pierwszym motocyklem seryjnym Yamahy zbudowanym według założeń filozofii „Faster Sons” w ramach współpracy z mistrzem customizacji Shinya Kimurą.

Według producenta filozofia budowania motocykli serii Sport Heritage nieustannie rozwija się. Zachowując przy tym szacunek dla stylu i designu motocyklowych ikon z przeszłości, Yamaha konsekwentnie przesuwa granice technologii tak, aby tworzyć pojazdy z charakterem, nie znające pojęcia kompromisu pod względem jakości i dynamiki jazdy. Tę nową filozofię projektową Yamaha nazwała „Faster Sons” jako ukłon wobec maszyn z przeszłości, lecz również wyraz dumy z „szybszych potomków” (z ang. Faster Sons) produkowanych obecnie i w przyszłości.

Design to jednak nie wszystko. Bijącym mocarnie sercem Yamahy XSR700 jest jeden z najlepszych w klasie, 2-cylindrowy silnik Yamaha o pojemności skokowej 700 cm3. Ta napędzająca europejski sukces kilku ostatnich konstrukcji Yamahy jednostka była oczywistym wyborem dla XSR700. Zadziorna jednostka napędowa, zbudowany według koncepcji crossplane (czyli z przestawionymi czopami korbowodów) rozwija liniowo moment obrotowy w celu zapewnienia dobrych osiągów.

Yamaha XSR700 dostępna będzie od listopada 2015 w polskich salonach. Cena jeszcze nie jest znana.

Ania Grzelak

Kobieta o nietypowej pasji. Mając trzynastkę na karku jeździła klasycznym Simsonem. W wieku 18 lat kupiła pierwsze 650 ccm. Jej garaż to cały przekrój segmentów od małego skutera, przez maxi Burgman po klasycznego nakeda.

Inne publikacje na ten temat:

15 opinii

  1. Coś dla mnie 🙂
    Gdybym oczywiście zrobił A i przekonał się przez resztę tego sezonu i połowę kolejnego do motocykli :-)))

  2. Paci, ale teraz 2 cylki i woda, poprzednio 1 i powietrze (chociaż na twoim zdjęciu widać coś na kształt chłodniczki… oleju?). Tym razem nowa podoba mi się bardziej 🙂

  3. Zulus napisał:

    Coś dla mnie 🙂
    Gdybym oczywiście zrobił A i przekonał się przez resztę tego sezonu i połowę kolejnego do motocykli :-)))

    *
    Czyli jednak biegówki fuj?

  4. Od początku mówię i piszę, że biegówka w ruchu miejskim to głupawy pomysł. Mój pomysł, ale głupawy. Skuter w mieście wymiata i tyle 🙂

  5. No i niestety to prawda. Jednak ja bym nie wyciągał wniosku, że albo jedno, albo drugie… Zdecydowanie skuterek do miasta, ale tak ze 300 ccm… No i chopperek na trasę… ;)))
    Jednak, gdyby miało być tylko jedno… to Aprilia SRV 850… ;)))

  6. Druid napisał:

    Jednak, gdyby miało być tylko jedno… to Aprilia SRV 850… ;)))

    Jeszcze tylko podwyższona szyba i się z Tobą zgodzę 😛

  7. E tam, podobno idą jak burza 🙂
    A wracając do dzików, to grzybów pewnie nie ma i przy takiej suszy nie będzie, co…?
    Bida… na Wigilię pieczarki…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button