Yamaha wchodzi w elektryki. Na początek z rowerami

Jeśli nie interesujecie się rowerami to pewnie nie wiecie, że Yamaha posiada konkurencyjne systemu napędowe do e-rowerów. Obecnie na rynku jest kilka rozwiązań (np. popularne silniki Boscha), a Yamaha jest w czołówce. Idąc za ciosem japoński producent zaprezentował e-rowery z logiem Yamahy na ramie.

Może to nie wydawać się tak dramatycznie ważne z perspektywy motocyklistów, ale rowery (co pokazuje historia) będą pierwszym krokiem wprowadzania elektrycznej technologii do motocykli. Stąd jeśli tak duży grach jak Yamaha idzie w kierunku rowerów, warto o tym wspomnieć. Zwłaszcza, że kilka lat temu Yamaha pokazywała prototypu elektrycznej crossówki i motocykla szosowego (PED i PES).

Yamaha pokazała w USA cztery prototypowe rowery z elektrycznymi silnikami. Szosówkę UrbanRush, rower MTB YDX-TORC i dwa rowery trekkingowe CrossCore i CrossConnect. Wszystkie wyposażone są w systemy wspomagania PW-X, które można znaleźć w innych markach i które zebrały kilka nagród w tym roku. W zależności od specyfikacji, systemy PW/PW-X oferują do 80 Nm i oferują maksymalna kadencję do 120 obr. / min. Oczywiście, by rowery były homologowane jako rowery, maksymalna prędkość wspomagania nie przekracza 25 km/h.

E-rowery od Yamahy na rynku mają być dostępne od przyszłego roku.

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Źródło: Yamaha

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button