Yamaha FJR 1300 doczekała się w 2016 roku faceliftingu. Sprawdź co zmieniono

Ikona turystyki motocyklowej powróciła w 2016 roku wraz z kilkoma istotnymi zmianami. Nie tylko wizualnymi. Skonstruowano także nową skrzynię biegów dla lepszych osiągów i niższego spalania.

Przez ostatnie dziesięć lat ten niezwykle uniwersalny motocykl zapewnił wielu tysiącom właścicieli możliwość doświadczenia sportowych osiągów oraz komfortu.

Każdy element sportowo-turystycznej Yamahy FJR 1300 został opracowany z myślą o pokonywaniu dużych odległości na utwardzonej nawierzchni. Połączenie nowej, 6-biegowej skrzyni ze sprzęgłem A&S i 4-cylindrowego silnika o pojemności 1293 cm3 zapewnia dynamiczne przyspieszanie oraz niezwykłą wydajność przy jeździe z wysoką prędkością przy każdym obróceniu manetki.

Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności aż 25 litrów i aerodynamicznej owiewce z elektrycznie regulowaną szybą, a także tempomatowi i swobodnej pozycji podczas jazdy motocyklem FJR1300A nowej generacji dotrzesz do celu tak szybko i wygodnie, jak żadnym innym.

Damian Śmigielski, Jednoślad.pl. Teraz jestem na stoisku Yamahy i zaczynamy od Yamahy FJR. Jest to legendarny motocykl turystyczny, maszyna, którą można pokonywać tysiące kilometrów. Główne zmiany w tym roku to dodany 1 bieg do skrzyni biegów. Japończycy przez lata się upierali, że 5 biegów wystarczy, ale rynek europejski wymusił na nich zrobienie skrzyni 6-biegowej, więc teraz na pewno będzie można przy niższych obrotach podróżować z dużą prędkością po autostradzie, pamiętajcie, tylko bezpiecznie. I ledowe reflektory. Motocykl nie wymaga większego przedstawiania. Jest to świetna maszyna turystyczna, bardzo wygodna z regulowaną elektrycznie szybą, zapewniająca wysoki komfort podróżowania dla dwóch pasażerów i posiadająca świetne fabryczne kufry, więc jeżeli chcecie pojechać dookoła świata raczej po drogach utwardzonych to FJR jest świetnym wyborem.

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button