Zgromadzone dane dotyczące pierwszych rejestracji motocykli w Polsce pozwalają zauważyć nowy, optymistyczny trend. Liczby odzwierciedlają z pewnością skutki zmiany przepisów na mocy których każdy kto ma prawo jazdy B może podróżować motocyklem 125 bez dodatkowych egzaminów.
Cały rynek rok do roku wzrósł o niemal 30%. Udział w tym wyniku mają wszystkie topowe marki w Polsce prócz Suzuki, które jest 9% pod kreską. Najbardziej zaskakujący awans należy do Junaka (+98%), Kymco (+80,1%) oraz marki Yamaha (+79,5%). Nie zmieniła się z kolei pozycja na czele. Największe udziały w segmencie motocykli posiada Romet, który również w tym roku sprzedał niemal o 50% więcej pojazdów.
Pozycja | Marka | Rok narastająco Styczeń – Październik | ||||
2014 | Udział % | 2013 | Udział % | % Zmiana | ||
1 | ROMET MOTORS | 1595 | 17,6% | 1097 | 15,7% | 45,4% |
2 | YAMAHA | 1154 | 12,7% | 643 | 9,2% | 79,5% |
3 | BMW | 907 | 10,0% | 706 | 10,1% | 28,5% |
4 | HONDA | 893 | 9,9% | 757 | 10,8% | 18,0% |
5 | JUNAK | 792 | 8,7% | 400 | 5,7% | 98,0% |
6 | KAWASAKI | 515 | 5,7% | 487 | 7,0% | 5,7% |
7 | HARLEY-DAVIDSON | 462 | 5,1% | 425 | 6,1% | 8,7% |
8 | KYMCO | 443 | 4,9% | 246 | 3,5% | 80,1% |
9 | KTM | 442 | 4,9% | 329 | 4,7% | 34,3% |
10 | SUZUKI | 429 | 4,7% | 472 | 6,7% | -9,1% |
RAZEM 1-10 | 7632 | 84,2% | 5562 | 79,4% | 37,2% | |
POZOSTAŁE MARKI | 1431 | 15,8% | 1442 | 20,6% | -0,8% | |
RAZEM | 9063 | 100% | 7004 | 100% | 29,4% |
Cyfry przedstawione powyżej są w sporej mierze zależne od tego co dzieje się w segmencie motocykli o pojemności do 125 ccm. Największymi beneficjentami zmian przepisów pozostaje Romet, Junak i Kymco.
Pojemność silnika | Marka | Rok narastająco Styczeń – Październik | |||||
2014 | 2013 | Zmiana r/r | 2014 Udział % | 2013 Udział % | |||
<=125cm3 | ROMET MOTORS | 1132 | 726 | 55,9% | |||
JUNAK | 727 | 262 | 177,5% | ||||
KYMCO | 374 | 160 | 133,8% | ||||
pozostałe marki | 1347 | 579 | 132,6% | ||||
<=125cm3 Suma | 3580 | 1727 | 107,3% | 39,5% | 24,7% |