Utworzone odpowiedzi

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 78 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #673958
    Zdjęcie profilowe robbo2k
    robbo2k
    Użytkownik
    • Postów: 80

    W elektrykach samochodach jest Type 2 z rozszerzeniem CCS2 i ChaDeMo, Wlasciwie wszystkie łądowarki maja oba standardy kabli. Nie jest zle. W skuterach zas nie ma punktów wymiany baterii na dużą skalę wieć standard bedzie sie docierał. Na Tajwanie własciwie juz jest tylko Gogoro i nawet Yamaha i Honda to zaakceptowały.

    #673953
    Zdjęcie profilowe robbo2k
    robbo2k
    Użytkownik
    • Postów: 80

    Adapatacja systemu „inPost” będzie w interesie producenta skuterów. Np Yamaha E01/E02 ma akumulatory zgodne z systemem Gogoro podobnie jak Honda PCX. Bateriomat Hop.City zapewne będzie zgodny z nowymi skuterami. Na 90% na rynku beda dostepne skutery z tym samym systemem jeśli będzie to opłacalne rozwiązanie.

    Blinkee ma też producenta skuterów wsponiany ELon Motors wiec zakładam ze również mogą połaczyć to w jeden flow.

    Dzisiaj widać jak bardzo Lime i jego juicerzy odstają od rozwiązań polskich firm które maja hulajnogi z wymiennymi bateriami (nie trzeba wozić hulajnóg do naładowania).

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.
    #673952
    Zdjęcie profilowe robbo2k
    robbo2k
    Użytkownik
    • Postów: 80

    To zależy czy producent to przewidział. Oczywiście można to „wymajsterkowac” samemu. Na pewno będzie potrzebna inna ładowarka. Te lepsze skutery mają wyjmowane akumulatory LiIon, a żelówki jeśli są to schowane gdzieś w ramie lub podwieszone w koszyku miedzy kołami. Pakiet Li-Ion o tej samej pojemności będzie „mniejszy” wiec zawsze taka możliwość jest realna.

    #673950
    Zdjęcie profilowe robbo2k
    robbo2k
    Użytkownik
    • Postów: 80

    A to nie jest tak ze Hecht kupuje swoje od tej samej firny co Blinkee. W DR jest wpisana marka Blinkee
    A skutery prawdopodobnie pochodzą od „Zhejiang Yadea Motorcycle Co., Ltd”

    Hecht to taka firma jak Manta, GoClever, Skymaster itd… czyli zamawiaja w Chinach kontener.
    Mój „polski” Barton N125 to też był przecież Jinan Qingqi Motorcycle Co., model QM125-9C.
    Ten skuter blinkee to zapewne blizniak HECHT CITIS – WHITE (Yadea C-Umi)

    Yadea na 100% dostarcza tez skutery do Hop.City. Yadea C-Line

    #673947
    Zdjęcie profilowe robbo2k
    robbo2k
    Użytkownik
    • Postów: 80

    Przerabiałem skuter na akumulatorach żelowych na Lipo. Akumulatory żelowe trakcyjne maja teoretycznie 500cykli realnie 200-300. Rozładowane do zera żle to znoszą. Nie potrafią dać dużych prądów. Ich waga to 40% wagi skutera.

    Inaczej mować pakiet takich akumulatorów to około 700-800zł 6x20Ah (od 100-130zł sztuka). Akumulator li-Ion jak widac z zestawienia podnosi cenę TEGO SAMEGO skutera o 2000zł (przy tej samej pojemności) i zdecydowanie warto bo przetrzyma 3 takie komplety żelówek. Dodatkowo żelówki co widac w wielu testach traca napięcie pod obciązeniem wiec w dowolnym tescie na YT jest informacja iz przy odkręceniu manetki wskaźnik pojemności spada na minimum (siada napięcie o 10-15V). Na liIonach będzie stabilnie a to oznacza ze będzie większa moc i większa trwałość oraz przy takiej samej pojemności nominalnej da większy zasięg (stabilniejsze napięcie).

    Dodatkowo akumulatory 6x20Ah razem 72V/20AH typowy dla skuterów 1500W daje prady rozładowania na poziomie 20A-30A co zabija akumulatory kwasowe nie zwyczajne do prądów na poziomie powyżej 1C. Podczas gdy dowolne pakiety liIon nie maja problemu z takimi pradami. Realnie pakiet litowy zawiera w sobie wiele zwykłych akumulatorków 18650 polaczanych szeregowo i rownolegle.

    Ogólnie nie kupowałbym dzisiaj skutera na żelowych kwasiakach.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 1 dni temu przez Zdjęcie profilowe robbo2k robbo2k.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 1 dni temu przez Zdjęcie profilowe robbo2k robbo2k.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #673911
    Zdjęcie profilowe robbo2k
    robbo2k
    Użytkownik
    • Postów: 80

    Te wszystkie chinczyki to jeden pies. 🙂 Czy Velex czy Hecht czy Hawk. City Choco i cała ta farma klonów to parodia pojazdu.

    Elon Motors to ciekawy pomysł.

    #673903
    Zdjęcie profilowe robbo2k
    robbo2k
    Użytkownik
    • Postów: 80

    Nie wymyslaj koła na nowo. Problemy już dawno rozwiązano.

    Gogoro

    Ładowanie z gniazdka 230V w podziemnych garażach tez nie jest problemem bo budowa takiej infrastruktury jest tania.
    Indie kraj biedniejsze od Polski zakłada do 2025 TYLKO elektryczne mopedy i ryksze.
    Miasta w Polsce zaś mają iśc w sharing pojazdów.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 2 dni temu przez Zdjęcie profilowe robbo2k robbo2k.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 2 dni temu przez Zdjęcie profilowe robbo2k robbo2k.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 2 dni temu przez Zdjęcie profilowe robbo2k robbo2k.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 2 dni temu przez Zdjęcie profilowe robbo2k robbo2k.
    #673852
    Zdjęcie profilowe robbo2k
    robbo2k
    Użytkownik
    • Postów: 80

    Wyciągane baterie to dzisiaj STANDARD w typowym motorowerze. Do tego punkty wymiany baterii i problem rozwiązany. Podjeżdżasz do „paczkomatu” i wymieniasz baterie na naładowaną na 70km. Proste. A w garażach pojawi sie zasilanie bo to samo czeka samochody. Norwegia ma próg 46% sprzedaży nowych samochodów EV i one wszystkie mają się gdzie lądować czy to w Oslo czy Trondhaim. I wcale budowa infrastruktury nie trwała 50 lat. Damy radę.

    Hop.City już planuje stawianie pierwszych bateriomatów. Zapewne wtedy tez pojawi się sprzedaż ich skuterów Yamada dla klientów z opcja dostępu do bateriomatów.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 3 dni temu przez Zdjęcie profilowe robbo2k robbo2k.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 3 dni temu przez Zdjęcie profilowe robbo2k robbo2k.
    #673845
    Zdjęcie profilowe robbo2k
    robbo2k
    Użytkownik
    • Postów: 80

    Nie chciałbym w wtym watku wszczynać „awantury beznzyna/prąd” tylko raczej pokazać iż w przyszłości czeka nas „tuning” nieco inny niz te wszystkie wałeczki, wariatory, tulejki).

    A co do elektryków to w innym wątku juz pisałem do 2030r motorowery spalinowe będą martwa muzealna technologią.

    Od początku roku łącznie zarejestrowano 2 859 motorowerów elektrycznych wobec 1 400 w tym samym
    okresie przed rokiem (+104%) i 479 w 2017 roku. Pierwsza piątka w sprzedaży elektrycznych motorowerów to
    oprócz wymienionych już BLINKEE, YADEA i SAKURA, także SUNRA i MADEMOTO (po 240)

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 3 dni temu przez Zdjęcie profilowe robbo2k robbo2k.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 3 dni temu przez Zdjęcie profilowe robbo2k robbo2k.
    #673828
    Zdjęcie profilowe robbo2k
    robbo2k
    Użytkownik
    • Postów: 80

    Tak po prawdzie… wariatory, stozki…. zwęzki i inne smieszne rzeczy ustepują elektrykom.

    Odblokowanie „nowoczesnego skutera/motoroweru z 45km/h na 70km/h”

    Wyłacz skuter

    Wcisnij gaz i hamulec i wlacz skuter

    Trzymaj gaz i hamulec 10 sekund

    Pusc gaz ale trzymaj hamulec 10 sekund

    Wlacz gaz i trzymaj hamulec dalej i czekaj 10 sekund

    Masz 70km/h 🙂

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 78 łącznie)