• To zależy czy producent to przewidział. Oczywiście można to „wymajsterkowac” samemu. Na pewno będzie potrzebna inna ładowarka. Te lepsze skutery mają wyjmowane akumulatory LiIon, a żelówki jeśli są to schowane gdzieś w ramie lub podwieszone w koszyku miedzy kołami. Pakiet Li-Ion o tej samej pojemności będzie „mniejszy” wiec zawsze taka mo…[Czytaj więcej…]

  • A to nie jest tak ze Hecht kupuje swoje od tej samej firny co Blinkee. W DR jest wpisana marka Blinkee
    A skutery prawdopodobnie pochodzą od „Zhejiang Yadea Motorcycle Co., Ltd”

    Hecht to taka firma jak Manta, GoClever, Skymaster itd… czyli zamawiaja w Chinach kontener.
    Mój „polski” Barton N125 to też był przecież Jinan Qingqi Motorcycle Co.,…[Czytaj więcej…]

  • Przerabiałem skuter na akumulatorach żelowych na Lipo. Akumulatory żelowe trakcyjne maja teoretycznie 500cykli realnie 200-300. Rozładowane do zera żle to znoszą. Nie potrafią dać dużych prądów. Ich waga to 40% wagi skutera.

    Inaczej mować pakiet takich akumulatorów to około 700-800zł 6x20Ah (od 100-130zł sztuka). Akumulator li-…[Czytaj więcej…]

  • Przerabiałem skuter na akumulatorach żelowych na Lipo. Akumulatory żelowe trakcyjne maja teoretycznie 500cykli realnie 200-300. Rozładowane do zera żle to znoszą. Nie potrafią dać dużych prądów. Ich waga to 40% wagi skutera.

    Inaczej mować pakiet takich akumulatorów to około 700-800zł 6x20Ah (od 100-130zł sztuka). Akumulator li-…[Czytaj więcej…]

  • Te wszystkie chinczyki to jeden pies. 🙂 Czy Velex czy Hecht czy Hawk. City Choco i cała ta farma klonów to parodia pojazdu.

    Elon Motors to ciekawy pomysł.

  • Takie zestawienie dla zainteresowanych skuterów i motocykli elektrycznych dostępnych w Polsce.
    Kolejno moc silnika, bateria i cena

    Barton Energy – 1600W 4499,00 zł (żelowe)
    Barton E Max – 1800W bateria 1,44 kWh cena 5499zł (żelowe)
    Barton Eko – 2000W cena 5299zł (żelowe)
    ZIPP Volteno – 2600W cena 6999zł
    ROMET E-PONY 1500W 1,44kWH cena 67…[Czytaj więcej…]

  • Takie zestawienie dla zainteresowanych skuterów i motocykli elektrycznych dostępnych w Polsce.
    Kolejno moc silnika, bateria i cena

    Barton Energy – 1600W 4 499,00 zł (żelowe)
    Barton E Max – 1800W bateria 1,44 kWh cena 5499zł (żelowe)
    Barton Eko – 2000W cena 5299zł (żelowe)
    ZIPP Volteno – 2600W cena 6999zł
    NIU U – Silnik 24Nm Bateria…[Czytaj więcej…]

  • Takie zestawienie dla zainteresowanych skuterów i motocykli elektrycznych dostępnych w Polsce.
    Kolejno moc silnika, bateria i cena

    Barton Energy – 1600W 4 499,00 zł (żelowe)
    Barton E Max – 1800W bateria 1,44 kWh cena 5499zł (żelowe)
    Barton Eko – 2000W cena 5299zł (żelowe)
    NIU U – Silnik 24Nm Bateria 1kWh LiIon cena 6400zł…[Czytaj więcej…]

  • Nie wymyslaj koła na nowo. Problemy już dawno rozwiązano.

    Gogoro

    Ładowanie z gniazdka 230V w podziemnych garażach tez nie jest problemem bo budowa takiej infrastruktury jest tania.
    Indie kraj biedniejsze od Polski zakłada do 2025 TYLKO elektryczne mopedy i ryksze.
    Miasta w Polsce zaś mają iśc w sharing pojazdów.

  • Nie wymyslaj koła na nowo. Problemy już dawno rozwiązano.

    Gogoro

    Ładowanie z gniazdka 230V w podziemnych garażach tez nie jest problemem bo buda takiej infrastrukty jest tania.

    Indie kraj biedniejsze od Polski zakłada do 2025 TYLKO elektryczne mopedy i ryksze.

  • Nie wymyslaj koła na nowo. Problemy już dawno rozwiązano.

    Gogoro

  • Wyciągane baterie to dzisiaj STANDARD w typowym motorowerze. Do tego punkty wymiany baterii i problem rozwiązany. Podjeżdżasz do „paczkomatu” i wymieniasz baterie na naładowaną na 70km. Proste. A w garażach pojawi sie zasilanie bo to samo czeka samochody. Norwegia ma próg 46% sprzedaży nowych samochodów EV i one wszystkie mają się gdzie lądow…[Czytaj więcej…]

  • Wyciągane baterie to dzisiaj STANDARD w typowym motorowerze. Do tego punkty wymiany baterii i problem rozwiązany. Podjeżdżasz do „paczkomatu” i wymieniasz baterie na naładowaną na 70km. Proste. A w garażach pojawi sie zasilanie bo to samo czeka samochody. Norwegia ma próg 46% sprzedaży nowych samochodów EV i one wszystkie mają się gdzie lądow…[Czytaj więcej…]

  • Nie chciałbym w wtym watku wszczynać „awantury beznzyna/prąd” tylko raczej pokazać iż w przyszłości czeka nas „tuning” nieco inny niz te wszystkie wałeczki, wariatory, tulejki).

    A co do elektryków to w innym wątku juz pisałem do 2030r motorowery spalinowe będą martwa muzealna technologią.

    Od początku roku łącznie zarejestrowano 2…[Czytaj więcej…]

  • Nie chciałbym w wtym watku wszczynać „awantury beznzyna/prąd” tylko raczej pokazać iż w przyszłości czeka nas „tuning” nieco inny niz te wszystkie wałeczki, wariatory, tulejki).

    A co do elektryków to w innym wątku juz pisałem do 2030r motorowery spalinowe będą martwa muzealna technologią.

  • Tak po prawdzie… wariatory, stozki…. zwęzki i inne smieszne rzeczy ustepują elektrykom.

    Odblokowanie „nowoczesnego skutera/motoroweru z 45km/h na 70km/h”

    Wyłacz skuter

    Wcisnij gaz i hamulec i wlacz skuter

    Trzymaj gaz i hamulec 10 sekund

    Pusc gaz ale trzymaj hamulec 10 sekund

    Wlacz gaz i trzymaj hamulec dalej i czekaj 10 sekund

    Masz 70…[Czytaj więcej…]

  • Motorowery elektryczne w Polsce to 16% rynku nowo rejestrowanych pojazdów.

    2017 479
    2018 1400
    2019 2859 (do pazdziernika)

    najpopularniejsze marki to

    BLINKEE, 765 (sharing)
    YADEA 380 (sharing Hop City)
    SAKURA, 377
    SUNRA i MADEMOTO po 240

    Dla porównania w 2019 zarejestrowane zawrotne 66 motocykli elektrycznych co stanowi 0,3%.

  • Motorowery elektryczne w Polsce to 16% rynku nowo rejestrowanych pojazdów.

    2017 479
    2018 1400
    2019 2859 (do pazdziernika)

    najpopularniejsze marki to

    BLINKEE, 765 (sharing)
    YADEA 380 (sharing Hop City)
    SAKURA, 377
    SUNRA i MADEMOTO po 240

  • Ze skuterami sprawa jest prosta. Masa własna ok 100kg
    Żeby to jeździło 45km/h potrzeba silnik minimum 1800-2000W i napięcie 60-72V, kKoszt bez baterii 2000zł
    Koszt akumulatora to dzisiaj okolo 3000zł za 1kWh,
    Skuter spala ok 4Wh na 100km. przyzwoity gwarantowany zasięg to ok 2kWh (26Ah na 72V) co da REALNE 50-60km.
    Czyli na dzisiaj skuter…[Czytaj więcej…]

  • Ze skuterami sprawa jest prosta. Masa własna ok 100kg
    Żeby to jeździło 45km/h potrzeba silnik minimum 1800-2000W i napięcie 60-72V, kKoszt bez baterii 2000zł

    Koszt akumulatora to dzisiaj okolo 3000zł za 1kWh,
    Skuter spala ok 4Wh na 100km. przyzwoity gwarantowany zasięg to ok 2kWh (26Ah na 72V) co da REALNE 50-60km.

    Czyli na dzisiaj skuter…[Czytaj więcej…]

  • Załaduj więcej