• To pierwsze rzecz jaką powinien zrobić, zwłaszcza jeśli ma chiński skuter z jego standardowym akumulatorkiem – straszne padło. Do standardowych małych skuterów chińskich spokojnie można wpakować 6Ah-8Ah klocki, być może wejdą i większe do 10Ah ale pewności nie mam. Nawet nie wiemy czym kolega jeździ.

  • Trzeba posprawdzać kompleksowo dwa układy:
    1) Problemy związane z układem zasilania. Należy skontrolować więc ten aspekt, tak by upewnić się, że gaźnik pracuje prawidłowo. Elementów jednak jest kilka jak przewody paliwowe, filtr powietrza, kroćce. Jeśli tu jest jakiś problem to możesz kręcić i kręcić rozrusznikiem do woli, jedyne co osiągniesz to szy…[Czytaj więcej…]

  • Trzeba posprawdzać kompleksowo dwa układy:
    1) Problemy związane z układem zasilania. Należy skontrolować więc ten aspekt, tak by upewnić się, że gaźnik pracuje prawidłowo. Elementów jednak jest kilka jak przewody paliwowe, filtr powietrza, kroćce. Jeśli tu jest jakiś problem to możesz kręcić i kręcić rozrusznikiem do woli, jedyne co osiągniesz to szy…[Czytaj więcej…]

  • Polecam najpierw dokonać zakupu i pojeździć trochę tym motocyklem, poznać go od podszewki a dopiero później zastanowić się na poważnie nad tuningiem, jeśli czegoś Ci będzie w nim brakowało, choć nie powinno.
    Tym bardziej, że on już i tak ma moc silnika na granicy uprawnień A1 czyli 15KM, więc jeśli wstawisz tam większy cylinder z tłokiem to tym samym…[Czytaj więcej…]

  • Polecam najpierw dokonać zakupu i pojeździć trochę tym motocyklem, poznać go od podszewki a dopiero później zastanowić się na poważnie nad tuningiem, jeśli czegoś Ci będzie w nim brakowało, choć nie powinno.
    Tym bardziej, że on już i tak ma moc silnika na granicy uprawnień A1 czyli 15KM, więc jeśli wstawisz tam większy cylinder z tłokiem to tym samym…[Czytaj więcej…]

  • Polecam najpierw dokonać zakupu i pojeździć trochę tym motocyklem, poznać go od podszewki a dopiero później zastanowić się na poważnie nad tuningiem, jeśli czegoś Ci będzie w nim brakowało, choć nie powinno.
    Tym bardziej, że on już i tak ma moc silnika na granicy uprawnień A1 czyli 15KM, więc jeśli wstawisz tam większy cylinder z tłokiem to tym samym…[Czytaj więcej…]

  • Nas się nie pytaj. Może jest tu jedna albo dwie osoby, które taki miały bądź mają i mogły by coś na ten temat powiedzieć, bo jeździły nim taki długi czas. Sam musisz ocenić stan motocykla i czy warto wydać na niego Twoje pieniądze.
    Yamaha jest dobrą marką, stosunkowo niedrogą w porównaniu do choćby Hondy czy Suzuki albo Kawasaki. Sam fakt, że zrobił…[Czytaj więcej…]

  • Spróbuj wyregulować wolne obroty w takim razie.
    Postaw na centralnej stopce, odpal, pozwól się silnikowi rozgrzać. Otwórz kuferek pod siedzeniem żeby mieć dostęp do gaźnika. Weź śrubokręt i od góry gaźnika przy przepustnicy gdzie biegnie linka od manetki dokręć śrubkę. Usłyszysz, że obroty wzrastają. Musisz ustawić tak, żeby nie kręcił kołem ale też ni…[Czytaj więcej…]

  • A po co zakładałeś większy gaźnik jak poprzedni był sprawny?
    Chcieliśmy szybciej jeździć tak? Taki tuning bez zastanowienia?

  • By wyregulować mieszankę w gaźniku kręcisz śrubą na jego boku. Płaski śrubokręt.
    Metody są bardzo różne, niektórzy bez odpalania skutera wkręcają ją na chama i odkręcają ileś tam razy i tak zostawiają o ile tylko działa, a inni rozgrzewają skuter i kręcą w czasie pracy silnika obserwując obroty lub słuchając jeśli obrotomierza nie ma. Późnie…[Czytaj więcej…]

  • Zobacz pod siedzenie skutera do schowka. Powinna tam być naklejka pokazująca schemat silnika i gaźnika, sprawdź jaki to model silnika jeśli coś tam jest napisane. Jeśli naklejki tam nie ma to musisz znaleźć tabliczkę znamionową na silniku, zapewne gdzieś od dołu skutera, z jednego albo drugiego boku.
    Albo jest to silnik GY6 139QMB/QMA lub jakiś Minare…[Czytaj więcej…]

  • Tam nie bardzo ma się co docierać. Łożyska pracują w odpowiedni sposób od samego początku, a zębniki na osiach no cóż, lepiej żeby się za bardzo nie docierały. Mają się zazębiać i przenosić moc a nie się o siebie ślizgać i zgrzytać.
    Jeździj jak uważasz, nikt Ci nie broni jeździć zachowawczo ani nikt nie broni jeździć na full jeśli tak chcesz.

  • Jaka wiocha, kto im dał uprawnienia do kierowania tymi pojazdami? Powinni dojechać do najbliższego miejsca postoju i tam sobie przeczekiwać nawałnice a nie zatrzymywać się na poboczu i to jeszcze pod wiaduktem. To są podstawy podstaw teoretycznego szkolenia z ruchu drogowego. Nawet przy karcie rowerowej trochę o tym mówią ale nie, ktoś tu wyraźnie za…[Czytaj więcej…]

  • Karter to ogólnie obudowa silnika złożona najczęściej z dwóch połówek + przystawki jak reduktor.
    Ma on wiele różnych przegród i otworów w środku, po to by dystrybuować po obudowie w witalnych miejscach olej silnikowy.
    Być może karter ma jakąś wadę i olej przedostaje się do miejsc, do których nie powinien – stąd go ubywa ale to tylko moje zgadywanie…[Czytaj więcej…]

  • Karter to ogólnie obudowa silnika złożona najczęściej z dwóch połówek + przystawki jak reduktor.
    Ma on wiele różnych przegród i otworów w środku, po to by dystrybuować po obudowie w witalnych miejscach olej silnikowy.
    Być może karter ma jakąś wadę i olej przedostaje się do miejsc, do których nie powinien – stąd go ubywa ale to tylko moje zgadywanie…[Czytaj więcej…]

  • Może to i głupie pytanie ale czy Twój motocykl oprócz stopki bocznej nie ma też jakiejś stopki centralnej?
    Jeśli nie no to z braku laku czegoś lepszego, można spróbować go trochę podnieść na takim podnośniku od samochodu.
    Silnikowi nic nie będzie, ewentualnie podłóż pod karter jakiś drewniany klocek, żeby metal podnośnika nie dotykał metalu od kar…[Czytaj więcej…]

  • Też tak miałem tyle, że w nowym skuterze 4T. Jadąc do pracy na podobnym dystansie, raz w jedną a raz w drugą skuter gasł.
    Jechałem ze stałą prędkością, wtedy dosyć wolno bo 35-40km/h gdyż jeszcze go docierałem. Odpuściłem manetkę bo chciałem zwolnić przed zakrętem czy skrzyżowaniem i słyszałem tylko jak miarowo obroty spadają. Automatycznie podkręcałem…[Czytaj więcej…]

  • No właśnie, no to przekręć go tak, żeby dekiel od góry (od Twojej strony jak na niego patrzysz) był poziomo. Warto użyć małej poziomicy a następnie zapamiętać to poprawne położenie gaźnika. Później go dobrze dokręć tylko do filtra powietrza i do kolektora. Mogłeś go krzywo zamontować albo za słabo dokręcony przekręcił się sam od pędu powietrza.
    Gene…[Czytaj więcej…]

  • No to może paliwo nie dochodzi? Zacznij od tego i upewnij się, że przewód paliwowy jest drożny, kranik paliwa działa, filtr paliwa nie jest zapchany a gaźnik się napełnia paliwem.

  • Może być tak, że spala ten olej. Taka ilość na 420km by sugerowała przytarcie i pewnie wymiana cylinder/tłok o ile tego już nie robiłeś. Możesz też mieć nieszczelność w karterze albo pompa oleju pod ciśnieniem ten olej gdzieś wyrzuca w czasie pracy przez dziury w karterze i w ogóle tego nie widać? Zgaduję tylko, nawet nie wiem czy to w ogóle możliwe….[Czytaj więcej…]

  • Załaduj więcej