• Będzie pasować, a jakie będą osiągi dowiesz się po zamontowaniu i zestrojeniu. W „dotarte zawory” nie wierz: przed złożeniem sprawdź czy nie ciekną (wg. mnie będą) i jeśli tak, rozbierasz głowicę i docierasz zawory bo inaczej nie odpalisz silnika; szkoda podwójnej roboty.
    Osobiście zainwestował bym w coś lepszego (np. Airsal), ale jest też droższy b…[Czytaj więcej…]

  • 125/150 oraz 250 mają zupełnie inne instalacje elektryczne i elementy. 125 ma moduł CDI 6-cio przewodowy, 250 ma CDI 10-cio przewodowy.
    Ten przewód który był w 125 a nie ma go w 250 jest od osobnej cewki która zasilała moduł CDI w 125. W 250 moduł CDI zasilany jest z akumulatora, dlatego jest 5 przewodów a nie 6 i CDI jest inny niż w 125. Musisz poko…[Czytaj więcej…]

  • 125/150 oraz 250 mają zupełnie inne instalacje elektryczne i elementy. 125 ma moduł CDI 6-cio przewodowy, 250 ma CDI 10-cio przewodowy.
    Ten przewód który był w 125 a nie ma go w 250 jest od osobnej cewki która zasilała moduł CDI w 125. W 250 moduł CDI zasilany jest z akumulatora, dlatego jest 5 przewodów a nie 6 i CDI jest inny niż w 125. Musisz poko…[Czytaj więcej…]

  • 125/150 oraz 250 mają zupełnie inne instalacje elektryczne i elementy. 125 ma moduł CDI 6-cio przewodowy, 250 ma CDI 10-cio przewodowy.
    Ten przewód który był w 125 a nie ma go w 250 jest od osobnej cewki która zasilała moduł CDI w 125. W 250 moduł CDI zasilany jest z akumulatora, dlatego jest 5 przewodów a nie 6 i CDI jest inny niż w 125. Musisz poko…[Czytaj więcej…]

  • 125/150 oraz 250 mają zupełnie inne instalacje elektryczne i elementy. 125 ma moduł CDI 6-cio przewodowy, 250 ma CDI 10-cio przewodowy.
    Ten przewód który był w 125 a nie ma go w 250 jest od osobnej cewki która zasilała moduł CDI w 125. W 250 moduł CDI zasilany jest z akumulatora, dlatego jest 5 przewodów a nie 6 i CDI jest inny niż w 125. Musisz poko…[Czytaj więcej…]

  • 125/150 oraz 250 mają zupełnie inne instalacje elektryczne i elementy. 125 ma moduł CDI 6-cio przewodowy, 250 ma CDI 10-cio przewodowy.
    Ten przewód który był w 125 a nie ma go w 250 jest od osobnej cewki która zasilała moduł CDI w 125. W 250 moduł CDI zasilany jest z akumulatora, dlatego jest 5 przewodów a nie 6 i CDI jest inny niż w 125. Musisz poko…[Czytaj więcej…]

  • Ixion, zmień wulkanizatora. Że może nie móc wyważyć koła to jeszcze da się zrozumieć, bo może nie mieć redukcji na koło skutera w maszynie do kół samochodowych. Ale wymienić oponę powinien. Pewnie mu się nie chce.
    Mnie wyważyli tylne koło, ale przedniego już nie – brak przejściówki [wyważyli gdzie indziej] (tył ma grubszą oś). Ale z wymianą opon – żadn…[Czytaj więcej…]

  • Ixion, zmień wulkanizatora. Że może nie móc wyważyć koła to jeszcze da się zrozumieć, bo może nie mieć redukcji na koło skutera w maszynie do kół samochodowych. Ale wymienić oponę powinien. Pewnie mu się nie chce.
    Mnie wyważyli tylne koło, ale przedniego już nie – brak przejściówki [wyważyli gdzie indziej] (tył ma grubszą oś). Ale z wymianą opon – żadn…[Czytaj więcej…]

  • Ixion, zmień wulkanizatora. Że może nie móc wyważyć koła to jeszcze da się zrozumieć, bo może nie mieć redukcji na koło skutera w maszynie do kół samochodowych. Ale wymienić oponę powinien. Pewnie mu się nie chce.
    Mnie wyważyli tylne koło, ale przedniego już nie – brak przejściówki (tył ma grubszą oś). Ale z wymianą opon – żadnych problemów: koło n…[Czytaj więcej…]

  • Termostat otwiera dostęp do chłodnicy żeby silnik się nie przegrzał.
    Temperaturę mierzy czujnik zamontowany pewnie gdzieś przy głowicy i pokazuje ją na wskaźniku w zegarach (jeśli masz).
    Wentylator włącza kolejny czujnik temperatury połączony w szereg z silnikiem wentylatora; z reguły zamontowany jest w chłodnicy.

  • Termostat otwiera dostęp do chłodnicy żeby silnik się nie przegrzał.
    Temperaturę bada osobny czujnik temp. i pokazuje ją na wskaźniku w zegarach (jeśli masz).
    Wentylator włącza kolejny czujnik temperatury połączony w szereg z silnikiem wentylatora; z reguły zamontowany jest w chłodnicy.

  • Cześć.
    Własnie czeka mnie kolejna wymiana oleju. Nigdy nie płukałem silnika przed wymianą a każdy spuszczony zużyty olej ma kolor zbliżony do czarnego. Silnik ma już ponad 10 lat, mruczy fajnie i prawie 40 tys. km nakulane (w każdym razie tyle pokazuje licznik).
    Czy warto go choć raz wypłukać specjalistycznymi płukankami do silników?

  • Berg skomentował dyskusję Nowa świeca na forum Skutery 125 1 rok temu

    Inna wartość cieplna.

  • Pierwsze zdjęcie – ciężko wywnioskować, wygląda jak podciśnienie od recyrkulatora spalin, wówczas powinno być podpięte do jakiegoś trójnika na wężyku przy króćcu ssącym – podciśnienie otwiera zaworek w recyrkulatorze.
    Druga fotka – ten wężyk ma być luźny. To spust paliwa z komory pływakowej gaźnika. Śrubką obok wężyka odkręcasz spust paliwa.

    K…[Czytaj więcej…]

  • Obrotomierz na linkę – chyba od ETZ250 🙂 choc to nie jest elektroniczny.
    Kymco chyba montował liczniki cyfrowe których szybkościomierz – mimo że wyświetlał cyfry – był napędzany linką. Obrotomierz zawsze bierze impulsy z modułu zapłonowego.

  • …z oznaczenia – ale zużycie może być rózne lub jest błąd w oznaczeniu na którejś…

    Dokładnie. Żarówki mogą być źle oznaczone. Jakiś czas temu w samochodzie zapaliła mi się kontrolka [!] że wysiadło światło pozycyjne z przodu. Są tam żarówki 12V/5W. Kupiłem nową 12V/5W, wstawiłem, zapaliła się i…. kontrolka jak się przedtem świeciła tak się nadal…[Czytaj więcej…]

  • …z oznaczenia – ale zużycie może być rózne lub jest błąd w oznaczeniu na którejś…

    Dokładnie. Żarówki moga być źle oznaczone. Jakoś czas temu w samochodzie zapaliła mi się kontrolka [!] że wysiadło światło pozycyjne z przodu. Są tam żarówki 12V/5W. Kupiłem nową 12V/5W, wstawiłem, zapaliła się i…. kontrolka jak się przedtem świeciła tak się nada…[Czytaj więcej…]

  • Każdy łeb się poci w kasku, ale możesz mieć wrodzoną skłonność do przetłuszczania się włosów. Zainwestuj w kominiarkę bo za kilka jazd z kasku będzie Ci jechać tak że muchy się zlecą 😉
    Ja mam dwa LS – otwarty i szczękowy. Oba sobie chwalę: otwarty że mam wrażenie że nic mi nie zasłania, szczękowy bo ma blendę i można się w nim „zamknąć” w chłodne dn…[Czytaj więcej…]

  • Zdemontuj wariator i zdejmij pasek. Z wariatora załóż tylko tylną tarczę, tulejkę i przednią tarczę wraz z wentylatorem (nie zakładaj wariatora, rolek i paska). Odpal silnik i posłuchaj – jeśli nadal będzie tłukło, to masz problem z wałem/łożyskami na wale. Jeśli nie, sprawdź w jakim stanie jest wariator tam gdzie siedzą rolki. Ew. potem zobacz czy wa…[Czytaj więcej…]

  • Zdemontuj wariator i zdejmij pasek. Z wariatora załóż tylko tylną tarczę, tulejkę i przednią tarczę wraz z wentylatorem (nie zakładaj wariatora, rolek i paska). Odpal silnik i posłuchaj – jeśli nadal będzie tłukło, to masz problem z wałem/łożyskami na wale. Jeśli nie, sprawdź w jakim stanie jest wariator tam gdzie siedzą rolki. Ew. potem zobacz czy wa…[Czytaj więcej…]

  • Załaduj więcej