Romet wprowadzi motocykl typu Bobber – Romet RCR 125 2016 z bliska

Romet RCR 125 to jedna ze śmielszych propozycji w tym segmencie, przewidzianych na sezon 2016. Motocykl mogły z bliska poznać media na event teście. Jednak jest szansa spotkać tę nowość na nadchodzących Kielce Moto Expo.

To co najciekawsze znajduje się pod zbiornikiem paliwa – dwucylindrowa rzędówka o dumnym brzmieniu, które możecie z powodzeniem usłyszeć na poniższym wideo. Zwróćcie też uwagę na podwójny, chromowany wydech, który dyskretnie dopełnia wygląd nowego Rometa RCR 125.

Z kolei największą wadą Rometa RCR 125 jest stosunek jego masy do mocy. 162 kg i 8.5 kW – to nie wygląda dobrze. Romet RCR 125 słabo się rozpędza, jednak wbrew danym technicznym jakie spłynęły do naszej redakcji, motocykl rozpędza się powyżej 95 km/h. Spokojnie przekracza licznikową setkę.

Jak na cruisera przystało pozycja na Romecie RCR 125 nie jest wymagają. Siedzimy wyprostowani bez konieczności spinania się podczas jazdy. Dla wysokich osób proporcje są optymalne, zarówno podnóżki, jak i kierownica zostały dobrze rozplanowane. Kanapa nie należy do tych najbardziej aksamitnych i będzie wymagać przyzwyczajenia czterech liter.

Jazda na Romecie RCR 125 jest komfortowa. Twardość zawieszenia niwelują szerokie koła oraz opony o wysokim profilu. Na pochwałę zasługują hamulce. Na przedniej osi znajdziecie podwójną tarczę o ogromnej średnicy. To naprawdę robi wrażenie – nie tylko wygląda, ale przede wszystkim działa. Tył także został wyposażony w hydrauliczny system hamowania, jednak oparty na pojedynczym zacisku.

Design może okazać się asem nowego RCR 125. Piękny minimalizm, czyste i spójne linie. Mimo klasycznych rysów nie zabrakło ledowego podświetlenia zegarów i tylego klosza a’la V-Rod. To naprawdę ciekawa propozycja, jednak nie spodziewajcie się dyskontowej ceny. Nowy Romet RCR 125 ma kosztować grubo ponad 10 000 zł. Coś za coś.

Dane Techniczne – Romet RCR 125

Wymiary (mm) 2245*856*1143
rozstaw osi 1390
Waga (kg) 162
Silnik dwucylindowy rzędowy 4 zaworowy
Pojemność 124
Układ silnika OHC
Chłodzenie olejowo powietrzne
Moc Maks (kW)** 8.5/7500
Moment obrotowy (N.M/RPM)** 8.0/5500
Prędkość Maks (km/h) 95KM/H
Rozruch: slectric,kick starter
Zapłon CDI
Przeniesienie napędu: Chain
Skrzynia biegów 5 steps
Sprzęgło Wielotarczowe, mokre, manualne
Smarowanie: Obieg wymuszony, mokra miska olejowa
Opona Przód/Tył 110/70-17,140/70-17
Zawieszenie przód upside down
Zawieszenie tył podwójny amortyzator gazowoolejowy
Pojemność zbiornika paliwa 14
Hamulec Przód podwójna tarcza
Hamulec tył pojedyncza tarcza
Obręcze aluminiowe

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button