Romet RX Street 125 będzie nowym reprezentantem średniej półki cenowej w segmencie pojazdów o pojemności do 125 ccm (uprawnienia B). To niewielki jednoślad o masie 118 kg, co może zachęcić początkujących motocyklistów do rozpoczęcia przygody na dwóch kółkach.
Romet RX Street będzie wyposażony w silnik OHV 125 ccm wraz z wałkiem wyrównoważającym, który zdecydowanie polepsza komfort eksploatacji i kulturę pracy silnika. Sama jednostka jednak rozwija dość niewielką moc – 9.8 KM. Mimo to Romet RX Street 125 w naszym krótkim teście rozpędził się powyżej 105 km/h.
Stylistycznie rzuca się w oczy pełne oświetlenie led. W tej technologii zostały wykonane nie tylko kierunkowskazy i pozycje, ale także światła mijania oraz drogowe. Wygląda to naprawdę imponująco. I właściwie tutaj można by zakończyć rozwodzenie się o doznaniach stylistycznych. Jest to bardzo prosta konstrukcja o uniwersalnym charakterze. Zarówno pod względem designu jak i właściwości jezdnych, co z pewnością będzie rekompensować niska cena.
Motocykl można pochwalić za łatwość prowadzenia i optymalnie wypozycjonowane zawieszenie. Hamulce również trzymają fason, mimo zastosowania na tylnej osi układu bębnowego.
Bzdury totalne. Ustawa na kat. B z motocyklem 125cm³ to współczynnik 0.1kw/kg. Czyli łopatologicznie każdy producent mógłby by robić 125cm³ z max. 11kW=15KM przy minimalnej masie 110kg. Dlaczego skuterowo.com daje sobie wciskać takie kity! Czy wy nie potraficie liczyć????
Jedyna wada 125cm³ to ich masa. Taki motocykl powinien mieć tyle ile ustawa przewiduje czyli 15KM i max mase 110kg ale nie mniej chyba że i moc wtedy musiałby mieć mniejszą.
Skuterowo.com takie herezje wypisuje, a potem uczy innych. Aż strach co nędzie potem. Poprawcie to! Romet robi je słane dlatego że są tanie. Ale moc powinny mieć max 15KM przy najlepiej 110kg masie. A wtedy 125cm³ miałyby sens.
Z tą mocą to jakieś żarty. Ten motocykl nie waży 50kg żeby mocniejszego silnika nie można było wsadzić. To są względy czysto ekonomiczne, te silniki są najtańsze i dlatego się je montuje a nie żeby zachować stosunek mocy do masy.
I te 105km/h to wiara w licznik czy GPS ?
Przyzwyczaj się i zbytnio w to nie wnikaj. Normalnie taki mamy tutaj klimat i trzeba z tym jakoś żyć. Każdego kolejnego dnia. 😉
Żenada, jak można pisać takie artykuły i wciskać ludziom takie bzdury, “stosunek mocy do wagi”-każdy liczyć umie chyba poza piszącym. Po za tym ten pojazd nie osiągnie “100”, a wiem to z doświadczenia jako mechanik, a czy pan Przemysław chociaż się na nim przejechał???
Dziś stałem się posiadaczem Rometa RX 125 STREET!Pierwsze uczucia po wyjeżdzie z salonu,pozytywne.Jedyny mankament to niewyregulowane obroty,sprzęgło i słaby akumulator(naładowałem),ale to usunąłem we własnym zakresie.Jazda tym motocyklem daje dużą frajdę,oświetlenie jest super,ale teraz trzeba spokojnie dotrzeć maszynę,określić spalanie i czekać do przeglądu!Ogólnie jestem bardzo zadowolony!!!
Ten motorek osiąga 100 po dotarciu Przy zmianie zębatek 17-38 dochodzi do 120 w 1 osobę sam testowałem wazę ok 88kg
spalanie na trasie ok 2,5 l ok 80km/h . Wada mało stabilny powyżej 90 km/h chyba trzeba pogrzebać w zawieszeniu i oponach