Romet podbija stawkę i zdecydowanie wysuwa się na prowadzenie w segmencie motorowerów (31%). To kolejny rok rodzimej marki ze sporymi wzrostami sprzedaży. Bez zmian również na miejscu drugim: Zipp z wynikiem 12.6% udziału w rynku pięćdziesiątek.
Sprawdź razem ze Skuterowo.com szczegółowy raport rejestracji nowych skuterów i motocykli w ostatnich miesiącach. Najbardziej zaskakuje dystans pomiędzy dwoma liderami. Uwzględniając jednak fakt, że Zipp i Toros to marki należące do tej samej grupy kapitałowej można stwierdzić, że dystans w rzeczywistości nie jest aż tak ogromny.
Kryzys na rynku małych jednośladów najbardziej odczuwają prestiżowe i drogie marki: Honda, Yamaha czy Piaggio.
Marka | Sprzedaż Ogółem |
Udział w rynku | Kwiecień | Maj | Czerwiec |
Romet Motors | 8 118 | 31,0% | 2 657 | 2 948 | 2 513 |
Zipp | 3 309 | 12,6% | 1 008 | 1 164 | 1 137 |
Toros | 3 242 | 12,4% | 973 | 1 162 | 1 107 |
Taotao | 1 817 | 6,9% | 660 | 656 | 501 |
Changzhou | 920 | 3,5% | 289 | 349 | 282 |
Junak | 814 | 3,1% | 241 | 312 | 261 |
Wonjan | 748 | 2,9% | 263 | 259 | 226 |
Dafier | 677 | 2,6% | 222 | 231 | 224 |
Wangye | 632 | 2,4% | 189 | 234 | 209 |
Kymco | 618 | 2,4% | 211 | 227 | 180 |
Longjia | 618 | 2,4% | 195 | 197 | 226 |
Keeway | 490 | 1,9% | 152 | 181 | 157 |
Router | 426 | 1,6% | 138 | 154 | 134 |
Ferro | 253 | 1,0% | 87 | 91 | 75 |
Tianda | 248 | 0,9% | 110 | 67 | 71 |
Yamaha | 248 | 0,9% | 51 | 84 | 113 |
Benzhou | 238 | 0,9% | 58 | 91 | 89 |
Sym | 208 | 0,8% | 73 | 68 | 67 |
Benda | 193 | 0,7% | 66 | 78 | 49 |
Yinxiang | 188 | 0,7% | 42 | 68 | 78 |
Piaggio | 151 | 0,6% | 35 | 67 | 49 |
Shenke | 145 | 0,6% | 28 | 47 | 70 |
Fuxianda | 140 | 0,5% | 45 | 49 | 46 |
Benelli | 118 | 0,4% | 35 | 44 | 39 |
Honda | 112 | 0,4% | 27 | 24 | 61 |
Mondial | 106 | 0,4% | 106 | ||
Peugeot | 105 | 0,4% | 35 | 41 | 29 |
Mondo | 104 | 0,4% | 10 | 32 | 62 |
Leone | 95 | 0,4% | 25 | 26 | 44 |
Riya | 93 | 0,4% | 4 | 25 | 64 |
Znen | 90 | 0,3% | 38 | 39 | 13 |
Jonway | 73 | 0,3% | 21 | 26 | 26 |
Vento | 59 | 0,2% | 18 | 22 | 19 |
Sword | 52 | 0,2% | 20 | 17 | 15 |
Lifan | 46 | 0,2% | 14 | 16 | 16 |
Shineray | 40 | 0,2% | 12 | 17 | 11 |
Hanglong | 38 | 0,1% | 14 | 13 | 11 |
Jiajue | 35 | 0,1% | 16 | 14 | 5 |
TGB | 33 | 0,1% | 11 | 15 | 7 |
Kinroad | 32 | 0,1% | 10 | 14 | 8 |
Sonik | 32 | 0,1% | 1 | 4 | 27 |
Qingqi | 32 | 0,1% | 6 | 13 | 13 |
Lingben | 31 | 0,1% | 11 | 11 | 9 |
CPI | 31 | 0,1% | 12 | 10 | 9 |
Baotian | 30 | 0,1% | 9 | 15 | 6 |
Biaginni | 28 | 0,1% | 3 | 16 | 9 |
Kingway | 28 | 0,1% | 13 | 8 | 7 |
Aprilia | 27 | 0,1% | 15 | 6 | 6 |
Yiben | 24 | 0,1% | 8 | 7 | 9 |
Gilera | 23 | 0,1% | 5 | 6 | 12 |
Zhweki | 20 | 0,1% | 7 | 8 | 5 |
Barton | 19 | 0,1% | 10 | 4 | 5 |
Kwnco | 17 | 0,1% | 17 | ||
Inna marka | 16 | 0,1% | 5 | 3 | 8 |
Motobi | 16 | 0,1% | 9 | 4 | 3 |
Rieju | 15 | 0,1% | 5 | 3 | 7 |
Kenos | 15 | 0,1% | 5 | 7 | 3 |
Blade | 15 | 0,1% | 6 | 7 | 2 |
Sachs | 10 | 0,0% | 3 | 3 | 4 |
Derbi | 10 | 0,0% | 5 | 3 | 2 |
Benzer | 9 | 0,0% | 5 | 3 | 1 |
Rex | 8 | 0,0% | 4 | 2 | 2 |
Superbyke | 8 | 0,0% | 2 | 4 | 2 |
Motowell | 7 | 0,0% | 5 | 1 | 1 |
Guowei | 6 | 0,0% | 6 | ||
Greenstrike | 5 | 0,0% | 1 | 3 | 1 |
Huatian | 5 | 0,0% | 4 | 1 | |
Yamakoyo | 5 | 0,0% | 3 | 1 | 1 |
Malaguti | 5 | 0,0% | 2 | 3 | |
Inca | 5 | 0,0% | 3 | 2 | |
Leike | 4 | 0,0% | 4 | ||
SAM | 4 | 0,0% | 1 | 3 | |
MBK | 4 | 0,0% | 3 | 1 | |
Explorer | 4 | 0,0% | 1 | 1 | 2 |
Vonroad | 3 | 0,0% | 1 | 2 | |
Xingyue | 3 | 0,0% | 1 | 2 | |
XMotos | 2 | 0,0% | 1 | 1 | |
Fada | 2 | 0,0% | 1 | 1 | |
Nitrox | 2 | 0,0% | 2 | ||
Jawa | 2 | 0,0% | 2 | ||
Futong | 2 | 0,0% | 1 | 1 | |
Fosti | 2 | 0,0% | 2 | ||
Xinix | 2 | 0,0% | 1 | 1 | |
Kreidler | 2 | 0,0% | 1 | 1 | |
Emeishan | 1 | 0,0% | 1 | ||
Baron | 1 | 0,0% | 1 | ||
I-Moto | 1 | 0,0% | 1 | ||
Ginomoto | 1 | 0,0% | 1 | ||
Zumico | 1 | 0,0% | 1 | ||
Chuanl | 1 | 0,0% | 1 | ||
Yinmu | 1 | 0,0% | 1 | ||
Xinsilu | 1 | 0,0% | 1 | ||
Ling Yun | 1 | 0,0% | 1 | ||
Agados | 1 | 0,0% | 1 | ||
Pegasus | 1 | 0,0% | 1 | ||
Govecs | 1 | 0,0% | 1 | ||
Swei | 1 | 0,0% | 1 | ||
Beta | 1 | 0,0% | 1 | ||
Razem | 26 226 | 100,0% | 8 284 | 9 344 | 8 598 |
Sprzedaż motocykli w drugim kwartale sezonu 2012
Marka | Sprzedaż Ogółem |
Udział w rynku | Kwiecień | Maj | Czerwiec |
Romet Motors | 600 | 18,1% | 207 | 232 | 161 |
Honda | 423 | 12,7% | 149 | 146 | 128 |
Yamaha | 301 | 9,1% | 136 | 107 | 58 |
Junak | 292 | 8,8% | 89 | 107 | 96 |
Suzuki | 212 | 6,4% | 100 | 50 | 62 |
BMW | 209 | 6,3% | 96 | 56 | 57 |
Kawasaki | 165 | 5,0% | 67 | 43 | 55 |
Zipp | 159 | 4,8% | 52 | 58 | 49 |
Harley-Davidson | 151 | 4,5% | 64 | 54 | 33 |
Kymco | 123 | 3,7% | 40 | 52 | 31 |
KTM | 105 | 3,2% | 35 | 35 | 35 |
SAM | 68 | 2,0% | 29 | 21 | 18 |
Triumph | 64 | 1,9% | 36 | 11 | 17 |
Ducati | 54 | 1,6% | 23 | 18 | 13 |
Keeway | 46 | 1,4% | 14 | 19 | 13 |
Zontes | 43 | 1,3% | 22 | 15 | 6 |
Changzhou | 37 | 1,1% | 17 | 12 | 8 |
Piaggio | 36 | 1,1% | 13 | 15 | 8 |
Lifan | 26 | 0,8% | 8 | 9 | 9 |
GB Motors | 24 | 0,7% | 4 | 13 | 7 |
Hyosung | 19 | 0,6% | 11 | 3 | 5 |
Dafier | 17 | 0,5% | 8 | 8 | 1 |
Shenke | 15 | 0,5% | 2 | 7 | 6 |
CPI | 14 | 0,4% | 6 | 4 | 4 |
Sym | 12 | 0,4% | 4 | 4 | 4 |
Moto Guzzi | 10 | 0,3% | 3 | 4 | 3 |
Husaberg | 9 | 0,3% | 3 | 2 | 4 |
Aprilia | 7 | 0,2% | 3 | 3 | 1 |
Inca | 7 | 0,2% | 2 | 4 | 1 |
Longjia | 6 | 0,2% | 3 | 3 | |
GAS | 5 | 0,2% | 1 | 2 | 2 |
Bombardier | 5 | 0,2% | 3 | 2 | |
Qianjiang | 5 | 0,2% | 2 | 1 | 2 |
LML | 5 | 0,2% | 1 | 3 | 1 |
Znen | 5 | 0,2% | 2 | 3 | |
Sherco | 4 | 0,1% | 2 | 2 | |
Kenos | 4 | 0,1% | 2 | 2 | |
Inna marka | 4 | 0,1% | 3 | 1 | |
Rieju | 4 | 0,1% | 3 | 1 | |
Ferro | 3 | 0,1% | 2 | 1 | |
MV Agusta | 3 | 0,1% | 3 | ||
Husqvarna | 3 | 0,1% | 1 | 1 | 1 |
Beta | 3 | 0,1% | 2 | 1 | |
Victory | 2 | 0,1% | 1 | 1 | |
Jinlun | 1 | 0,0% | 1 | ||
Benelli | 1 | 0,0% | 1 | ||
Jonway | 1 | 0,0% | 1 | ||
Royal Enfield | 1 | 0,0% | 1 | ||
Buell | 1 | 0,0% | 1 | ||
Gilera | 1 | 0,0% | 1 | ||
Peugeot | 1 | 0,0% | 1 | ||
Derbi | 1 | 0,0% | 1 | ||
Malaguti | 1 | 0,0% | 1 | ||
Montesa | 1 | 0,0% | 1 | ||
Razem | 3 319 | 100,0% | 1 273 | 1 135 | 911 |
Wow – to gdzie te Romety się tak dobrze sprzedają skoro liczone bez Routera mają więcej szt. na koncie niż Zipp i Toros razem wzięte ?
A swoją drogą to nie myślałem, że aż taka będzie różnica między Torosem a Routerem ponieważ przynajmniej w W-wie co 3-ci skuter to wiśniowa Bassa a tu proszę 🙂
Bo Toros to Toros jak wino dobre wino jest dobre bo jest dobre i tanie 😀
“Kryzys na rynku małych jednośladów najbardziej odczuwają prestiżowe i drogie marki: Honda, Yamaha czy Piaggio.” -no dlaczego mnie to nie dziwi ? 50-tki powyżej 10000 pln. To i kryzys !
Coś mnie się wydaje, że to zestawienie to lipa. Taotao – WTF ? Changzhou – WTF ? Wonjan, Dafier, Wangye i wiele innych – co to ma być ? Jeśli tyle skuterów sprzedali to czemu jeszcze żadnego z ww. nie spotkałem ? Może za mało jeżdżę… 😉
W papierach mają tak, a na plastikach inaczej. Jak to chinole.
Majker, to wiadomo tyle,że taka ilość wepchnięta w rynek to pod czymś się musi kryć a tu ani widu ani słychu 🙂
Romet ma dobrą politykę cenową, dlatego jest na początku rankingu sprzedaży.
Te statystyki nie są do końca poprawne, bo np. Kingway homologuje swoje skutery jako Jonway’e i jeszcze kilka innych, więc trzeba by dodać te wszystkie marki aby otrzymać prawdziwe ilości. Nie zmienia to faktu, że Romet wymiata 😉