Ranking 2021: 6 najlepszych motocykli na prawo jazdy A2

Prawo jazdy A2 to już przedostatni stopień we wtajemniczaniu w kunszcie motocyklowym. Parametry jakie dopuszcza ta kategoria pozwalają nie tylko na bardzo sprawne poruszanie się, ale także na sporą dawkę zabawy. Co więcej, w tej kategorii naprawdę jest w czym wybierać. Oto nasz ranking najciekawszych propozycji wśród jednośladów dostępnych w 2021 roku na kategorię prawa jazdy A2.

Honda CBR500R 2021

Jeśli kręcą cię sportowe klimaty to ciężko o lepszą propozycję w tej klasie. Honda CBR500R w najnowszej specyfikacji na 2021 to świetna opcja by wkręcić się na wysokie obroty sportowych emocji. Motocykl jest wyposażony w dwucylindrowy, 8-zaworowy silnik, który generuje 47,6 KM oraz 43 Nm. Pięćsetka z rodziny CBR wygląda jak milion dolarów, co nie przeszkadza jej być poręcznym motocyklem, który całkiem nieźle sprawdzi się także na co dzień. Co więcej, jednostki napędowej wcale nie trzeba kręcić do czerwonego pola, by czerpać radość z jazdy. Bogate wyposażenie z oświetleniem full-LED, kolorowym kokpitem i automatycznie włączającymi się światłami awaryjnymi przy nagłym hamowaniu, uzupełnia sześciobiegowa skrzynia oraz sprzęgło antyhoppingowe w standardzie. Warto także zwrócić uwagę na pokrewne modele Cb500F oraz CB500X o nieco bardziej uniwersalnym charakterze.

Triumph Trident 660 2021

Trident 660 to całkowita nowość w ofercie Brytyjczyków. Ten dwukołowy roadster jest niepowatrzalny pod wieloma względami. Napędza go (nie mogło być z resztą inaczej) trzycylindrowa jednostka, która oferuje bardzo liniowy przebieg krzywych mocy i momentu. Maksymalne parametry to 81 KM oraz 64 Nm. To oczywiście za dużo by załapać się na prawo jazdy kategorii A2, ale Triumph specjalnie dla tego modelu przewidział dodatkowy zestaw obniżający moc silnika to odpowiednich dla tej kategorii prawka wartości. Dodatkowym atutem jest fakt, że gdy już spełnisz wymogi prawa jazdy kat. A, to wystarczy zdemontować kit i przywrócić maszynie jej pełny potencjał. Nie trzeba dzięki temu zmieniać konika, co zwłaszcza w tym wypadku jest dobrą wiadomością, bo Triumph Trident 660 ma wszelkie atuty by cieszyć swojego posiadacza przez zdecydowanie dłuższy czas. Ponadczasowe neoklasyczne nadwozie będzie zawsze w modzie, a porządne zawieszenie  i wydajne hamulce pozwolą na lepsze czucie motocykla i większą pewność siebie. Ten sprzęt może rozwijać się razem z tobą, a bogate wyposażenie jak system ride by wire, 2 tryby jazdy, sprzęgło antyhoppingowe, oświetlenie full-LED i ekran TFT, stawiają wysoko poprzeczkę konkurencji.

Zontes 310T 2021

Nowoczesny, lekki, dynamiczny i świetnie wyposażony, a przy tym odpicowany designersko. Taki właśnie jest Zontes 310T, czyli motocykl, który może okazać się świetnym sposobem na wejście w świat motocykli adventure. Nowoczesna jednostka napędowa generuje 35KM i wyposażono ją w 6-biegową skrzynię oraz sprzęgło antyhoppingowe. Na pokładzie takie bajery jak bezkluczykowy zapłon, oświetlenie full-LED, elektrycznie regulowana szyba, elektryczna blokada kierownicy, klapka wlewu paliwa oraz kanapa otwierana przyciskiem. Mamy tu także kolorowy ekran TFT, łączność bluetooth i solidne gmole. 310T można także doposażyć w wyprawowe kufry, a bezdętkowe koła szprychowe wyglądają po prostu obłędnie i świetnie wpasowują się w styl tego niecodziennego motocykla. Zontes 310T pokazuje, że nie trzeba ogromnej jednostki napędowej by dawać przyjemność z jazdy i nie zawodzić w kwestii dynamiki. Warto także zwrócić uwagę na jego trzech opartych na tej samej bazie braci, którzy reprezentują różne segmenty motocykli. Jest w czym wybierać.


Yamaha Tenere 700 2021

Niezmiennie jeden z najbardziej zaawansowanych motocykli klasy dual-sport. Yamaha Tenere 700 to motocykl stworzony dla tych, którym bardziej po drodze z szutrówkami niż z nakręcanymi w sportowym stylu krętymi asfaltami. Nie znaczy to, że “tereską” nie pobawisz się na winklach, ale jej prawdziwy potencjał drzemie w połączeniu sprawnej szosowej jazdy z możliwościami off-roadowymi jakie daje już w momencie wyjazdu z fabryki. Tenere 700, choć jej dwucylindrowy silnik CP2 generuje bogate 74 KM i 68 Nm, jest dostępna także w wersji na prawo jazdy kat. A2. Zawieszenia o dużym skoku, off-rodowe rozmiary kół oraz wygląd rasowej rajdówki zdradzają prawdziwy charakter tej maszyny, która jednak potrafi być także bardzo uniwersalnym motocyklem do jazdy na co dzień. Jeśli kręcą cię motocyklowe wyprawy, a serce bije szybciej na myśl o jeździe w stylu adventure i rajdach przeprawowych, to ciężko o lepsza propozycję w tej klasie.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Benelli 502C 2021

Jeśli kręcą cię nowoczesne power cruisery o długiej niskiej linii i nacechowanym sportowymi akcentami nadwoziem, to na pewno wpadnie ci w oko ten motocykl. Benelli 502C to miejski krążownik, który nie tylko pozwala na wygodną i odprężoną jazdę, ale także cieszy oko gdy zaparkujesz go pod ulubioną kafejką. Dwucylindrowy silnik o pojemności kufla piwa generuje maksymalne wartości dozwolone dla kategorii prawa jazdy A2. Dzięki temu masz pewność, że nie odczujesz niedostatku emocji, a nisko umieszczona kanapa pozwoli na pewne manewrowanie tym jednośladem również osobom o niższym wzroście. Jeśli w przyszłości celujesz w taki motocykl jak piekielne Ducati Diavel, to Benelli 502C jest jednym z najlepszych sprzętem, które pozwolą cieszyć się takim samym stylem, korzystając z jego znacznie większej dostępności dla mniej wprawnych jeźdźców i ogromnej poręczności, która bardzo ułatwia codzienną miejską jazdę.


Piaggio MP3 500 HPE Sport Advanced

Pojazdy dostępne na kategorię A2 to nie tylko motocykle, ale też, a może nawet przede wszystkim maxiskutery. W tym segmencie naprawdę jest w czym wybierać, dlatego proponujemy sprzęt, który wyróżnia się na tle konkurencji. Ten skuter zasługuje na wyróżnienie. Nie tylko, dzięki dwóm przednim kołom, pozwoli na większą pewność siebie nawet gdy mokro i ślisko. Zabierze sporo bagażu i wygodnie przewiezie dwie osoby na pokładzie. W wersji Sport Advanced, Piaggio MP3, jako jedyny skuter posiada także bieg wsteczny, który znacząco ułatwia manewrowanie podczas parkowania. Moc na poziomie 44KM, systemy ABS i ASR, ride by wire, światła led do jazdy dziennej i świetna ochrona przed warunkami atmosferycznymi także w standardzie. Co więcej, ten, a także inne trójkołowe skutery Piaggio można prowadzić nie tylko z prawem jazdy kategorii A2, ale także z samochodowym prawkiem!

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

  1. To jest chyba ranking dla tych, którzy mogą w leasing. Tylko Zontes wyrabia się w granicach 20tys. pln, reszta z rankingu oscyluje w granicach 30tys. pln.

  2. Motocykle nie powinien kosztować więcej niż 1236 polskich PLN.
    A pojemność ustawodawca powinien ograniczyć do 124 cientimetry.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button