Polski motocykl policyjny - Lem Bullet. Chcesz żeby powstał? Głosuj!

SmartMoto Challenge (SMC) to prestiżowe międzynarodowe zawody konstruktorów motocykli, które organizowane są w Moskwie oraz Barcelonie. Studenci uczelni z całego świata rywalizują ze sobą w projektowaniu jednośladów. Po raz czwarty mają szansę pojechać tam Polacy.

W tym roku zadaniem konkursowym jest zaprojektowanie lekkiego motocykla elektrycznego przeznaczonego do służby w policji. Przy projektowaniu trzeba uwzględnić wszystkie elementy motocykla, takie jak rama, zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy, owiewki i inne.

Zespół z Politechniki Wrocławskiej bierze udział w zawodach już po raz czwarty i jest pewna, że dzięki doświadczeniu zdobytemu w latach poprzednich w tym roku zbuduje najlepszy ze wszystkich pojazd.

Zdobyte nagrody:

REKLAMA

RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

  • I miejsce na zawodach SmartMoto Challenge 2014 w Barcelonie i I miejsce w kat. biznesplan.
  • I miejsce w kat. biznesplan na zawodach SmartMoto Challenge 2015 w Moskwie.
  • III miejsce na zawodach SmartMoto Challenge 2013 w Barcelonie i I miejsce w kat. biznesplan.
  • III miejsce na zawodach SmartMoto Challenge 2015 w Barcelonie i I miejsce w kat. biznesplan.

LEM Bullet - taką nazwę nosić będzie ta maszyna - będzie szybszy niż dotychczasowe konstrukcje dzięki mocniejszemu silnikowi, ale nadal zachowa niską masę. Silnik elektryczny o mocy 6kW pozwoli na osiągnięcie prędkości 120 km/h, a pakiet baterii litowo-jonowych pozwoli na pokonanie nawet 75 kilometrów. Proces ładowania nie powinien przekroczyć 6 godzin. Rama pojazdu, wykonana z lekkiego stopu aluminium oraz carbonowe owiewki pozwolą na obniżenie masy motocykla do około 65 kg.

Zakończyła się już faza projektowa i trwają procesy konstrukcyjne pojazdu. Nieprzerwana praca pozwoli inżynierom na zakończenie projektu na początku lipca i wyjazdu na zawody SmartMoto Challenge 2016 do Barcelony.

Na tę działalność potrzebne są środki pieniężne, które dzięki udziałowi w projekcie PZU Studencki Projekt Roku, młodzi konstruktorzy mają nadzieję zdobyć.

Jeżeli chcesz żeby Polacy mieli swój wkład w przyszłość motoryzacji, zagłosuj na projekt: https://studenckiprojektroku.pl/projekt/151

Każdy głos zbliża do wygranej!

Linki:

fb.com/knpirm

fb.com/LightElectricMotorcycle

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button