Za oknami deszcz, śnieg, wiatr i temperatury na pograniczu zera. Idealna pora do testowania skutera jakim jest Peugeot Satelis 125 ABS, prawda? Dlatego dziś zapraszamy Was do naszego garażu w którym pokażemy Wam ten sprzęt z bliska.
Razem z Markiem, naszym operatorem omawiamy nasze wrażenia z obcowania tym sprzętem. To takie déjà vu, bowiem już wcześniej był w naszej redakcji większy brat tego skutera – Peugeot Satelis 300, który różni się jedynie jednostką i rozmiarami wydechu.
To skuter godny naszych czasów. Mnóstwo tutaj elektryki i elektroniki. Obejrzyjcie jak działa na przykład elektrycznie otwierany bagażnik pod siedzeniem. Pięknie wyglądają również ledowe światła z przodu i z tyłu. Do tego dostajemy też bardzo nowocześnie wyglądającą deskę rozdzielczą. Zawiera ona mnóstwo elektronicznych danych w postaci ilości paliwa, temperatury silnika oraz otoczenia. Do tego jeszcze zasięg na danym baku i obliczanie spalania. Najważniejszymi układami tutaj są jednak: ABS i elektroniczny wtrysk paliwa. Z nim związana jest ciekawostka – komputer sterujący silnikiem uniemożliwia ruszenie skuterem przy złożonej bocznej nóżce. Odcina obroty powodując tym sposobem brak zasprzęglenia skrzyni CVT.
Przemyślanym i praktycznym rozwiązaniem są światła z funkcją leaving home. Gasną one dopiero po kilkunastu sekundach od wyłączenia Peugeot Satelis’a 125.
Niewątpliwie ogromnymi atutami tego sprzętu są rozmiary i komfort prowadzenia. Maszyna jest perfekcyjnie wyważona przez co jego masa nie jest utrapieniem w miejskiej jeździe. Hamulce również są wzorem w tej klasie. Dodatkowe zaopatrzenie ich w system ABS pozwala czuć się bezpiecznie.
Silnik z kolei to 125 ccm zasilane wtryskiem i chłodzone cieczą. To jedno z najbardziej dynamicznych 125 z jakim mieliśmy do tej pory do czynienia. Rozpędza się do 115 km/h trzymając przy tym spalanie na wodzy.
Największym atutem tutaj jest jednak wygląd zapewniający prestiż w natłoku innych jednośladów.
Peugeot Satelis 125 : Zdjęcia
[nggallery id=145]Peugeot Satelis 125 : Dane techniczne
Ciąg dalszy pod materiałem wideo
Dane techniczne: Peugeot Satelis 125 | |
Marka | Peugeot |
Model | Satelis |
Pojemność | 125 cm3 |
Silnik | czterosuwowy |
Chłodzenie | cieczą |
Osiągi | 115 km/h |
Zapłon | Elektroniczny CDI |
Hamulec przód/tył | tarczowy/tarczowy |
Smarowanie silnika | miska olejowa |
Pojemność baku | 13,5 l |
Ilość miejsc | 2 |
Skrzynia biegów | automatyczna |
Masa | 160 kg |
Zgadzam z “testerami”. Wszystkie zalety zostały omówione. W starszej wersji niestety zastosowane są żarówki H7, co spowodowało, że jeden reflektor jest jako mijania, drugi jako drogowe. W tej wersji poprawiono tą niedogodność i światłą teraz dorównują pewnie Burgmanowi.
@014 rok zamknąłem przebiegiem 18-tu tysięcy km. Nie żałuję ani sekundy spędzonej na tej maszynie. Podobnie jak moja małżonka, z którą wiele kilometrów spędziliśmy razem – ona jako plecaczek. Zadowolona z kanapy, mimo, że podnóżki dla pasażera nie dają zbyt wiele miejsca na postawienie nogi nieco inaczej w długiej trasie.
Dziękuję za rzetelny test i czekamy na więcej.
Zapomniałem wspomnieć o małym szczególe – mój skuter to 500-tka, ale komfort i gabaryty Satelisa są takie same. Waga, to co innego.
yezo, czepisz sie wszystkiego jak leci?
No, to już jak jesteśmy tacy perfekcyjni… zacznijmy naprawianie świata od siebie… zajmie nam to zapewne MNÓSTWO czasu… 😀
“Rozpędza się do 115 km/h trzymając przy tym spalanie na wodzy.”
To znaczy ile pali? W teście nie wspomniano ani słowa o spalaniu w zwyczajowo przyjętych jednostkach czyli l/100 km. Chyba, że spalanie w garażu podaje się w “wodzach”?
Podsumowując skuter wyposażony w sporo elektryki i elektroniki (może nawet elektrotechniki), który podaje mnustwo elektronicznych danych i ma elektryczny kuferek. Przyspiesza i mało pali, ale nie wiadomo dokładnie ile.
Kolejny bezsensowny test skutera, który mógłby napisać każdy, kto zawitał na stronę Peugeota albo odwiedził jego salon.
Ogarnijcie się i weźcie do prawdziwej roboty.