Test Peugeot Elystar 50/125: Prawdziwy Przyjaciel

Zobacz wyjątkowy test Skuterowo.com. Realizacja materiału o tym skuterze okazała się jednocześnie setnym wideo stworzonym przez naszą ekipę. Z tej okazji możecie zobaczyć Elystara z bliska w niespotykanej do tej pory formie…

Letnia, ciepła noc. Trzecia nad ranem. Do wykonania mamy specjalne zadanie przy użyciu specjalnego sprzętu. Wyciągamy kask, który zawsze trzymamy w tylnym kufrze. Kluczyk, stacyjka, zapłon. Gotowi do drogi… Powoli wyłaniamy się z warszawskiego mroku i rozpoczynamy misję razem z pierwszoplanowym bohaterem – Peugeot Elystar 50.

Gaz do oporu. Czasu jest mało. Za sprawą dwusuwowego silnika szybko zmierzamy w umówione miejsce. Jednostka jest bardzo elastyczna i dynamicznie przyśpiesza za sprawą dedykowanej konfiguracji przekładni. Nim sprzęgło zespoli się z układem napędowym uzyskujemy spore obroty.

Mimo czarnego koloru Peugeot jest dobrze widoczny dzięki dużemu przedniemu kloszowi, a droga przed skuterem jest dobrze oświetlona. To znacząco ułatwia nam zadanie. Podobnie jak kierunkowskazy, które skutecznie dbają o nasze bezpieczeństwo… Podobnie sytuacja ma się na tyle. Jesteśmy widoczni i to z daleka.

Zatrzymujemy się po kilu kilometrach jazdy na pełnym gazie, aby zgodnie z umową poprosić o dalsze wskazówki. Telefon możecie mieć zawsze pod ręką. To dzięki zamykanemu schowkowi pod kierownicą.

Własnie dowiadujemy się, że miejsce przekazania przesyłki zmienia się. W jak najszybszym czasie musimy dotrzeć na drugi koniec miasta. To nie jest trudne zadanie. Elystar jest bardzo zwrotny nie tracąc nic na komforcie i ilości miejsca. To dobrze, nawet najwyżsi będą mieli sporo miejsca na tyłek i nogi. Kanapa jest komfortowa i duża. Tak samo jak podłoga.

80 km/h na liczniku, pełna moc. Elystara nic nie jest w stanie zatrzymać. No chyba, że niespodziewana zmiana świateł. Hamulec i po chwili stoimy. Dwie tarcze są naprawdę mocne. Skuter o takiej masie musi być wyposażony w wydajne hamulce. Te są, może aż za bardzo. Zielone. Jedziemy. Czasu coraz mniej. Na szczęście Peugeot dobrze przyśpiesza i znów na liczniku prędkość maksymalna. Niektórzy mogą narzekać na małe koła, one dają się we znaki, zwłaszcza jadąc po koleinach. Wtedy za kierownicą poczujemy się niepewnie. Na szczęście dużo pomaga zawieszenie. Jest po pierwsze komfortowe, a po drugie optymalnie zestrojone jak na nasze polskie drogi…

Zobacz także test: Peugeot SpeedFight

Wygląda na to, że dotarliśmy na miejsce… Jest środek nocy, więc nie mogę zapomnieć o zapięciu mojego Elystara. Peugeot ma zintegrowane zapięcie w tylnym błotniku. Niektórzy śmieją się, że Ely posiada ogon. Co, zdziwieni? Też byliśmy zaskoczoni jak zobaczyliśmy tę linkę poraz pierwszy. Skuter już jest bezpieczny. Możemy zostawić go bez najmniejszych obaw.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przesyłka już nasza. Jest nie najmniejszych gabarytów. Zastanawiacie się jak przewieziemy walizkę? Może nie uwierzycie, ale zmieści się pod siedzeniem. Jedziemy dalej. Lubię patrzeć na deskę rozdzielczą Peugeota. Ma w sobie to coś, może powinienem powiedzieć, że jest stylowa? Tak, jest taka, ale też nowoczesna. Posiada obrotomierz, prędkościomierz i elektroniczny wyświetlacz pokazujący poszczególne przebiegi, aktualną godzinę i poziom paliwa.

Na koniec pozostaje nam jak najszybsze dostarczenie przesyłki do Skuterowo.com, ale to już pestka. Cieszymy się, że możemy robić to co lubimy i to jeszcze na skuterze, który jest jak najlepszy przyjaciel, zawsze można na niego liczyć. Elystar sprawia, że każde zadanie o każdej porze jest wykonalne. Dzięki niemu możemy czuć się niezwyciężeni, zawsze na czas, zawsze na miejsce.

Dzięki Peugeotwi udało się dostarczyć kolejną porcję prezentów dla sympatyków portalu Skuterowo.com…

Zobacz więcej zdjęć:

[nggallery id=102]

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

16 opinii

  1. Jestem pozytywnie zaskoczony filmem. Strasznie mi się podoba, też mam peugeota elystara i potwierdzam:

    Nic nie jest w stanie zatrzymać Peugeota

  2. Dokładnie, jak wspomina HugoBoss…Za tą cenę można kupić nowy skuter o pojemności 300cc np. Sym Citycom 300i lub używany samochód w pięknym stanie.

  3. Świetny, naprawdę świetny film, bardzo miło sie ogląda i słucha. Rzeczywiście cena skutera to aż 11.490pln ale jeśli spojrzeć na inne markowe sprzęty o pojemności 50ccm to cena jest podobna a skuter naprawde dobry

  4. Gdyby nie ta cena skuter byłby na prawdę wart uwagi…, a ten test powinni pokazywać w kinach przed seansem 😉

  5. Wspaniała prezentacja wspaniałego skutera :). Bardzo dobry pomysl. Wiem że pochłanie to więcej czasu niż stworzenie zwykłej recenzji, ale taki film ma się ochotę obejżeć jeszcze raz.

  6. BARDZO fajny filmik…skuter też – te zegary faktycznie rewelacyjnie się prezentują. Cena bardzo odstrasza 😉 Zamontowany HID xenon w lampie dawał jakieś dziwne smugi światła na ziemi przed skuterem…??!!
    Ogólnie film i skuter na 5+

  7. kupilem niedawno elystara 50 i zdziwilo mnie -gdy dodaje na nuszce gazu kolo nie kreci sie tak jak powinno.czy on ma jakas blokade czy poprostu cos sie popsulo?gg moje 8305420

  8. Oglądałem ten skuter z bliska,jest ładny i dość duży.Mimo wszystko jest zbyt drogi jak na produkcję made in China.Silnik chłodzony powietrzem,za te pieniąde można kupić markowy skuter chłodzony cieczą.Czytałem że ten skuter dużo pali,ale pewnie jest to związane z tym że jego osiągi są bardzo dobre ;).Jakbym miał go kupić to za góra 8000 zł,moim zdaniem nie jest więcej wart,ale to moja opinia.

  9. Witam, chciałam zapytać czy ktoś z was nie orientuję się gdzie mogę dostać to zapięcie które montujemy w tylnym błotniku, ponieważ swoją niunie sprowadzałam z zagranicy i dopiero niedawno odkryłam że jest tam miejsce na linkę ;p

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button