Nowy Romet ADV 250 2016: Poznaj z bliska nowy motocykl adventure

Podczas tegorocznego test event, który zorganizował Romet, zaprezentowano różnorodne portfolio debiutantów na sezon 2016. Wśród nowych motocykli pojawił się nowy Romet ADV 250. To bardzo dojrzała propozycja, będąca dobrym kompromisem pomiędzy walorami terenowymi a praktycznością motocykla.

Nasz pierwszy kontakt z motocyklem Romet ADV 250 to dość miłe zaskoczenie – jakość i wygląd jednośladu pokazuje jaki progres nastąpił na przełomie ostatnich lat w segmencie budżetowych pojazdów. Jazda na ADV nie rozczarowuje. Mamy do czynienia ze sporą maszyną, która jednak może pochwalić się dobrym wyważeniem i rozsądną masą (163 kg). Zawieszenie na płaskim terenie i lekkim szutrze spisuje się dość dobrze – motocykl prowadzi się pewnie. Nie dane nam jednak było wjechać w typowy, trudniejszy teren.

Największym plusem Romet’a ADV 250 okazuje się nie tylko rasowa deska rozdzielcza, ale przede wszystkim jednostka napędowa – zasilana wtryskiem i chłodzona cieczą. Elektronika pozwala osiągnąć lepszą kulturę pracy i dobrą moc – 18.5 kW. Brawa za wydech – brzmienie wskazuje na o wiele większą jednostkę napędową.

Romet ADV 250 podczas krótkiego testu ujawnił jedną wadę w postaci złego rozplanowania bocznych gmoli. Osoby w wzroście powyżej 185 często będą o nie zahaczać kolanami.

Oficjalna cena na sezon 2015 nie jest znana. Szacuje się, że motocykl będzie kosztować około 13 000 zł.

Romet ADV250, dane techniczne

Wymiary (mm) 2130*868*1260
rozstaw osi 1400
Waga (kg) 163
Silnik jeden cylinder 4 zawory
Pojemność 250
Układ silnika OHC Chłodzenie cieczą
Moc Maks (kW)** 18.5/9000
Moment obrotowy (N.M/RPM)** 22/7000
Prędkość Maks (km/h) 120
Zapłon EFI Delphi
Przeniesienie napędu: Łańcuch
Skrzynia biegów 6
Sprzęgło Wielotarczowe, mokre, manualne
Smarowanie: Obieg wymuszony, mokra miska olejowa
Opona Przód/Tył 100/90 -18 130/90 -15
Zawieszenie przód Upside down
Zawieszenie tył Pojedynczy amortyzator olejowy
Pojemność zbiornika paliwa 16
Hamulec Przód Pojedyncza tarcza
Hamulec tył Pojedyncza tarcza
Obręcze Szprychowe

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button