Nowy Romet ADV 250 2016: Poznaj z bliska nowy motocykl adventure

Podczas tegorocznego test event, który zorganizował Romet, zaprezentowano różnorodne portfolio debiutantów na sezon 2016. Wśród nowych motocykli pojawił się nowy Romet ADV 250. To bardzo dojrzała propozycja, będąca dobrym kompromisem pomiędzy walorami terenowymi a praktycznością motocykla.

Nasz pierwszy kontakt z motocyklem Romet ADV 250 to dość miłe zaskoczenie – jakość i wygląd jednośladu pokazuje jaki progres nastąpił na przełomie ostatnich lat w segmencie budżetowych pojazdów. Jazda na ADV nie rozczarowuje. Mamy do czynienia ze sporą maszyną, która jednak może pochwalić się dobrym wyważeniem i rozsądną masą (163 kg). Zawieszenie na płaskim terenie i lekkim szutrze spisuje się dość dobrze – motocykl prowadzi się pewnie. Nie dane nam jednak było wjechać w typowy, trudniejszy teren.

Największym plusem Romet’a ADV 250 okazuje się nie tylko rasowa deska rozdzielcza, ale przede wszystkim jednostka napędowa – zasilana wtryskiem i chłodzona cieczą. Elektronika pozwala osiągnąć lepszą kulturę pracy i dobrą moc – 18.5 kW. Brawa za wydech – brzmienie wskazuje na o wiele większą jednostkę napędową.

Romet ADV 250 podczas krótkiego testu ujawnił jedną wadę w postaci złego rozplanowania bocznych gmoli. Osoby w wzroście powyżej 185 często będą o nie zahaczać kolanami.

Oficjalna cena na sezon 2015 nie jest znana. Szacuje się, że motocykl będzie kosztować około 13 000 zł.

Romet ADV250, dane techniczne

Wymiary (mm) 2130*868*1260
rozstaw osi 1400
Waga (kg) 163
Silnik jeden cylinder 4 zawory
Pojemność 250
Układ silnika OHC Chłodzenie cieczą
Moc Maks (kW)** 18.5/9000
Moment obrotowy (N.M/RPM)** 22/7000
Prędkość Maks (km/h) 120
Zapłon EFI Delphi
Przeniesienie napędu: Łańcuch
Skrzynia biegów 6
Sprzęgło Wielotarczowe, mokre, manualne
Smarowanie: Obieg wymuszony, mokra miska olejowa
Opona Przód/Tył 100/90 -18 130/90 -15
Zawieszenie przód Upside down
Zawieszenie tył Pojedynczy amortyzator olejowy
Pojemność zbiornika paliwa 16
Hamulec Przód Pojedyncza tarcza
Hamulec tył Pojedyncza tarcza
Obręcze Szprychowe

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

38 opinii

  1. Romet-Junak, kolejne starcie.
    Ciekawe, czy uda im się podzielić rynek tańszych jednośladów między siebie, czy pozostali jakoś przetrwają. Bo przyznać trzeba, że oferty z roku na rok bogatsze i bardziej fajne. Ceny też… bogatsze 🙂

  2. OK, jak się zastanawiam gdzie się zmieści konkurencja (taki Keeway, Sym, Kymco, Hyosung + marketowe chinole). Powiedzmy, że o marketowe się nie martwię, nikt tak tanio nie sprzeda. Większą część łyka Romet (Sym, Hyo, Keeway w sieci dystrybucyjnej + wchodząca zapowiadana ^nowa^ koreańska marka). Co pocznie moje biedne, ukochane KYMCO. Da radę odeprzeć taki napór? Zalewają ich ilością modeli i przypierają do muru ceną 🙂

  3. Kymco jak zjechało z cenami to i tak w skuterach wskoczyło na nowy poziom.. tam chyba z 5% na 12.
    Zresztą to zależy od segmentu rynku (czy motorowery skuterki, czy motorowery z biegami czy 125..itd).

  4. Wiesz, ale to cały rynek zmienił poziom. Można by rzec, że zaistniał w tym kraju na nowo. To widać w ofertach i widać na ulicach.
    Widać też, jak przepisy potrafią blokować popyt. Nie to nie ,w D., nie mogę korzystać, to nie kupię (nie zrobię dodatkowych uprawnień). Ale jak mogę, to czemu by nie? 🙂

  5. też.
    ale z różnic miedzy 2013, 2014 a 2015 widać że takich w klasie 50cc jest/było raptem 25% userów 50cc. I tak sie to niej więcej układa że 25% potencjalnych nabywców 50cc nie nabyła ich – a za to nabyła 125. I to są raczej ci starsi, pracujący, jakoś zarabiający, leniwi :).. znaczy się jak my. I to by się zgadzało.
    jedyne co mnie zaskoczyło to deklarowany wzrost sprzedaży przez yamahe w klasie 125 i 125-250. marka premium, w sumie jedne z najdroższych i 200% normy (aczkolwiek romet zrobił 222% normy)

  6. Bo może to trochę jak z Volkswagenami i Kią. Polak ceni sobie markę i zanim (jeśli wogóle) się przekona do tańszego (koreańca), to woli poskładać na coś markowego. Czy to źle? Chyba nie, co kto lubi. Po przygodach z serwisami, sam nie wiem czy bym nie wolał kupić markowego (zakładając, że ma poważniejszy serwis, choć to też może być błędne przekonanie).

  7. powiem ci że jakbym inaczej mieszkał – tzn. nie musiał parkować na ulicy na ruchliwym chodniku, na nocnym szlaku miedzy knajpami na robotniczym osiedlu…itd To też bym nabył coś znacznie droższego od hondy lub jamychama.

  8. no tak. ale obadwa w chwili kiedy mogliśmy skorzystaliśmy z możliwości wsiadki/przesiadki na 125cc. ja np uważam że o ile zakup 50cm od chinola za niedużą kase to jest całkiem spoko pomysł i czego ludzie chcecie? – o tyle z większą pojemnością bym tak nie zrobił. Nie przemawia do mnie jakość rometa maxi, junaka jetmaxa.. itd.

  9. Pewnie i racja (jak zwykle), do mnie już na poziomie CitiWhite nie przemówiła. Ale jestem ciekawy tej kolekcji. Jak tak patrzę, to trochę tego towaru już śmiga.

  10. Moja skromna opinia jest taka że każdy kupuje na co go stać czy to 50 czy 125,a co do rometa adv 250 mimo że mi sie podoba to raczej za 13k nie wróże mu wielu nabywców choćby z tego względu że można za te pieniądze kupić nowe 125 markowe np;
    http://allegro.pl/kawasaki-klx-125-i-enduro-gliwice-kat-b-i5656293814.html
    http://allegro.pl/honda-msx125-msx-125-i11155771.html
    http://otomoto.pl/oferta/rieju-marathon-supermotard-125-ac-2015-okazja-krakow-ID6y9fHL.html
    a z używek
    http://otomoto.pl/oferta/yamaha-xt-660supermoto-motofrajda-gwarancja-ID6y883J.html
    nie wspominając już o
    http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5477508085&ars_source=ars&ars_socket_id=9&ars_rule_id=201

  11. A od kiedy to Twoje opinie są takie znów skromne…? :-))))))))))))))))))))))))
    Ale fakt, że trochę drogo (jak na Rometa), tylko że to nie 125… Może uważają, że celują nieco wyżej?

  12. No jakość Taiwan/Korea jest wyrobiona przez lata. China ma ten problem, że robi zarówno po kosztach jak i coś droższego. Ale nie mają takiej wprawy w klasie premium żeby konkurować. A na tanich znają się jak mało kto.

  13. Dobra, dobra 🙂
    *
    A tak właściwie, to ciekawe dlaczego nie dają go w wersji 125, jest sporo lżejszy od GT, by mógł być fun, a cena ta sama?

  14. Bo hyosung ma na kraj nad wisłą wywalone:D oferta jest tylko nie dla polaczków;
    HYOSUNG RT 125 KARION
    Hyosung XRX 125
    fajny był GF 125 nie wiem czy jeszcze robią jak i Tn 125

  15. Karion fajny, ale nie przesadzaj. Brakuje trochę skuterów, ale w gamie widziałem jednego maxa (125) i kilka 50 – nic specjalnego. Może nie oni mają wywalone, tylko Romet nie chce sprowadzać konkurencyjnych dla własnej oferty modeli? Ciekawy jestem, czy ta wspomniana ^nowa^ koreańska marka, to będą hyo z nową nalepką sprzedawane przez rometa….

  16. Kymco mogłoby Venona wpuścić do oferty, chociaż patrząc na ceny Kymco w Polsce (zbyt bliskie Japonii CK-1 vs CB125F), to będzie ciężko go sprzedać.
    Nowy ADV 250 to chyba to samo co Mińsk 300. ADV ma być w ofercie na 2016, a nie na 2015
    W kwestii poprawy jakości chińskich motocykli, to nowy ADV jest z puli droższych motocykli chińskich, więc jego jakość też jest lepsza. Dziennikarze zapominają o takim drobiazgu, że zarówno Romet, Lexmoto, Junak, mają na rynku chińskim wybór motocykli od tanich i kiepskich jakościowo, do drogich o jakości porównywalnej z Koreą czy nawet Japonią. Jeśli jednak na polskim rynku nie da się sprzedać motocykla o chińskim rodowodzie za więcej niż 10tys.pln, to importer ściąga to co jest tanie, czyli złożone z tańszych części.

  17. Co komu po szerokiej ofercie modeli Hyosunga i Keeway-a (brak w Polsce Blackster 250, BN302), skoro są problemy z dostępnością części, nie wspominając o problemach z serwisem (Moto Styl ostatnio nie miał mechanika, a serwis bez mechanika to…).

  18. A właśnie ze wszystko bo jak kupować nowy to z kumatym serwisem a nie wypchnąć z salonu i niech się b buja jak bylo w twoim przypadku po zakupie hyo, że serwis bez zaplecza i pojęcia.Jak mam Wydać kasę na nowy z gwarancją za którą zapłaciłem to i mam prawo żądać:)

  19. Paci, to była nie tyle jazda na serwis, co na samego Rometa, który jest przedstawicielem marki i gwarantem (dostawcą części). Na razie nie mam poważniejszego kłopotu z samym Moto-stylem. Za 1500km będę miał okazję się ponownie przekonać, czy wszystko jest OK :-)))

  20. Gdyby zrobili tak dobrze wykonaną 125 i była by w cenie ok 8000zł kupił bym, w końcu rozsądna moc w porównaniu do pojemności, Romet division miał 18KM przy tej samej pojemności, tutaj to 25 to już ok. miałem ten motocykl jak i Honde Varadero 125 jakość prowadzenia bez wątpienia lepsza Hondą, nawet Honda przy 125ccm miała większy v-max albo Romet był zajechany 🙂 Romet 115km/h Honda 120 nawet, waga kierowcy 85kg.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button