Opona Dunlop Geomax MX-33 została wybrana przez firmę Honda jako oryginalne wyposażenie do modelu CRF 450 R 2021. Jak twierdzą przedstawiciele producenta ogumienia, to potwierdza wszechstronność tych opon jako modelu motocrossowego, który zdolny jest do utrzymywania należytej trakcji na różnych nawierzchniach offroadowych.
Honda zmodernizowała prawie każdy aspekt modelu CRF450R z serii 2021, wprowadzając nową geometrię i szereg zupełnie nowych rozwiązań, a celem rozwoju było osiągnięcie maksymalnej stabilności w zakrętach. To dążenie wspiera zwycięska technologia Geomax MX-33, która została zaprojektowana z myślą o miękkim, błotnistym i średnim terenie, ale jest na tyle wszechstronna, że sprawdza się w jeszcze szerszym zakresie nawierzchni.
Geomax MX-33 charakteryzuje się cieńszym i dłuższym kształtem wierzchołka, co ma zapewniać większą stabilność i reaktywność. Poprawiona konstrukcja ma wpływać dodatnio na tłumienie wstrząsów i odporność na odkształcenia. Wszystkie opony z serii Geomax wyposażono w technologię progresywnych bloków bieżnika, a MX-33 była pierwszą oponą w tej serii, która posiadała tę technologię również w wersji na przednie koło. Takie rozwiązanie pozwala kontrolować poślizgi i wykorzystywać dodatkową przyczepność.
Technologia zastosowana w MX-33 i pozostałych oponach z linii Geomax została sprawdzona w najtrudniejszych zawodach motocrossowych na świecie. W każdej rundzie tegorocznych Mistrzostw AMA Supercross zwyciężyli zawodnicy Dunlopa, między innymi Ken Roczen, który jadąc Hondą CRF450R trzykrotnie stanął na najwyższym stopniu podium.
Honda to z resztą nie jedyny producent, który postawił na rozwiązania marki Dunlop i model Geomax MX-33. Ten model opon można znaleźć także na obreczach nowych KTM-ów oraz crossowych motocykli Husqvarna.