Motorowery znów zaczynają się sprzedawać. Raport sprzedaży styczeń-marzec 2017

W pierwszych trzech miesiącach 2017 roku największe wzrosty w sprzedaży nowych pojazdów notują motorowery. Efekt lawinowo traconych praw jazdy?

Motorowery

Najwyraźniej 50-ki przestały być passe. W marcu w tym segmencie zanotowano 38,2% wzrost względem roku ubiegłego. W przypadku motorowerów cały pierwszy kwartał zamknął się liczbą 3 699, co oznacza 25,6% wzrostu w porównaniu do analogicznego okresu 2016r. Wynik ten jest jednak bardzo skromny w porównaniu z latami wcześniejszymi. W rankingu marek pierwsze miejsce niezmiennie zajmuje ROMET MOTORS (1 406 szt.). Jego sprzedaż wzrosła o 61,8%. Udział tej marki wyniósł 38% i był dominujący. Następny był ZIPP, który po rejestracji 679 szt. (+45,7% r/r; +213 szt.) zajął 18,4% rynku. Dalej JUNAK (396 szt., -37,1% ) i TAOTAO (260 szt., +95,5%).

Ten niewielki wykres mówi wszystko:

W kwestii motocykli sprawa także ma się stabilnie, ale nie rewelacyjnie.

Motocykle

W pierwszym kwartale zarejestrowano 2 938 motocykli, o ponad 1/5 i prawie 800 sztuk mniej niż przed rokiem. Najpopularniejszą marką motocyklową w tym czasie był ROMET MOTORS dzięki rejestracji 360 szt. Mimo prawie 50% spadku sprzedaży utrzymał swoją pozycję sprzed roku, ale jego udział w rynku spadł z 19 do 12,2%. Drugie BMW uzyskało większy wolumen niż przed rokiem (346 sztuk; +16,1%), jak i udział w rynku: 11,8% wobec 8% przed rokiem. Jest też jedynym w pierwszej piątce producentem notującym wzrost sprzedaży.

Ostatnie miejsce na podium należy do HONDY, która utrzymała swoją pozycję sprzed roku z wynikiem 327 motocykli (9 sztuk mniej niż przed rokiem). Jej udział w rynku wzrósł z 9 do 11,1%. Tuż za podium jest YAMAHA (306 sztuk), a następnie JUNAK (225 sztuk), który stracił drugą pozycję sprzed roku. Różnice między poszczególnymi producentami nie są duże i wszystko się jeszcze może zmienić na tej liście.

 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Pierwsze rejestracje nowych i używanych jednośladów w Polsce:

RODZAJ

MARZEC

zmiana

ROK NARASTAJĄCO

STYCZEŃ-MARZEC

zmiana

2017

2016

2017

2016

MOTOCYKL   9 670       8 151    

18,6%

  15 267       15 064    

1,3%

MOTOROWER   3 277       2 472    

32,6%

  5 226       4 509    

15,9%

RAZEM   12 947       10 623    

21,9%

  20 493       19 573    

4,7%

Źródło: Polski Związek Motorowy

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

  1. Jeżeli ktoś nie potrzebuje motocykla do dłuższych wycieczek tylko podjechać do sklepu, pracy to 50 wystarczy. Szczególnie w mieście nie ma gdzie się specjalnie rozpędzić;) No i cena jest śmieszna. Za takiego Rometa, Bartona, Junaka czy innego chińczyka zapłacimy tyle co za średniej klasy rower. Jakościowo te maszyny też są coraz lepsze więc nie ma ryzyka, że zaraz po zakupie coś się zepsuje.

  2. Jeżeli ktoś nie potrzebuje motocykla do dłuższych wycieczek tylko podjechać do sklepu, pracy to 50 wystarczy. Szczególnie w mieście nie ma gdzie się specjalnie rozpędzić;) No i cena jest śmieszna. Za takiego Rometa, Bartona, Junaka czy innego chińczyka zapłacimy tyle co za średniej klasy rower. Jakościowo te maszyny też są coraz lepsze więc nie ma ryzyka, że zaraz po zakupie coś się zepsuje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button