Motocykle typu Bobber – najczystsza forma motocykla?

Bobber nie jest typem motocykla samym w sobie. To specyficzny styl, który właśnie teraz zyskuje na popularności. Styl Bobber łączy fanów na całym świecie, także w Polsce zaczynają powstawać warsztaty przerabiające motocykle w tym stylu.

Wszystko zaczęło się w latach 40, kiedy to do USA wracali z frontu mechanicy motocyklowi. Byli zainspirowani o wiele lżejszymi i poręczniejszymi motocyklami z Europy, dlatego zapoczątkowali modę na przerabianie istniejących w kraju sprzętów. Dokładnie chodziło o odchudzenie masywnych amerykańskich Harley-Davidsonów i nadanie im indywidualnego stylu. Motocykl musiał bowiem odzwierciedlać charakter i osobowość właściciela.  To nie zmieniło się do tej pory. Na samym początku przerabianie motocykli miało jeden cel – zwiększenie  osiągów poprzez odchudzenie ze zbędnych elementów, opcjonalnie zamiana ich na lżejsze. Rzeczą niewymienialną i pozostającą zawsze w oryginalne była rama motocykla. Dziś to już przeszłość. Współczesne bobbery to seryjne motocykle o dość optymalnych osiągach przerabiane praktycznie wyłącznie pod względem stylistyki. Cięte są ramy, zamiast seryjnych filtrów powietrza pojawiają się stożki, wydechy owijane są żaroodpornym materiałem. Prawdziwej przeróbki nie ma oczywiście bez wymiany lub przemalowania zbiornika paliwa, zmiany oświetlenia, lusterek, zegarów i kierownicy.

Moda na ten rodzaj motocykla skłoniła też niektórych producentów do stworzenia seryjnego motocykla typu bobber. Harley Dawidson Street Bob czy Nightster to dobry przykład fabrycznego customa. Wśród polskich producentów Junak oferuje model M16 właśnie klimacie bobberów.

Styl Bobber łączy fanów na całym świecie, także w Polsce zaczynają powstawać warsztaty przerabiające motocykle w tym stylu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button