Czy rynek skuterów jest otwarty na duże 50tki przypominające przedstawicieli klasy maxi? Czy 118 kg masy własnej to oby nie za dużo jak na motorower? Czy za większy komfort i zazdrosne spojrzenia warto zapłacić więcej?
Moto Magnus T-Rex może nie jest premierowym skuterem sezonu 2012, ale można zaobserwować wzmożone zainteresowanie tym modelem. To między innymi ze względu na mały wybór wśród większych gabarytowo pięćdziesiątek, zwłaszcza w klasie cenowej do 4000 PLN. Pojazd wyróżnia się spośród tłumu. Dwa metry długości, 118 kg masy, duża kanapa, kierownica pracująca niezależne od kokpitu – niemal jak maxi.
To dobra konfiguracja dla tych, którym nie do końca zależy na osiągach, a większą wagę przykładają do turystycznego stylu jazdy. Choć z dynamiką też nie jest źle. Tutaj mamy do czynienia z dwusuwową jednostką napędową, a przypomnijmy, że cięższe egzemplarze skuterów mają instalowane czterotakty – z założenia słabsze, popatrzmy choćby na omawiane przez Skuterowo.com Kymco New Dink. Tego typu pojazdy spełniają swoją rolę. Są alternatywą dla sportowych pięćdziesiątek, z twardo zestrojonym zawieszeniem i małą ilością miejsca.
Patrząc na sytuację na rynku można zauważyć trend do powiększania skuterów małolitrażowych. To identyczna sytuacja jaka ma miejsce w przemyśle samochodowym. Różnice pomiędzy segmentami A, B, C (…) stale się zacierają i oferują coraz więcej. W przypadku motorowerów, w tym skuterów mamy do czynienia z analogiczną sytuacją. Premiery przygotowywanie na sezon 2012 tylko to potwierdzają – producentom coraz bardziej zależy pozyskiwaniu klientów którym zależy na “dojrzalszych” pojazdach.