Moto Magnus T-Rex 50: Segment się rozrasta?

Czy rynek skuterów jest otwarty na duże 50tki przypominające przedstawicieli klasy maxi? Czy 118 kg masy własnej to oby nie za dużo jak na motorower? Czy za większy komfort i zazdrosne spojrzenia warto zapłacić więcej?

Moto Magnus T-Rex może nie jest premierowym skuterem sezonu 2012, ale można zaobserwować wzmożone zainteresowanie tym modelem. To między innymi ze względu na mały wybór wśród większych gabarytowo pięćdziesiątek, zwłaszcza w klasie cenowej do 4000 PLN. Pojazd wyróżnia się spośród tłumu. Dwa metry długości, 118 kg masy, duża kanapa, kierownica pracująca niezależne od kokpitu – niemal jak maxi.

magnus t rexTo dobra konfiguracja dla tych, którym nie do końca zależy na osiągach, a większą wagę przykładają do turystycznego stylu jazdy. Choć z dynamiką też nie jest źle. Tutaj mamy do czynienia z dwusuwową jednostką napędową, a przypomnijmy, że cięższe egzemplarze skuterów mają instalowane czterotakty – z założenia słabsze, popatrzmy choćby na omawiane przez Skuterowo.com Kymco New Dink. Tego typu pojazdy spełniają swoją rolę. Są alternatywą dla sportowych pięćdziesiątek, z twardo zestrojonym zawieszeniem i małą ilością miejsca.

Patrząc na sytuację na rynku można zauważyć trend do powiększania skuterów małolitrażowych. To identyczna sytuacja jaka ma miejsce w przemyśle samochodowym. Różnice pomiędzy segmentami A, B, C (…) stale się zacierają i oferują coraz więcej. W przypadku motorowerów, w tym skuterów mamy do czynienia z analogiczną sytuacją. Premiery przygotowywanie na sezon 2012 tylko to potwierdzają – producentom coraz bardziej zależy pozyskiwaniu klientów którym zależy na “dojrzalszych” pojazdach.

 

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button