125 ccm
Aktualnie czytasz:
Monta偶 silnika 125 ccm do motoroweru 50 ccm czy warto?

Wiele motorower贸w o pojemno艣ci silnika 50 ccm jest wariacj膮 modelu, kt贸ry wyst臋puje z wi臋kszymi jednostkami - np. 125 ccm. St膮d rodzi si臋 pytanie - czy je艣li to ta sama konstrukcja to mo偶e warto po prostu przerobi膰 j膮 na motocykl odpowiadaj膮cy kategorii B? Sprawd藕my za i przeciw takiemu rozwi膮zaniu.

1. Zalety przerobienia motoroweru 50 ccm na motocykl na kategori臋 B, 125 ccm.

a. Nie jest konieczne kupowanie nowego jedno艣ladu.
b. Na rynku z powodzeniem jest mo偶liwo艣膰 zakupienia silnika 125 ccm.
c. Dany pojazd w wielu przypadkach jest t膮 sam膮 konstrukcj膮, co wi臋ksi silnikowo bracia. Np. Romet Zetka, Junak 903 Race, Peugeot CityStar, Kymco New Dink.
d. Ca艂o艣膰 mo偶na za艂atwi膰 w niemal jeden wiecz贸r u zaprzyja藕nionego mechanika, a nawet we w艂asnym gara偶u.

2. Wady聽przerobienia motoroweru 50 ccm na motocykl na kategori臋 B, 125 ccm.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

a. W momencie monta偶u wi臋kszego silnika do wersji 50 ccm pojazd zmienia swoj膮 klasyfikacj臋 prawn膮. Nie mo偶esz dalej je藕dzi膰 na tym dowodzie rejestracyjnym, kt贸ry masz w kieszeni. Jeste艣 zobowi膮zany pojazd niejako przerejestrowa膰. Do tego jednak potrzebujesz jak膮艣 kanw臋, dane homologacyjne.
b. Aby je zdoby膰 pojazd powinien przej艣膰 badania techniczne okre艣laj膮ce formalnie pojemno艣膰 skokow膮 silnika, moc oraz stosunek mocy do masy. To koszty i konieczna inwestycja czasu w 聽ponowne "zahomologowanie" pojazdu.
c. Nie zawsze mo偶esz mie膰 pewno艣膰, 偶e przerabiany na 125 ccm motocykl jest w pe艂ni przystosowany do tej pojemno艣ci. By膰 mo偶e producent w Twoim motorowerze da艂 mniej wytrzyma艂y 艂a艅cuch, albo mniej wydajne hamulce. Zawsze istnieje takie ryzyko.
d. Bez wzgl臋du na powy偶sze konieczne jest te偶 wykupienie nowej, dro偶szej polisy OC.

3. To wa偶ne: Nie ignoruj kwestii konieczno艣ci wymiany dowodu rejestracyjnego oraz polisy. Uprawnienia na 125 ccm to jedno, a zmiana klasyfikacji pojazdu to drugie. W sytuacji kiedy b臋dziesz si臋 porusza膰 "motorowerem" z silnikiem 125 je藕dzi膰 de facto "na czarno". W razie kolizji pojazd nie ma ubezpieczenia, a w razie kontroli dow贸d rejestracyjny zostanie zatrzymany przez policj臋. Ten skieruje motorower na badania techniczne, kt贸rych w tym stanie z pewno艣ci膮 nie przejdzie.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Warto zastanowi膰 si臋, powa偶nie rozwa偶y膰 czy zabieg swapowania motoroweru na pojemno艣膰 125 ccm jest op艂acalna dla Ciebie i czy ca艂e formalno艣ci warte s膮 tej pozornej oszcz臋dno艣ci. By膰 mo偶e lepiej sprzeda膰 swoje 50 ccm, do艂o偶y膰 1000 - 2000 PLN i kupi膰 prawdziwy motocykl 125, nawet tego samego producenta.

Sprawd藕 r贸wnie偶 nasze nowe forum: Motocykle i Skutery 125 ccm

 

Jaka jest Twoja reakcja?
5%
5%
16%
15 Komentarze
1 2
  • Zdj臋cie profilowe sylwiapultyn
    5 sierpnia 2014 at 16:07

    a nie b臋d臋 przecie偶 je藕dzi膰 Rometem 馃槈

  • Zdj臋cie profilowe enter1978
    5 sierpnia 2014 at 19:02

    Ja maksymalnie 2 miesi膮ce temu przechodzi艂em te procedury, kupi艂em skuter 125 ale nie sprawdzi艂em nawet jaka jest pojemno艣膰 wbita w dow贸d a w dowodzie by艂o 150ccm, ale 偶e skuter seryjnie wyst臋puje z pojemno艣ci膮 125 bez problemu zmieni艂em homologacj臋, bez 偶adnych faktur, mechanik贸w rzeczoznawc贸w itp. Pobra艂em z internetu szczeg贸艂owe dane silnika i na podstawie tych danych uprawniony diagnosta wystawi艂 za艣wiadczenie o zmianie silnika, i nie ma 偶adnego problemu ze ze skuterem kt贸ry wyst臋puje fabrycznie z silnikiem 125 a ma z r贸偶nych powod贸w inny silnik ni偶 125. Problem by艂 w tym 偶e chcia艂em dokona膰 zmiany homologacji ale nie mog艂em pokaza膰 skutera diagno艣cie, nie by艂 na chodzie, nie mia艂 ubezpieczenia. W jednej stacji diagnostycznej, diagnosta powiedzia艂 偶e bez problemu da mi za艣wiadczenie o wymianie silnika ale musz臋 na stacj臋 przyjecha膰 skuterem , on musi si臋 upewni膰 ze mam zamontowany silnik kt贸ry to usi艂uj臋 wbi膰 w dow贸d chc膮c nie chc膮c zrezygnowa艂em bo skuter jeszcze nie by艂 do jazdy, ale jak wida膰 jest to szybko do za艂atwienia. Uda艂em si臋 wi臋c do innego diagnosty po znajomo艣ci i zgodzi艂 si臋 wyda膰 za艣wiadczenie na s艂owo 偶e jest zamontowany silnik z kt贸rego parametry mam na papierze wydrukowane z internetu, i da艂 mi to za艣wiadczenie za przys艂ug臋 wzi膮艂 40z艂, ja silnik faktycznie mam taki jak obieca艂em na s艂owo diagno艣cie, czyli wysz艂o tak : za艣wiadczenie o zmianie silnika 40z艂, przegl膮d 60z艂, przerejestrowanie w wydziale komunikacji co艣 130z艂, ubezpieczenie OC 95z艂

  • Radzio
    28 lutego 2016 at 09:30

    Ja jednej rzeczy nie rozumiem. Po co hamownia i zdejmowanie g艂owicy, skoro na fakturze sprzedawca mo偶e wyszczeg贸lni膰 pojemno艣膰 i moc 艣wie偶o zakupionego silnika? Nic dziwnego, 偶e od rzeczoznawcy nikt nie wr贸ci艂 do diagnosty. Obydwaj maj膮 k艂opot z g艂owy. Ot polska spychologia.

  • S艂awomir
    31 marca 2016 at 10:35

    Ja sadz臋 /m贸j zaw贸d to technik-mechanik samochodowy/, 偶e tymi zamianami silnik贸w to nie ma co zawraca膰 sobie dupy a kupi膰 pojazd z w艂a艣ciwym, wedle swych oczekiwa艅, silnikiem.

  • Felipe
    11 czerwca 2016 at 10:45

    Zaprawde powiadam wam, nie sluchajcie mechanikow i innych dealerow czesci i motocykli, koszt silnika 125 + wieczorek na wymiane chinczyka i nie potrzebujesz nigdy kasy na mechanika. Co rok/dwa lata rob wymiane, chinczyki nie powinny byc naprawiane.

Podziel si臋 opini膮

lub