Aktualnie czytasz:
M贸j Zipp Salmo: Twardy orzech do zgryzienia

Dnia 7 czerwca 2010 roku sta艂em si臋 posiadaczem ma艂o popularnego (w por贸wnaniu do Ogara 900) pojazdu Zipp Salmo.聽Motorowerek dotar艂 do mnie 25 czerwca - a to z powodu tego 偶e kupi艂em na Allegro w serwisie mieszcz膮cym si臋 300km od mojego miejsca zamieszkania. Firma DKM z Mys艂owic naprawd臋 przy艂o偶y艂a si臋 do przegl膮du zerowego - nie musia艂em poprawia膰 nawet jednej 艣rubki, gdy偶 wszystko by艂o z艂o偶one wzorowo - jedyne to mia艂 za wysokie obroty, lecz p贸艂 obrotu 艣rubk膮 w ga藕niku za艂atwi艂o spraw臋.

Motorower zacz膮艂 by膰 eksploatowany od ko艅ca czerwca od razu na wysokich obrotach, z ty艂u du偶y kufer zazwyczaj mocno obci膮偶ony - jestem listonoszem i wo偶臋 z ty艂u paczki list贸w, a dzienny przebieg waha si臋 w granicach 30-40km. Pojazd jest bezawaryjny chocia偶 nie oby艂o si臋 bez drobnych niedomaga艅. Pierwsz膮 rzecz膮 przy 133 km by艂 czujnik stopki bocznej kt贸ry powodowa艂 ga艣ni臋cie silnika - od艂膮czenie go definitywnie za艂atwi艂o spraw臋, a ja musz臋 pami臋ta膰 o z艂o偶eniu stopki...聽 Poza tym p艂ug silnika lubi permanentnie p臋ka膰 - lecz na to te偶 znalaz艂 si臋 spos贸b. P贸藕niej by艂y ju偶 tylko wymiany zu偶ytych element贸w - 偶ar贸wka po 1900km, 艂a艅cuch po 5000 i oczywi艣cie przegl膮dy. Jedynie pierwszy by艂 robiony przez serwis - jednak cena za us艂ug臋 270z艂 skutecznie zniech臋ci艂a mnie do kolejnych odwiedzin. Zacz膮艂em wszystko robi膰 sam, poczyta艂em forum, poogl膮da艂em zdj臋cia i zacz膮艂em sam "d艂uba膰" przez co ustawienie zawor贸w, wymiana oleju czy przegl膮d hamulc贸w w艂膮cznie z wymian膮 p艂ynu nie stanowi problemu. Pojazd ma ju偶 10216 km i wci膮偶 jest w znakomitym stanie - silnik pracuje jak nowy i pomimo tego, 偶e je偶d偶臋 w ka偶dych warunkach to nie pojawia si臋 rdza.

Modyfikacje. Oczywi艣cie jak ka偶da osoba stara艂em si臋 dostosowa膰 pojazd do swojego stylu jazdy i potrzeb. Preferuj臋 raczej d艂ugie trasy po asfalcie tak wi臋c zrobi艂em nast臋puj膮ce rzeczy:

  • Wymieni艂em 偶ar贸wk臋 z przodu na halogenow膮 z niebiesk膮 ba艅k膮 - poprawi艂a si臋 dzi臋ki temu widoczno艣膰 i bezpiecze艅stwo, gdy偶 偶ar贸wka daje wi臋cej 艣wiat艂a i jest ono bia艂e.
  • Zmieni艂em pod艣wietlenie zegar贸w na listw臋 LED.
  • Zamontowa艂em termometr oleju, obrotomierz i licznik GPS dzi臋ki czemu mam na bie偶膮co wgl膮d w parametry trasy jak i silnika.
  • Zmieni艂em prze艂o偶enia na bardziej turystyczne - mog臋 jecha膰 przepisowe 45-50km/h przy umiarkowanych obrotach silnika, co owocuje cichobie偶no艣ci膮 jednostki nap臋dowej i niewiarygodnie niskim spalaniem na poziomie 1,53l/100km w mie艣cie. Dzi臋ki temu pomimo 偶e zbiornik ma tylko 3,8 litra to zasi臋g dochodzi do 250km. Odby艂o si臋 to kosztem przyspieszenia - o ile w pojedynk臋 w miar臋 sobie radzi to w 2 osoby rozp臋dza si臋 jak autobus - no ale jak ju偶 si臋 rozbuja...
  • No i ten nieszcz臋sny p艂ug - kupi艂em drugi i zamontowa艂em na podk艂adkach gumowych przez co nie wyka艅czaj膮 go drgania silnika i jako艣 si臋 trzyma.

M贸j Zipp SalmoMotorek na razie stoi i czeka na wiosn臋 - mam zamiar zrobi膰 mu kompletny przegl膮d po艂膮czony z wymian膮 osprz臋tu silnika na co艣 wy偶szej klasy - kabel zap艂onowy, fajka, 艣wieca irydowa NGK. Kupi艂em ju偶 nowy firmowy kufer z wy偶szej p贸艂ki. Sprawdz臋 zawory, wymieni臋 p艂yn hamulcowy tarcz臋 i klocki i b臋dzie dalej s艂u偶y艂.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Zipp w pe艂ni spe艂ni艂 pok艂adane w nim nadzieje - jest du偶y, wygodny i po ma艂ych modyfikacjach bardzo cichy. Jest bezawaryjny dzi臋ki dba艂o艣ci o pojazd - przegl膮dy robi臋 wed艂ug przebiegu, stosuj臋 olej syntetyczny wysokiej klasy i paliwo te偶 z wy偶szej p贸艂ki. Nawet pogoda nie da艂a rady go unieruchomi膰 - wraca艂em kiedy艣 od rodziny 30 km w gwa艂townej burzy (zacz臋艂o si臋 zaraz po wyje藕dzie), pada艂o tak bardzo, 偶e niewiele by艂o wida膰 - jecha艂em 32km/h bo po prostu szybciej si臋 nie da艂o. Salmo dojecha艂 bez najmniejszych problem贸w bardziej p艂yn膮c ni偶 jad膮c, a temperatura silnika nawet si臋 nie ruszy艂a... Jego atutem jest du偶y schowek i gniazdo zapalniczki przydatne chocia偶by do pod艂adowania nawigacji.

Nie zmieniam pojemno艣ci na wi臋ksz膮 - mam spokojn膮 g艂ow臋 w razie kontroli no i to spalanie bardzo mi odpowiada - szczeg贸lnie przy prawie 6z艂/litr. Tak wi臋c ka偶demu 偶ycz臋 takiego zadowolenia z pojazdu i wielu niezapomnianych tras.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Jaka jest Twoja reakcja?
20%
10%
10%
22 Komentarze
1 2 3
  • Zdj臋cie profilowe luzak967
    26 lutego 2012 at 18:12

    Hej sam jezdze zippem salmo a mam przejechane bezawaryjnie 8000 馃檪 szkoda ze PL nie mozna dostac hondy super cub 50 馃檪 zycze bezawaryjnej jazdy 馃檪 pzdr

  • Zdj臋cie profilowe devox
    31 sierpnia 2012 at 11:30

    WITAM. Sinik pochodzi z legendarnej hondy cub wyprodukowali jej ponad 60 milion贸w,a jest jeszcze par臋 odmian jak nap honda cd 50,honda beneli i jeszcze inne.Tak wiec pochodzenie silniczka jest dobre i mimo 偶e chi艅ski to daje rade.Ja akurat kupi艂em sobie Benzera shafta zrobi艂em nim jak do tej pory 12tys.M贸j przy wymianie ga藕nika cylindra i g艂owicy na 72 spala 1,7litra.W moim po 10 tys wymieni艂em 艂a艅cuch i z臋batki bo si臋 zu偶y艂y, ale tak eksploatuj膮c i pokonuj膮c w dwie osoby ca艂y dystans to my艣l臋 偶e tak jest ok 偶adnych usterek nie mia艂em. Silniki w tych motorkach to rewelacja wiem co艣 o tym bo je偶d偶臋 od ponad 20 lat i 偶aden nie by艂 tak wytrzyma艂y i ekonomiczny.Zobaczcie sobie mojego bo my艣l臋 偶e warto.pozdrawiam

Podziel si臋 opini膮

lub