Łatwość prowadzenia i bezkompromisowa stabilność nawet przy najwyższych prędkościach dla zwiększenia bezpieczeństwa – oto wytyczne, którymi kierowali się projektanci ramy nowego Liberty. Aby osiągnąć swój cel, zmienili geometrię widelca i zwiększyli rozmiar przedniego koła (średnica 16”), a następnie zastosowali najlepsze możliwe komponenty.
Piaggio Liberty ma solidną stalową ramę rurową z prasowanymi wzmocnieniami. Sztywność ramy zwiększono o 15%, a odporność na wzdłużne zginanie zwiększona została o 17%, co oznacza zdecydowanie lepszą kontrolę prowadzenia pojazdu w czasie jazdy – na miarę pojazdu klasy wyższej. Z przodu zastosowano hydrauliczny widelec teleskopowy o nowej geometrii.
Silnik do ramy mocuje podwójny uchwyt, który gwarantuje optymalną amortyzację jego drgań. Pojedynczy tylny amortyzator z regulacją napięcia sprężyny pozwala na dostosowanie ustawień do wagi użytkownika podróżującego w pojedynkę lub z pasażerem.
Liberty był zawsze liderem kategorii skuterów na „dużych kołach”. Dzięki nim pojazdy są jednocześnie lekkie i zwinne oraz stabilne i bezpieczne. Teraz średnica przedniego koła wzrosła z 15” do 16”, co gwarantuje jeszcze większą stabilność i prędkości. Obie felgi wykonane zostały z aluminium i charakteryzują się atrakcyjnym, 7-szprychowym designem. Tylna felga o średnicy 14” wyposażona jest w oponę, która w porównaniu z poprzednią wersją urosła do rozmiaru 100/80.
Liberty 125cm3 standardowo wyposażony jest w system ABS stworzony we współpracy z firmą Bosch, największym na świecie producentem części motoryzacyjnych. Elektroniczny system zapobiega blokowaniu się przedniego koła w przypadku gwałtownego hamowania lub na śliskich nawierzchniach. To istotny krok na drodze do tworzenia jeszcze bezpieczniejszych pojazdów. System hamulcowy, również w wersji 50 cm3, składa się z 240-milimetrowej przedniej tarczy współpracującej z zaciskiem Nissin oraz 140-milimetrowego tylnego bębna o zwiększonej wydajności.
Dbając o bezpieczeństwo, niczego nie pozostawiono przypadkowi. Piaggio Liberty posiada podwójną linkę gazu, która pozwala na mechaniczne zamknięcie przepustnicy, czujnik przechyłu, który natychmiast wyłącza silnik w przypadku przewrócenia się pojazdu oraz czujnik zapobiegający jeździe z otwartą boczną nóżką.
Widoczność to podstawowa sprawa podczas jazdy jednośladem. Nowe przednie światła LED przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa nowego Piaggio Liberty, sprawiając, że skuter jest bardziej widoczny zarówno w dzień, jak i w nocy.
Silnik Piaggio iGet 125cm3 zawiera zupełnie innowacyjne elementy mechaniczne i elektroniczne. Niektóre z nowości to:
– nowy wał korbowy w którym zredukowano wibracje, co wpływa na płynniejszą jazdę,
– nowy rozrusznik, cichszy o 70%,
– pokrywa skrzyni biegów redukująca hałas i zwiększająca sztywność konstrukcji,
– wydajniejszy, redukujący hałas filtr powietrza z papierowym wkładem,
– czujnik barometryczny zapewniający optymalizację spalania.
Szczególną wagę przyłożono do sprzęgła, które stworzono z myślą o zwiększeniu przyjemności z jazdy. Dużą uwagę poświęcono zarządzaniu mocą zarówno w fazie lekkiego przyspieszania, jak i w warunkach zatrzymania i startu, typowych dla miejskich korków. Efektem jest bardziej płynna i wolna od drgań jazda.
Całkowicie zmodernizowany został także układ wydechowy. Nowa jednostka sprawia, że silnik jest cichszy, a jednocześnie ma pełniejszy i przyjemniejszy dźwięk.