RK50S to nowy model należącej do Keewaya’a marki Leone. Silnik to zmodyfikowana czterosuwowa 50-tka pochodząca z Hondy DUO, zasilana gaźnikiem, który ma zamontowany filtr powietrza bezpośrednio przy korpusie, bez udziału airbox’a. Zapewnia to bardzo przyjemny, wręcz niepozorny dźwięk.
Leone RK50S pod względem akustycznym nie przypomina małolitrażowego skutera. Bliżej mu do motocykla. Motorower ma 4 biegi i manualne sprzęgło uruchamiane linką. Po odblokowaniu osiąga licznikowe 70 km/h. RK 50S według zapewnień przedstawiciela na Polskę jest już w ofercie, można go kupić u dealerów Keeway i Leone. Dostępne kolory to czerwony i czarny, a cena tego “ścigacza” to około 5500, w zależności od oferty lokalnego dealera.
Motorower możecie zobaczyć z bliska w teście wideo Skuterowo.com.
Typ silnika: 1 cylinder, 4 suw, chłodzony powietrzem
Pojemność: 49 cm³
Moc maks: 3.3 KM przy 8000 obr/min
Wymiary (mm): 2050/760/1160
Masa własna: 134 kg
Prędkość: 45 km/h (blokada)
Rozruch: elektryczny / nożny
Hamulec: przód:tarczowy, tył: tarczowy
Opony: przód:100/80-17, tył:130/70-17
[nggallery id=72]
Według mnie ładniejszy, niż zipp ale mogli już w całości zakryć ten silniczek
to jest strona SKUTERowo.com
sama nazwa wskazuje na rodzaj maszyn, które powinny być opisywane.
im mniej takich artykułów tym lepiej. 🙂
Czyli Świat Motocykli, Ścigacz.pl nie mogą pisać o motorowerach i skuterach. jakubwilk uderz się, może ktoś kiedyś bedzie szukać informacji o tym motorowerze? Może ktoś poza Tobą uzna to za przydatny news i focie?
To że strona nazywa się Skuterowo to nie znaczy że są tu tylko i wyłączenie skutery. Dodam nawet że skuter 50ccm to tak naprawdę nie skuter tylko motorower a ten artykuł jest także o motorowerze. Pozatym co Ci nie pasuje że jest opisany tutaj ten sprzęt ? Może komuś się podoba i przyda taka informacja.
tak macie rację. tylko boję się, że niedługo strona może się przekształcić w opisy motorów-ścigaczy, co sądzę byłoby nie na miejscu. sorki za poprzedni post
Według mnie maszynka wygląda soczyście. Jestem ciekaw dźwięku pracy silnika. Czekam na jakieś wideo o nim 🙂
W czym problem? Jeśli komuś się nie podoba zakres tematyki skuterowo.com, niech nie czyta artykułów które nie chce.
Ciekawe jak z jakością tego Leone.
Czekam na jakiś test video.
Fajny design wygląda jak prawdziwy ścigacz na zdjęciach no ale nie wiadomo jak wygląda na żywo 🙂 Cena trochę za wysoka.
Kiedy będzie test video? strasznie ciekaw jestem 🙂
Mam wrażenie, że ten motorower jest zaprojektowane na 250ccm.
No no, bardzo ładnie to wygląda. Na pierwszy rzut oka nie powiedziałbym, że to 50-tka, przód jakoś z Fazerem mi się skojarzył. Z tyłu też niczego sobie. Tylko technicznie… Waga 134kg, tylny laczek 130… Szału z osiągami mu nie wróżę, chyba że z silnikiem 110ccm lub 125ccm.
1. Apropo komentarza, ze tylko skutery powinny być, ze względu na nazwę strony – no sorki, ale ja np. posiadam zarówno skuter i motorower i cieszę się, że nie muszę latać po kilku stronach, w celu zdobywania informacji, czy newsów.
Tak więc jakby ograniczono tematykę tylko do skuterów, to by strona miała mniej “klientów”
2. Co to za silnik z Hondy DUO konstrukcyjnie? to to samo co z CUBE?
To jest poziomy czy pionowy?
Co do ceny – przegięli…. 1,5 tyś więcej prawie niż za zippa (na allegro po 5900), a to samo chińskie dziadostwo, rózniące się tak naprawdę tylko plastikami.
Raf jakas jedna firma za tyle wystawila :/ cena na allegro to srednio 5499 .Wiec nie 1500 tys tylko 800 zl jesli chodzi o rocznik 2012 wiec czytaj wszystko dokladnie.
JEsli chodzi o Pro to ten naprawde wyglada duzo lepiej i jak ktos slusznie zauwazyl nie bedzie problemow z mocowaniem.
Koledze w PRO doslownie odlecial silnik… i go zabierali do Zippa.
ładnie to tak podkradać czyjś artykuł.tydzień temu napisałem podobny w opcji napisz artykuł i skuterowo napisało podobny.mogli chociaż napisać kto jest autorem.
Faktycznie, popatrzyłem na aledrogo tylko na 1 sprzedawce, bo miałem ustawione, że wyszukiwanie w wlkp… ale inny fakt, że te moto różnią się TYLKO plastyikami, a płacić za nie tyle to dla mnie śmieszne.
Co do mocowania w zipp pro -to wada konstrukcyjna do roku 2011, w 2012 poprawiono – po za tym bądźmy obiektywni – na razie nic nie wiemy o tym czy ten nie ma żadnych wad, bo dopiero wyjdzie to w praniu.
Mnie bardziej interesowałyby szczegółowe dane techniczne, dokładne zdjęcia, itp – czyli sprawdzenie czy są lepsze spawy, grubsza rama, czy to jest konstrukcyjnie to samo, bo chce uzasadnić różnicę w cenie (nie powiem, że nie zainteresował mnie ten model).
Co do silnika – z tego co widzę po zdjęciach
http://skuter.net/2012/03/rk50s/04.jpg
TO MA SILNIK POZIOMY JAK W ZIPP PRO, a wiec dopłaca się za plastiki.
Wizualnie – nie powiem, ładniejszy.
Co mi się nie podoba, to ten zbiorniczek na płyn – po prostu szpeci niczym karmnik dla ptaków.
No i ma wąskie opony w stosunku do zipp.
Z niecierpliwością czekam na testy długodystansowe i wrażenia od posiadaczy.
silnik ten sam 139fmb, spawy chińskie rama też, bez fajerwerków, nie ma co liczyć na lepszą jakość.
Hyhyhy a jawidzialem dzis na zywo Pro i RK50 jest roznica 😉 w Zippie niektore plastiki sa jakby nozem uciete i to naprawde , silnik wydaje sie byc troszke inny – jakby calosc byla lepiej wykonana (takie mam odczucia). Jest lepszy gaznik. Mocowanie silnika i spawy tez lepsze .Tlumik duzo fajniejszy. Tarcze nie okragle a tak zwane flowery .Kierunkowskazy ledy .Fajne oswietlenie.Lepszej jakosci przelaczniki ,lusterka – wszystko jest zrobione bardziej z glowa.
Ogolnie pojazd wyglada na duuuuzo duuuuzoo lepiej zrobiony a co do ramy calkowicie inna.
Zreszta sami sobie zobaczcie jak bedziecie mieli mozliwosc …co ja tam bede peplal.
Witam,
test leone będzie niedługo na skuterowo, wraz z video i dokładnymi zdjęciami 🙂
Dresskuter 😀
Zawsze chce mi śmiać jak gdzieś widzę takie „udawacze” – jak coś wygląda jak ścigacz, to ma zap******* jak ścigacz, nie pierdzieć jak skuter, z mocą 49cc -.-‘
Dobre… to po co sa robione 125 hondy 15 konne , Apki RS 50 , TZR ki , …. pewnie najlepiej odrazu 1000rr :] ….dzisy ale ty ciec jestes.Piekna sprawa powstala a ty takie pier…ly opowiadasz.
Zawsze możesz wsadzić większy cylek – tak jak w skuterze, co za problem?
Ty m bardziej w tym typie silnika… i wtedy jedzie naprawdę ładnie i dobre ma przyśpieszenie.
A co do zapierdzielania jak ścigacz… na. PL drogach, tylko dla zasady że trzeba jechać tak, bo tak wygląda?
Ja nawet kiedyś mając ścigacza, nigdy nie pokusiłem się o jazdę tego typu… bo po co?
Dla popisów?.
Bez przesady… później zbierają takich z drzew co tak myślą.
Plus ścigaczy to w razie potrzeby vmax i głównie przyśpieszenie… a nie jazda 200 km/h po mieście.
Napisze tylko tyle Rafku …Jedni libia choperki inni enduro inni retro a ja lubie sporty.O gustach sie nie dyskutuje koniec tematu.
Dlaczego fdo mnie pijesz, skoro nie ja wyśmiewałem fakt kupowania 50tek ścigaczy?
Ja tego nie neguje – mało tego teraz sam mam taki, przy okazji posiadania skutera… oczywiście jest stuningowany i wcale nie jeździ i nie przyśpiesza “jak mul”, bo siedzi tam 125ka.
Aha – żeby nie było… ta110 czy 125 4T tego typu, jeździ dokładnie (przyśpieszenie, vmax) dokładnie tak samo co Aprilki, czy yamahy stuningowane 50ki… wszystko w sumie zależy na co się nastawimy z przełożeniami.
jeden będzie chciał osiągnąć 120 km./h, ale trochę słabe będzie miał przyśpieszenie, 2gi znowu nastawi się na prędkość 90 – bo po mieście wystarczy to, a znowu będzie miał “kopa”.
Osobiście uważam, że po jeździe miejskiej wystarczy i w sumie osiąga się podobny efekt jak na dobrze podrasowanym 2T, tego typu i to o wiele niższym kosztem (mnie to kosztowało 350 pln).
Przy 72 cm znowu w tym typie silnika, także zyskuje się – co prawda mniej, ale kosztem gdzieś 150 pln, zachowując przy okazji małe spalanie i mając ok 85 km.h (realne), nie powodując muła.
Nixc lepszego na jazdę miejską, jak kttoś lubi ten styl moto… bo nie każdy widzi sens kupowania 600 cm3, aby mu chlało to 8 l/ 100 km, skoro i tak będziemy poruszać się w ruchu miejskim lub naokoło takowych (o ile ktoś nie jest wariat, to nie będzie więc jeździł w takowym 150) przy tych cenach paliwa, a znowu są osoby – co po prostu tak jak kolega powyżej napisał, po prostu takie kształty, choćby nawet “udawane” lubią…
A co odgłosów pierdziawki/kosiarki – 2T takie mają, a w tych 4T naprawdę jest to przyzwoity odgłos – przynajmniej w zipp pro, który jest stuningowany (bo nie słyszałem tego Keewaya jeszcze).
Ale dlaczego tam jest licznik wyskalowany do 220 ? I tak więcej niż 80 nie poleci.
A co w tym złego że ktoś chciałby mieć atrakcyjnie wyglądający motorower? Jak skuter ma agresywny wygląd to też ma zap… 200? 😉
maro a co zipp pro 50 pierdzi jak skuter? Widocznie go nie słyszałeś na żywo 🙂 Co do prędkości to nie ma co się czepiać wkońcu to 50-tka.
Pisze że ma rozruch nożny ale nie widzę kopki od startera
No tak…bo 50 musi wygladac jak Router z Tesco albo Toros ;))) 50 kopia Vapora…i Colibra
ja osobiście wolę motorowery niż skutery. Nie ważne czy ścigacze, czy choppery czy crossy. Chodzi o skrzynię manualną. W takim silniku i całym układzie napędowym jest co grzebać. Można się bawić w zmianę zębatek,tłumiki itp. A w skuterze żeby grzebać trzeba się znać i mieć sprzęt, nawet do samej zmiany rolek. No i oczywiście przyjemność z jazdy jest o wiele lepsza niż na skuterze. Mieszasz sobie biegami jak ci się podoba, a nie siedzisz tylko i ruszasz manetką gazu, a jak zablokuje koło to silnik gaśnie i gdy mu nie dasz gazu to potem nie chce odpalić. A poza tym jeszcze można sobie wyrobić odruch zmiany biegów. Jak coś będzie nie tak to części są tanie bo to 50-tka. Jak ktoś kupi 600cc hondy to nauka może być droga.
Jednym słowem jak ktoś ma kasę ok. 5000zł to bardziej polecam motorowery niż skutery. Wystarczy pojeździć jakiś czas na każdym a szybko się wyrabia opinie. A myślicie, że dlaczego na drogach same ścigacze, choppery, crosy czy inne szosowe motocykle. Ja co już widziałem setki motocykli to maxi skuterów jeszcze ani jednego w tym roku. A w tamtym roku może z 3
Silniki 4T mają głos jak prawdziwy ścigacz. Gdybyś go nie widział to różnice mógłbyś usłyszeć tylko na max obrotach. Do ok.6000obr/min nie słychać różnicy żadnej. Potem tylko mechanicy co po głosie rozpoznają usterkę mogą rozróżnić odgłos jednego cylka od 2 czy 4 cylindrów. Normalny motocyklista praktycznie przy 10000obr/min usłyszy różnicę.
to żeś chyba nigdy większej pojemności nie słyszał…
Nie no do 600 czy 1000 nie ma co porownywac ale jesli chodzi o 50 to prawda jest taka ze odglos 4 T a 2T w 50 rozni sie znacznie na plus dla 4T :/ jesli chodzi o tego typu pojazdy.
50 zipp ma identyczny odgłos jak 125 i 250ki.
Wszystko kwestia tłumika.
Teraz zmieniłem na 125 i praktycznie różnicy w dźwięku nie ma…. ot tyle tylko że na większej prędkości są mniejsze obroty, przez co dłużej słychać te basowe mruczenie.
Tak więc naprawdę niektóre 50ki niekoniecznie warczą jak kosiarka… odgłos kosiarki to raczej 2T mają.
licznik do 220 to jest już przesada. 4t ledwo co się do 70 km/h rozpędzi… Wygląd fajny ale reszta … szkoda gadać -.-
Piękny, mogę se tylko pomarzyć. 🙂
A mówią że pieniądze szczęścia nie dają. 😎
Hej mam pytanie.
Co jest lepsze;
Derbi gpr 50 czy leone rk50s
Czekamk na odp.
witam wszystkich jestem posiadaczem leone RK50s mam go od niedawna i tak dla nie wtajemniczonych powiem o jego wadach i zaletach . leone jak narazie rozpedza sie do 45 km/h ze wzgledu na blokady ze znajomym ostatnio zastanawialismy sie do czego sluzy jakies badziew po prawej stronie motoru od gaznika jest tam zamatowany zawirowywacz spalin to jest jedna blokada jak to odczepilismy leone polecial 65 km/h i po sciągnieciu wszystkich blokad wiem ze on poleci duzo duzo wiecej niz 70 km/h ogulnie bardzo wygodnie sie jezdzi ale po dluzszej jezdzie troche bolą ( kulki ) ;D dzwiek motorka jest bardzo ladny duzo podobny dop zippa pro przyspieszenie ma bardzo znakomite jak na (48 ccm) i 135 kg na blokadach pali gume i to az sam sie zdziwilem bo nawet i obfity dym lecial ;D dobra a teraz minusy albo on jest nowy i tak ma albo jest zle skąpletowany pierwsze co przepalily mi sie wszystkie przednie zaruwki tylko postojowe dzialaja 2 ma problemy z zapalaniem jak noc postoi 3 gaznik sam sie przestawia trzeba go co 20 km po postoju ustawiac na nowo 4 nie ma kopniaka 5 jest do bani akumulator mozna by bylo wymienic na lepszy to narazie wszystko na ten temat jak go dotre to powiem cos wiecej o nim . pozdrawiam ;D
Witam
Na samym początku chciałem napisać że jestem kompletnym lajkiem w temacie motorowerów , ale coś mnie ostatnio naszło i chcę sobie sprawić taki prezencik:).
Dokładnie chodzi o dojazdy do pracy ale w grę wchodzi tylko 50ccm ponieważ nie posiadam prawa jazdy.
Zastanawiałem sie nad Leone RK50 tylko pytanie jest następujace
czy 187wzrostu, 100 kg wagi i wiek prawie 30 lat to nie jest przesada na coś takiego?
Bardzo proszę o info:) no i może coś innego polecacie?:)
Pozdrawiam