Kymco Super 8: Efekty Tuningu

Tym razem załoga warszawskiego serwisu Motor-Land wzięła na celownik skuter posiadający opinię “nietuningowalnego”. Kymco Super 8 w wersji z silnikiem czterosuwowym osiąga ustawowo przewidzianą prędkość i nie ma ochoty jechać szybciej.  W serwisie Motor-Land znaleźliśmy skuteczny sposób by temu zaradzić.

Zaczęliśmy od wymiany zestawu cylinder + tłok.  W miejsce fabrycznych części trafił produkt znanej, hiszpańskiej firmy Airsal.  Jest to aluminiowy, nikasilowy cylinder o średnicy 50 mm sprzedawany w zestawie z z tłokiem i kompletem uszczelek.  Zestaw Airsal-a zwiększył pojemność do 80 ccm  co zaowocowało wzrostem mocy i momentu obrotowego.  Ponieważ 80 ccm musi czymś “oddychać”  w miejsce seryjnego wydechu powędrował tuningowy tłumik o zwiększonej przepustowości,  który łączy dyskretny wygląd z rozsądną  ilością emitowanych decybeli.  Sportowy charakter wydechu podkreśla jedynie delikatna osłona stylizowana na carbon.

Airsal i wydech współpracowały doskonale.  Skuter przyśpieszał zdecydowanie lepiej, stał się dynamiczny i zrywny. Niestety nadal męczyła go dolegliwość niskiej prędkości maksymalnej.  Silnik nie rozkręcał się do maksymalnie wysokich obrotów a zestopniowanie trybów przekładni koła tylnego dodatkowo komplikowało sprawę.  Głównym podejrzanym stał się fabryczny moduł zapłonowy który według nas dławił wysokie obroty silnika.  Został więc niezwłocznie zdemontowany a jego miejsce zajął tuningowy moduł zapłonowy z możliwością regulacji.  Niestety wymiana nie ograniczyła się tu wyłącznie do prostego przepięcia kostki przewodów. Odmienna konstrukcja modułu tuningowego wymusza ingerencję w elektrykę skutera i modyfikację połączeń przewodów.  Podłączenie nie jest zatem prostą sprawą, wymaga dużych modyfikacji popartych walką z miernikiem i kablami.  Udało się jednak i silnik zaczął kręcić się tak jak oczekiwaliśmy! Efekt tuningu okazał się bardziej niż zadowalający. Prędkość maksymalna wzrosła do 80 km/h, przyśpieszenie jest także nieporównywalnie lepsze.

screwer

BMW K1300R

Inne publikacje na ten temat:

6 opinii

  1. haha ja mam ten sam efekt w swoim Super 8 bez żadnego tuningu 🙂
    jak ktoś nie wierzy nie ma sprawy nagram filmik 🙂

  2. No nie żebym się czepiał ale ty masz z silnikiem 2T a mowa jest o wersji z silnikiem 4T. A to trochę inna bajka 🙂
    Co nie zmienia faktu “Dawidsuper8” że kymco – super 8 to maszynka fajna , nawet bardzo !

  3. Ja obecnie w 2t mam cylek malossi sport, leo touring i multivar.
    Dużo ładniej się zbiera, ale jak na 4t to chyba nieźle i duża różnica
    do serii z odciętym kabelkiem.

    Te 80 kmh to będzie coś 72 kmh w realu.

    Kymco super 8 chyba ciężko rozpędzić mocno poza licznik.
    – seria 2t po zdjęciu blokad 70kmh licznikowe
    – z tecnigas trek 80 kmh licznikowe
    – w moim setupie 85 kmh licznikowe (77 gps przy 9300 obr/min)

    Kolega miał airsala + next r w 2t i twierdził,
    że szedł daleko poza licznik (trochę pewnie ponad 80 kmh),
    ale nie zmienił gaźnika i zatarł.

    Nie ma przełożeń i to max, co można wyciągnąć. Może na hebo
    da się wkręcić do 10 500 obr/min? Nie wiem, czy będę próbował.
    Wolnoobrotowy setup jest przyjemny do zwykłego użytku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button