Kymco Downtown 300i ABS: Preludium

Pogoda staje się łaskawa. Sprzyja wręcz dłuższym wypadom z większą prędkością podróżną. Nasz długodystansowiec zachęca do ucieczki za miasto. Za nami pierwsza wyprawa. Jakie wrażenia?

Testowy Kymco trafił do Skuterowo.com przed tygodniem. Od tego czasu zdołaliśmy pokonać już 300 km. Ten dystans przejechaliśmy zarówno w mieście, jak i poza nim. Pierwsze wrażenia są zgodne z oczekiwaniami jakie można mieć do maxi skutera tej klasy. Ważąca ponad 170 kg maszyna nie jest trudna do opanowania. Okres adaptacji do nowych dwóch kółek trwa krótko, co nie znaczy, że od razu w pełni swobodnie będziemy poruszać się w korkach, między autami. Na stu procentowe wyczucie trzeba jeszcze poczekać. Będzie się poprawiało wraz ze wzrostem przejechanych kilometrów.

Kymco Downtown poza miastem daje poczucie ogromnej wolności
Kymco Downtown poza miastem daje poczucie ogromnej wolności

Inną kwestią jest wyczucie silnika. 300 ccm w połączeniu z pełnym otwarciem przepustnicy skutecznie podwyższa poziom adrenaliny. Niektórym ciężko będzie uwierzyć, że nie ma do czynienia z silnikiem co najmniej o 100 ccm większym. Downtown świetnie przyśpiesza i wykazuje się dobrą elastycznością. Pozwala pewnie wyprzedzać i robi to naprawdę ochoczo.

Hamowanie również nie sprawia większych problemów. Dwie tarcze uzbrojone w ABS są bardzo wydajne. Niepokoi nas natomiast dźwięk wydawany przez przednie klocki, kiedy te się rozgrzeją. Podejrzanymi w tej sprawie są klocki hamulcowe. Być może są za “twarde”. Wkrótce będziemy mieli okazję się o tym przekonać podczas przeglądu.

Kymco Downtown
Kymco Downtown

Na koniec koniecznie trzeba wspomnieć o kwestiach estetycznych. Kymco Downtown 300i zwraca na siebie uwagę. Jest dużym, muskularnym osobnikiem wyróżniającym się w tłumie. W robieniu dobrego wrażenia pomagają mu zwłaszcza przednie reflektory. Połączenie soczewek i żarówek led wygląda rewelacyjnie.

Kymco Downtown 300i wkrótce do zobaczenia w wideo Skuterowo.com. Wtedy też więcej o trakcji, walorach estetycznych i osiągach.

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

7 opinii

  1. Jeśli chodzi o terkot z przedniego hamulca to ma tak być, po to jest tam taka perforowana tarcza. Na zachodnich forach piszą, że jest to pozwala określić którego hamulca się używa (dla tych co nie mogą zapamiętać która manetka jest od czego)

  2. facet na tym skuterku chyba odpłynął 🙂 tez tak miałem jak wsiadłem pierwszy raz na skuter, ale potem miałem różne kobiety, piaggio, vespa,,,skończyłem na Ludovic Lazareth i tmax i sobie to chwalę, bo wiele przeszedłem ,żeby wreszcie odpocząć… {Pozdrawiam)

  3. A jakbym chciała taki maksi skuter nowy kupić podobny do Downtown, to opłaca mi się sprzedawać stary i kupować nowy czy jest jakaś inna metoda? He?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button