Kymco AK 550 2017: Wkrótce w Polsce. Znamy dane techniczne

Kymco AK 550 2017 jest pionierem nowego segmentu skuterów klasy “Super Touring”, który łączy w sobie zarówno wygodę i komfort klasycznego skutera z osiągami zarezerwowanymi dla motocykli. Tajwańczycy coraz wyraźniej chcą gonić zachodnią konkurencję zarówno pod względem designu, jak i osiągów.

Napędzany jest dwucylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 550 ccm, który generuje moc aż 53 KM (55.64 Nm @ 5500 rpm). Niski środek ciężkości oraz idealne rozłożenie masy gwarantuje nienaganne prowadzenie, a przeniesienie napędu pasem zapewnia płynną pracę oraz szybką reakcję na gaz. Za zatrzymanie nowego Kymco odpowiada niezwykle skuteczny system hamulcowy dostarczony przez firmę Brembo. W pełni cyfrowy kokpit z opcją personalizacji Noodoe poza niezbędnymi wskazaniami dostarcza także informacje m.in. o temperaturze otoczenia czy ciśnieniu powietrza w oponach.

Polski przedstawiciel marki nie ujawnia jeszcze ceny nowego Kymco AK 550 2017

Dane techniczne Kymco AK 550
Norma emisji spalin Euro 4
SILNIK
Silnik Chłodzony cieczą, dwucylindrowy rzędowy, DOHC, 8 zaworów
Pojemność silnika 550.4 cm3
Pojemność zbiornika paliwa 15 litrów
Moc 53.5 KM (39.3 kW) przy 7500 rpm
Moment obrotowy 55.64 Nm przy 5500 rpm
NAPĘD
Sprzęgło Sprzęgło mokre
Przeniesienie napędu Bezstopniowa przekładnia pasowa CVT
Prędkość maksymalna 161.7 km/h
RAMA
Wysokość kanapy 785 mm
Waga 226 kg
Stosunek moc / waga 0.236
Rozkład siły hamowania (przód:tył) 49:51
Rama Aluminiowa
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2165 x 795 x 1400 mm
Rozstaw osi 1580 mm
Lusterka składane, fotochromatyczne
Podgrzewane manetki Tak
Kanapa Z regulowanym podparciem lędźwiowym
Szyba Z dwustopniową regulacją położenia
ZAWIESZENIE
Przednie zawieszenie Widelec Up-Side Down 41 mm
Tylne zawieszenie Wahacz jednoramienny z leżącym amortyzatorem
Rozmiar opony przedniej 120/70-R15 (METZELER)
Rozmiar opony tylnej 160/60-R15 (METZELER)
ELEKTRYKA
Tryby jazdy Full Power / Rain Mode
Czujniki ciśnienia w oponach Tak
Światło przednie LED
Światło tylne LED
Kierunkowskazy, światła awaryjne LED
SYSTEM HAMULCOWY
ABS Tak
Hamulec przedni Brembo, 2x tarcza pływająca φ280 mm
Hamulec tylny Tarcza pojedyncza φ260 mm
Zdjęcia i parametry mogą się różnić od aktualnego modelu dostępnego w danym regionie.

 

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

13 opinii

  1. Fajny, ale czekam niecierpliwie na hondę X-ADV. Kymco chyba przesadziło z zegarami. W Downtownie był zakład pogrzebowy, no to teraz będzie Las Vegas… Lekki odpust. Ale ma też pasek napędowy, a oddzielenie silnika od koła pewnie da szansę na poruszanie się nie tylko po gładkim asfalcie.

  2. Ostatnio Kymco jako marka (nie tylko w Polsce) zaczyna mocno iść w ceny, zbliżając się do uznanej konkurencji. Efektem może być utrata dotychczasowego klienta, a aspirację na odbicie klientów tym uznanym, mogą się skończyć niewesoło.

    Zulusie, nie wiem co masz na myśli mówiąc o poruszaniu się nie tylko po gładkim? W moim bzyku raczej ograniczeniem są opony, niż skok zawieszenia, ale mimo to szutrowymi też daje się jeździć.
    W AK550 problemem do jazdy po dziurach może być prawie poziomo idący amortyzator.

  3. Ale to duże Kymco zawsze było dość drogie.
    To jest raczej model tak jak MyRoad – bardziej na potrzeby wizerunkowe. Szał na kymco kończy się w okolicy klasy Downtowna 300.
    Kymco ciągle walczy ze stereotypem który kiedyś sam lansował jako swój glejt jakościowy – że Kymco to taka tańsza honda ale przyzwoita.
    teraz wiadomo ze hondy tam nie ma. Te wcześniejsze bardzo autorskie modele nie wymiatały w swoich kategoriach – były albo zbyt mulaste albo za dużo to paliło. Choć solidne, trwałe – nie robiło łoł!
    Działa ten sam mechanim który powoduje że ludzie od Skody chcieli kupować Octavie na podbudowie Golfa a Passata to chcieli od VW a nie Superba od skody – bo nikt nie chciał limuzyny z kalafiorem na masce. Tak samo jak z kolei nikt nie chciał mega limuzyny ze znaczkiem VW wiec Phaeton się nie sprzedawał pod marką VW. Nie w tych rolach ludzie widzą te marki i nie w takich rolach chcą być w nich widziani.
    Tutaj Kymco usiłuje sprzedać jakby T-Maxa pod marką własną a TMax to mocno okopany i ufortyfikowany cel. Rady nie dadzą raczej ale nikt nie powie że nie mają propozycji z tym segmencie.

  4. Miałem takie przykre doświadczenie z moim SYMek na wycieczce po Kampinosie. SYM nienawidzi szutru, jakiekolwiek dołki, dziurki i jest masakra. Silnik chce wyskoczyć z ramy razem z kołem, nie da się jechać, trzeba się toczyć i to bardzo wolni i ostrożnie. To miałem na myśli.

  5. u mnie też jak zjeżdżam z utwardzonej to mi się kontury skutera zacierają od wibracji :). Znam to.
    Tyle że w efekcie nie wybiera takiej częstotliwości, przenosi dalej i jęczy wszystko.

  6. A tu generalnie nie było źle, tylko jego masa + moja masa + dołko-chopki i masz wrażenie, że zgubiszctylne koło razem z silnikiem i przekładnią. Niemiłe.

  7. Mialem juz dwa xcitingi 500 na gazniku i na wtrysku obecnie nie jezdze jednoslade ale to co zobaczylem w formie AK 550 mnie osobiscie porazilo bardzo pozytywnie,to jest cacuszko pod kazdym wzgledem osiagi i dane techniczne górują nad Tmax 500 moim zdaniem stylistycznie rowniez,po prostu Kymco zrobil przepiekny skuter i do tego super nowoczesny,co wazne bedzie napewno duzo tanszy od Tmax-a i to mu daje ogromna przewage,wiadomo juz od dawna ze serwis Kymco jest duzo tanszy od jamahy a po za tym bezawaryjnosc kymco jest znana od wielu lat,ja ja potwierdzam eksploatujac swoje skutery zadnych awarii.Z mojej strony szapoba dla producenta,oby jeszcze cena byla do ugryzienia,mam nadzieje ze miedzy 25-27 tys.zl sie zmieszcza

  8. Cena Hondy X-ADV jest trochę za duża chociaż w testach wszyscy ją chwalą , wg mnie juz zdecydowanie bardziej atrakcyjne cenoowo wydaje się kupno manualnego 2017 Suzuki V-stroma 650 ktorym mozna pojechać dalej i z większym bagazem i również posiada kontrolę trakcji… ale w sumie to kwestia zasobności portfela i i upodobań CVT/DCT/manual.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button