Zobacz jak szybko i domowym sposobem można zdjąć sprzęgło oraz wariator. Ten materiał wideo jest świetnym dopełnieniem artykułu opublikowanego w tym tygodniu w Skuterowo.com (Nie)Żywotność pasów napędowych. Warunkiem jednym i bardzo ważnym jest dobry stan gwintów wymienionych elementów. Zapieczone, skorodowane nakrętki mogą się okazać trudne do zdemontowania bez ingerencji klucza pneumatycznego.
Mniej niż minuta
Blokada kluczem francuskim nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ można połamać ząbki (szczególnie w made in china). Najlepiej kupić “bacik” czyli takie coś do zablokowania koła zębatego: http://allegro.pl/ice-toolz-bacik-do-sciagania-kasety-ciclosportjj-i1201288387.html
Były już różne patenty, łącznie z używaniem kluczy do filtrów powietrza do samochodów, ale prawda jest taka, że normalny ściągacz jest na tyle tani, że każdy może go kupić. A jak ktoś kombinuje i skąpi 40zł na klucz to uszkodzenie części kosztującej tyle samo może da mu do myślenia.
Najlepszym sposobem jest klucz pneumatyczny , który posiada każdy serwis więc lepiej nie kombinować tylko poprosić o odkręcenie .
Haha a ja muszę się pochwalić 😀 :
Seryjnie zakręcony wariator udało mi się odkręcić za pomocą dwóch, zwykłych kluczy;)
Jeden włożyłem w zębatkę (i kolega go tam przytrzymywał) a na drugi nałożony na zakrętkę dosłownie skoczyłem (zdarłem pół golenia ale jaka to była radość gdy zauważyliśmy,że śrubka odkręcona:> ).