Idzie wiosna, ale warzyw nie będzie!

W ostatni weekend pogoda dopisała, w wielu miejscach kraju było ciepło i słonecznie. Nic więc dziwnego, że na ulicach co chwilę było słychać gang motocyklowych silników. Oczywiście skutery nie były gorsze i wielu właścicieli małych dwóch kółek postanowiło przewietrzyć sprzęty po zimowej stagnacji. Jeżeli ktoś jeszcze nie jeździ to zacznie lada dzień.

Niestety, sezon motocyklowy nieodłącznie wiąże się z takimi kampaniami jak “Idzie wiosna, będą warzywa”, które mają zobrazować, że – jak w każdym roku – dużo będzie wypadków z udziałem motocykli i skuterów. Niestety, powyższa kampania zamiast pokazywać skutki wypadków obraża tylko kierowców jednośladów. Nie brane są pod uwagę takie aspekty jak to, czy kierowcy samochodów są świadomi tego, że w okresie sezonu motocyklowego należy korzystać z lusterek częściej niż zimą. Nie są nawet podawane dane, ani statystyki. Tym czasem jak wynika z raportu kolizji skuterów 2010, w ubiegłym sezonie doszło do 2676 zdarzeń z udziałem skuterów i motorowerów w których zginęły 52 osoby, a rannych zostało 806. Niestety, groźba wypadku lub kolizji ciąży zarówno nad kompletnymi nowicjuszami, jak i nad skuterowymi wyjadaczami – niedoświadczenie i rutyna są tak samo zdradliwe i niebezpieczne. Ale o tym się w kampanii nie wspomina.

Szkoda, że akcja tylko obraża, a nie daje do myślenia

Skuterowo.com działając w myśl hasła “niech będzie nas więcej, a nie mniej” zgromadziło w jednym miejscu wszystkie informacje niezbędne przy rozpoczęciu sezonu. Poniżej prezentujemy artykuły zarówno dla osób, które dopiero szukają pierwszego skutera, jak i dla tych, którzy rozpoczynają kolejny sezon jazdy. Oczywiście, bardzo duże znaczenie podczas jazdy ma to jak prowadzimy nasz pojazd, ale nie można zapominać, że stan techniczny skutera, nasze ubranie i zachowanie innych kierujących mają także bardzo duży wpływ na to, co za chwilę się stanie. Oto o czym warto wiedzieć przed przystąpieniem do skuterowej przygody, gdy ją w końcu zaczniemy i gdy ona trwa.

Co wybrać? Skuter czy motorower? – pokazujemy jakie są wady i zalety “automatów” i “biegówek” i radzimy jak dobrać pojazd odpowiedni dla siebie.

Jak się  nie naciąć przy kupnie skutera? – radzimy na co zwracać uwagę przy kupnie nowego lub używanego motoroweru.

Jak zarejestrować skuter? – kompendium wiedzy na temat rejestracji skutera nowego, używanego i sprowadzonego.

Jak wybrać odpowiedni kask? – prezentujemy w jaki sposób wybrać odpowiedni kask, wyjaśniamy dlaczego ważna jest jego homologacja.

W co warto się ubrać na skuter? – dywagacje na temat niezbędnych elementów stroju każdego skuterzysty.

Alarm, dicklock, łańcuch: Co wybrać? – podpowiadamy które blokady są przydatne, a które całkowicie nietrafione w przypadku małych dwóch kółek.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Docieranie skutera: Wszystkie fakty – obalamy mity na temat docierania silników i wskazujemy właściwą drogę przez pierwsze 500-1000 km.

Przegląd: Przygotuj skuter do sezonu – praktyczne wskazówki jak “obudzić” sprzęt z zimowego snu, aby wytrwale służył podczas pierwszych ciepłych dni.

Pierwsze kroki na skuterze – siedem przykazań początkującego kierowcy skutera.

Skuterem po mieście: Technika jazdy – zbiór wiedzy na temat bezpiecznej jazdy skuterem w warunkach miejskich.

Pamiętajcie, że to od Was zależy, czy statystyki w tym roku będą lepsze czy gorsze. Oczywiście, nie chodzi tu tylko o statystyki ani liczby, gdyż podana liczba 52 zabitych to tak naprawdę 52 tragedie dla rodzin i bliskich ofiar. W dniu wypadku żaden z tych skuterzystów nie przypuszczał, że tego dnia może stać się coś złego. Wszystko stało się w ciągu sekund, jedna zła decyzja zaważyła na tym, że tych osób nie ma już dzisiaj wśród społeczności skuterowej. Pamiętajcie o tym, gdy świadomie łamiecie jakiś przepis, jedziecie niesprawnym skuterem, przekładacie zmianę opon o tydzień czy wybieracie najtańszy kask. Jeżeli będziecie mieli szczęście podczas wypadku to dołączycie do tych ośmiuset osób, które doznały obrażeń lub kalectwa, jednak to “szczęście” może sprawić, że już nigdy nie wsiądziecie na skuter czy motocykl. Odwróćmy negatywną kampanię wspomnianą na początku w pozytywną: “Idzie wiosna, ale warzyw nie będzie”, starajmy się robić wszystko aby nieszczęść na drogach z udziałem skuterzystów i motocyklistów było jak najmniej. Przesyłajcie link do tej informacji wszystkim swoim kolegom, tym bardziej i mniej doświadczonym. Być może któremuś z nich uratuje ona życie.

Życzę Wam, abyście w nadchodzącym sezonie nawinęli wiele kilometrów oraz aby jazda skuterem dostarczała Wam wiele radości i przyjemności.

Inne publikacje na ten temat:

13 opinii

  1. Wlasnie inne kraje ełropejskie maja kampanie wysmienicie zorganizowane bloki uswiadamiajace i wogule a unas warzywka po prostu zenada a kierowcy samochodow naprawde mysla ze sa panami drogi sam sie przekonalem o tym nie dawno

  2. lew75 masz racje jak sam nie raz unikałem kontaktu z katamaranami a np w Katowicach to nie jest łatwe 🙂

  3. Widziałem tą kampanię reklamową w tv i rzeczywiście obrażają nas, użytkowników jednośladów…Owszem, dużo jest wypadków z udziałem motocyklistów i skuterowców, ale w większości zdarzeń, sprawcą jest kierowca samochodu.

  4. A ja nie jestem częściami zamiennymi i się nie podzielę.
    Może to nie jest modne lecz nie wspieram transplantacji.
    Oddać krew proszę bardzo to jest do nadrobienia, lecz nie jestem
    drzewkiem życzeń i myślę ,że nasze hasło powinno brzmieć
    “Wspieram Krwią -Nie Narządami”
    I jak Ładne?!
    Jak się spodoba to proszę o uruchomienie naszego hasła lub podobnego na naszej stronie.
    koledzy motocykliści może też się przyłączą.

  5. Co jest złego w oddaniu narządu? Po co Ci one w trumnie? Możesz uratować komuś życie tobie naprawdę nie będzie nerka potrzebna po śmierci lub płuco. A argument nie bo nie nie jest żadnym argumentem.

    Co do sytuacji na drogach “Polak Polakowi wilkiem…”

  6. Połowa marca a u mnie w okolicy już cztery wypadki z udziałem motocyklistów i żeby było ciekawiej w przypadku trzech zawinili kierowcy samochodów,w przypadku tego czwartego zawinił połowicznie motocyklista (nie uważał po prostu a samochód poruszał się zbyt szybko).Warzywa owszem będą jeśli kierowcy “puszek” dalej tak będą jeżdzić!!!

  7. Jest jak jest. Kiedyś gadałem z motocyklistą z którym trzymaliśmy sprzęty w jednym garażu i też mówił ile to ma dziennie sytuacji z puszkami. Mówił, że jeszcze ścigaczy to się kierowcy boją, a choppery (jeździł Hondą Shadow) mają gdzieś i wymuszają.

    Ja dwa lata temu jechałem do Bydgoszczy, z naprzeciwka nadjeżdżał samochód, a mnie w tym samym momencie wyprzedzał TIR z cysterną, oczywiście zepchnął mnie naczepą z drogi na pobocze. Od tamtego czasu gdy widzę w lusterku TIRa to mnie nerwy biorą :<.

    A co do polskich akcji to są beznadziejne, "Cmentarz za sto metrów" bardzo daje do myślenia :/. Akcje takie jak te z UK na pewno dałyby lepsze rezultaty, podobnie jak działają pokazy zdjęć z wypadków na szkoleniach z prawa jazdy.

    Kiedyś jeszcze była strona http://www.ride2die.com, obecnie jest zablokowana. Jak się pooglądało zdjęcia z wypadków z motocyklami to się inaczej patrzyło na kwestie ubioru, kasku, rękawic.

  8. Michał, jak jeździłem Suzuki Savage 650, puszkarze nie wymuszali, może przez “wolny wydech” – był głośny.. 🙂
    Ogólnie puszkarze nie patrzą w lusterka i stąd tyle wypadków, jak ktoś ma odblokowany wydech to pół biedy, sami robią miejsce ze strachu, bo nie wiedzą co się dzieje 🙂

  9. od zawsze gabaryty, moc, masa pojazdu odgrywały ważną rolę w drogowym łańcuchu pokarmowym a na samym końcu tego szosowege gó*na stoją skuterzyści

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button