Honda Rebel 125 to motocykl który nie zyskał dużej popularności na naszym rynku, przede wszystkim ze względu na lepszą konkurencję. Jednocylindrowy i dość ascetyczny w formie chopper jest jednak ciekawą propozycją dla motocyklistów mających tylko kat. B prawa jazdy.
Silnik to nie typowa Vka, czego można by oczekiwać od choppera, a rzędowa dwójka zasilana gaźnikiem. Konstrukcja pamięta jeszcze wczesne lata 80 i stosowana była w nakedach Hondy, np. 125. Jednostka uznawana jest za bezawaryjną i trwałą, chociaż osiągami nie powala – 11 KM pozwala na rozpędzenie Rebela do nieco ponad 100 km/h. Brak jest klasycznego filtra oleju, zamiast tego jego rolę pełni siateczkowy filtr. Wadą tego rozwiązania jest gorsza jakość filtrowania oleju i wyłapywania nieczystości. Moc przenosi pięciobiegowa skrzynia.
W Hondzie widać oszczędności – silnik nie jest chromowany, tylne koło spowalnia zwykły hamulec bębnowy, brak jest oparcia dla pasażera. Na plus można zaliczyć wygodną kanapę kierowcy, choć pasażer po dłuższym przebiegu poczuje raczej dyskomfort – siedzenie jest małe i wąskie, brak oparcia również ogranicza możliwość wygodnego usadowienia się na miejscu.
Mimo tych niedociągnięć, Rebel 125 odwdzięcza się bardzo małym spalaniem – 3,6 litra na 100 km.
Na rynku używanych motocykli model zyskuje na popularności, ze względu na dobrą cenę i zmiany w przepisach prawa jazdy.