Honda NSC50R: Czy to będzie hit?

Honda NSC50R ma być kolejną pięćdziesiątką po Visionie, która odniesie sukces w na kontynencie. Rywalizacja w klasie 50 cm3 jest w Europie niesamowicie zacięta. Skuter musi mieć wszystko – atrakcyjną cenę, modną stylistykę, niskie koszty utrzymania i odpowiednie, ale łatwe w użytkowaniu, osiągi. Ważne są także: niezawodność, wytrzymałość i wyśmienita jakość wykonania.

Wiele młodych osób kupuje skutery kierując się sercem, stawiając na styl, a dopiero potem myśląc o kosztach. Starsi decyzję podejmują z głową, wybierając niezawodność i praktyczność (ale także, przywiązując wagę do wyglądu!). Prawda jest jednak taka, że wiele skuterów o pojemności 50 cm3 łączy w sobie kilka tych cech, ale nie wszystkie. Czy te wszystkie atrybuty posiada Honda NSC50R?

NSC50R używa jednocylindrowego, kompaktowego, zasilanego wtryskiem PGM-FI, czterosuwowego, chłodzonego powietrzem, dwuzaworowego silnika SOHC o pojemności 49 cm3, średnicy i skoku tłoka wynoszącym 37,8 mm x 44 mm oraz kompresji na poziomie 10.1:1. Wykorzystanie nieskomplikowanego silnika chłodzonego powietrzem pozwoliło oszczędzić masę i koszty, przy jednoczesnej maksymalizacji osiągów oraz niskim spalaniu – czego potrzeba najbardziej w codziennym, miejskim użytkowaniu.
Moc maksymalna wynosi 2,59 kW (3,5 KM) przy 8250 obrotach na minutę i momencie obrotowym wynoszącym 3,5 Nm przy 7 tys. obr. Automatyczne sprzęgło przenosi napęd na pas V-MATIC, a prędkość maksymalna wynosi 44,5 km/h. Połączenie wydajności i niskiego zużycia paliwa było kluczowym celem podczas tworzenia NSC50R. Cel ten został zrealizowany. Spalanie wynosi zaledwie 1,5l/100km przy 30km/h i 2,0l/100km w trybie ECE R47, zapewniając zasięg 272 kilometrów przy liczącym 5,5 litra zbiorniku. Dzięki trimetalowemu katalizatorowi w systemie wydechowym, zredukowano normy emisji, mieszcząc je bezproblemowo w limitach regulacji EURO 3.

Cena Honda NSC50R ma wynosić w sezonie 2013 dokładnie 8300 PLN.

REKLAMA

Poznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca

Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?

Advertisement

Honda NSC50R: Dane Techniczne:

SILNIK
Typ Chłodzony powietrzem, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 2-zaworowy, SOHC
Pojemność skokowa 49 cm³
Średnica x skok tłoka 37,8 x 44 mm
Stopień sprężania 10,1:1
Moc maksymalna 3,4 KM przy 7000 obr./min.
Obroty biegu jałowego 1 900 obr/min
Moment obrotowy 3,5 Nm przy 6750 obr./min.
UKŁAD PALIWOWY
Dawkowanie paliwa Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
Średnica gardzieli przepustnicy 19 mm
Zbiornik paliwa 5,5 l
Zużycie paliwa wg WMTC** 2l / 100km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Pojemność akumulatora 12V / 6Ah
Rozrusznik Elektryczny
UKŁAD NAPĘDOWY
Skrzynia biegów V-MATIC bezstopniowa
Sprzęgło Automatyczne, odśrodkowe
Przełożenie wstępne 4,07
Przełożenie biegu 1 2,93
Przełożenie biegu 2 1,02
Napęd tylnego koła Pas napędowy (V-belt)
Prędkość maksymalna 45 km/h
RAMA
Typ Stalowa, rurowa, dolna belka nośna
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 1850 mm x 670 mm x 1090 mm
Rozstaw osi 1255 mm
Kąt nachylenia główki ramy 26,5°
Wyprzedzenie 83 mm
Promień skrętu 1,94 m
Wysokość siedzenia 760 mm
Prześwit 128 mm
Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem) 105 kg (P: 44 kg; T: 61 kg)
Masa "suchego" pojazdu 101 kg
Dopuszczalna masa całkowita 270 kg
ZAWIESZENIE
Przód Widelec teleskopowy
Tył Jednoramienny wahacz zespolony, pojedynczy amortyzator
HAMULCE
Przód 220 mm pojedynczy tarczowy, 1-tłoczkowy zacisk, CBS
Tył 130 mm bęben, CBS
OPONY
Przód 80/90-14M/C 40P
Tył 90/90-14M/C 46P

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button