Honda NSC50R: Czy to będzie hit?

Honda NSC50R ma być kolejną pięćdziesiątką po Visionie, która odniesie sukces w na kontynencie. Rywalizacja w klasie 50 cm3 jest w Europie niesamowicie zacięta. Skuter musi mieć wszystko – atrakcyjną cenę, modną stylistykę, niskie koszty utrzymania i odpowiednie, ale łatwe w użytkowaniu, osiągi. Ważne są także: niezawodność, wytrzymałość i wyśmienita jakość wykonania.

Wiele młodych osób kupuje skutery kierując się sercem, stawiając na styl, a dopiero potem myśląc o kosztach. Starsi decyzję podejmują z głową, wybierając niezawodność i praktyczność (ale także, przywiązując wagę do wyglądu!). Prawda jest jednak taka, że wiele skuterów o pojemności 50 cm3 łączy w sobie kilka tych cech, ale nie wszystkie. Czy te wszystkie atrybuty posiada Honda NSC50R?

NSC50R używa jednocylindrowego, kompaktowego, zasilanego wtryskiem PGM-FI, czterosuwowego, chłodzonego powietrzem, dwuzaworowego silnika SOHC o pojemności 49 cm3, średnicy i skoku tłoka wynoszącym 37,8 mm x 44 mm oraz kompresji na poziomie 10.1:1. Wykorzystanie nieskomplikowanego silnika chłodzonego powietrzem pozwoliło oszczędzić masę i koszty, przy jednoczesnej maksymalizacji osiągów oraz niskim spalaniu – czego potrzeba najbardziej w codziennym, miejskim użytkowaniu.
Moc maksymalna wynosi 2,59 kW (3,5 KM) przy 8250 obrotach na minutę i momencie obrotowym wynoszącym 3,5 Nm przy 7 tys. obr. Automatyczne sprzęgło przenosi napęd na pas V-MATIC, a prędkość maksymalna wynosi 44,5 km/h. Połączenie wydajności i niskiego zużycia paliwa było kluczowym celem podczas tworzenia NSC50R. Cel ten został zrealizowany. Spalanie wynosi zaledwie 1,5l/100km przy 30km/h i 2,0l/100km w trybie ECE R47, zapewniając zasięg 272 kilometrów przy liczącym 5,5 litra zbiorniku. Dzięki trimetalowemu katalizatorowi w systemie wydechowym, zredukowano normy emisji, mieszcząc je bezproblemowo w limitach regulacji EURO 3.

Cena Honda NSC50R ma wynosić w sezonie 2013 dokładnie 8300 PLN.

Honda NSC50R: Dane Techniczne:

SILNIK
Typ Chłodzony powietrzem, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 2-zaworowy, SOHC
Pojemność skokowa 49 cm³
Średnica x skok tłoka 37,8 x 44 mm
Stopień sprężania 10,1:1
Moc maksymalna 3,4 KM przy 7000 obr./min.
Obroty biegu jałowego 1 900 obr/min
Moment obrotowy 3,5 Nm przy 6750 obr./min.
UKŁAD PALIWOWY
Dawkowanie paliwa Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
Średnica gardzieli przepustnicy 19 mm
Zbiornik paliwa 5,5 l
Zużycie paliwa wg WMTC** 2l / 100km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Pojemność akumulatora 12V / 6Ah
Rozrusznik Elektryczny
UKŁAD NAPĘDOWY
Skrzynia biegów V-MATIC bezstopniowa
Sprzęgło Automatyczne, odśrodkowe
Przełożenie wstępne 4,07
Przełożenie biegu 1 2,93
Przełożenie biegu 2 1,02
Napęd tylnego koła Pas napędowy (V-belt)
Prędkość maksymalna 45 km/h
RAMA
Typ Stalowa, rurowa, dolna belka nośna
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 1850 mm x 670 mm x 1090 mm
Rozstaw osi 1255 mm
Kąt nachylenia główki ramy 26,5°
Wyprzedzenie 83 mm
Promień skrętu 1,94 m
Wysokość siedzenia 760 mm
Prześwit 128 mm
Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem) 105 kg (P: 44 kg; T: 61 kg)
Masa “suchego” pojazdu 101 kg
Dopuszczalna masa całkowita 270 kg
ZAWIESZENIE
Przód Widelec teleskopowy
Tył Jednoramienny wahacz zespolony, pojedynczy amortyzator
HAMULCE
Przód 220 mm pojedynczy tarczowy, 1-tłoczkowy zacisk, CBS
Tył 130 mm bęben, CBS
OPONY
Przód 80/90-14M/C 40P
Tył 90/90-14M/C 46P

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

19 opinii

  1. Podoba się wszystkim tylko dlatego że to Honda. Licznik bez szału i na dodatek 4-suw chłodzony powietrzem. Szału nie ma. Za tą kasę bym kupił coś innego np. Kymco.

  2. Nowy niespotykany dizajn. Wygląda zabójczo na tle oklepanych chińskich skuterków. Ten model będzie prekursorem nowych trendów. Niebawem każdy chińczyk będzie chciał się do tej Hondy upodobnić. Tak samo jak chińskie ścigacze stylizowane są na wzór Hondy CBR…
    A cena wiadomo – wynika z wyższej jakości, to już inna liga – dla wielu nie osiągalna…

  3. Pewnie nie można się przyczepić do jakości w/w skuterka.Czy jest ładna ta Honda ?,to kwestia gustu,ale w mojej ocenie szału nie ma.Cena skutera moim zdaniem zbyt wysoka,za te pieniądze można kupić skuter Gilera Runer 50 chłodzony cieczą z 2012 roku.Zgadzam się się z SingSing74 że skuter nie będzie się dobrze sprzedawał w Polsce gdzie nadal królują skutery made in China.

  4. Cenę masz podaną. Wg mnie za 8300 kolejek w Polsce nie należy się spodziewać. Skoro honda może sprzedawać vision`a za 5900 to i w tym wypadku powinna pomyśleć o dobrym upuście.

  5. wyglad moze sie podobac i nie cos w stylu kocham i nienawidze
    cena chyba przesadzona w koncu to tylko 50cm za taka kase wolalbym
    kupic cos wiekszego,a za niewielka doplata calkiem fajna 125 czy nawet 250

  6. Mój Boże właśnie na to czekałem 🙂 od czasu gdy dostałem model CBR 1000 w malowaniu repsol nażyłem o takim, WŁAŚNIE TAKIM! Sprzedam nerkę, dom i dzieciaka sąsiada, tylko garaż sobie zostawię żeby hondzinka nie marzła w zimie 😉

  7. matol 1798 kup sobie kymco a za 1000 km ci się rozleci ale spoko jeżeli wolisz kupić gówniane kymco to już twój wybór pozdro

  8. uciekłem od tematu Honda NSC50R będzie na 100% hitem byłem dziś w salonie widziałem wykonana zajebiście

  9. a w żeczywistości wygląda milion razy lepiej niż na zdjęciu ,a poza tym honde zawsze łatwo będzie puźniej sprzedać

  10. Waran20 nie ośmieszaj się to gówniane Kymco robi swoje sprzęty w oparciu o technologie Hondy właśnie, poza tym dostarcza im części…

    A co do Vespy to jest legenda i konsekwentny kontynuator stylu retro, taka marka premium, gdzie cena nie jest tak istotna jak prestiż 🙂

  11. a tak w ogóle najtańsza nowa vespa 50 kosztuje 11600zł a 150 najtańsza 17490zł i jakoś vespa jest hitem więc dlaczego honda z super designem za 8300zł ma nie być?

  12. Może nieznam sie zbyd dobrze na paramertach skutera ale po takim wyglądzie mozna sie domyslic……..Jak ktos kupuje skuter to napewno patrzy na wyglad …….Ps : Ja tez…;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button