Honda i Yamaha łączą siły w produkcji skuterów i motocykli elektrycznych

Dwaj potentaci na rynku motocyklowym - Yamaha Motor Company i Honda Motor Company rozpoczęły negocjacje na temat możliwości podjęcia współpracy. Wspólne działania dotyczyłyby na razie tylko rynku japońskiego oraz dwóch typów pojazdów: o pojemności 50 cm3 i motocykli z silnikami elektrycznymi.

Decyzja o współpracy wynika z dużego zróżnicowania oraz kurczenia się rynku dla pojazdów krótkodystansowych (m.in. motorowerów). Dodatkowo podporządkowanie się coraz bardziej restrykcyjnym standardom bezpieczeństwa, emisji spalin, oraz zmierzenie się z wyzwaniem jakie stanowi nieunikniona elektryfikacja pojazdów, które łatwiejsze będzie dla obydwu tych producentów, jeżeli połączą swoje siły.

Współpraca między tymi dwoma gigantami będzie dotyczyła pracy w tzw. segmencie pojazdów class-1, czyli pojazdów wyposażonych w dwa lub więcej kół oraz silnik o pojemności 50 cm3 lub mniejszej lub silnik elektryczny z maksymalną mocą 0,60 kW.

Jeszcze przed końcem 2018 roku Honda planuje dostarczać do Yamahy skutery o pojemności 50 cm3. Bazą do tworzenia tych skuterów będą modele TACT oraz Giorno - 50-tki sprzedawane przez Hondę na rynku japońskim. Yamaha planuje rozpocząć sprzedaż tych modeli jako odpowiedniki dla swoich modeli JOG i Vino.

REKLAMA

RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

Obaj producenci rozpatrzą możliwość wspólnego zaprojektowania i wdrożenia do produkcji następców 50-tek Honda Benly i Yamahy Gear.

Honda i Yamaha będą dążyć wspólnie do elektryfikacji motocykli przez ich popularyzację, na razie głównie w japońskim segmencie Class-1. Firmy planują też położenie podwalin pod ten nowy rynek przez ustanadryzowanie modeli, czasu ładowania akumulatorów, osiągów oraz kosztów. Wynikami swojej pracy podzielą się z innymi producentami motocykli.

Inne publikacje na ten temat:

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button