Romet

zatarty silnik, konieczna wymiana wału? szlif czy wymiana cylindra?

Wyświetlanie 21 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #296400
      Adrian Jankowski
      Użytkownik
      • Postów: 13

      witam. mam mały problemik…. skuter to Router Sport 50s (jak się nei mylę) 4t 80cm3 może zacznijmy od początku….
      kilka dni temu jadąc po paliwko zgasł mi skuter z niewiadomej przyczyny, odpaliłem go bez problemu, przejechałem z jakieś 300-400m dobiłem magiczne 60km/h i nagle znów zgasł, postawiłem go na stopki, przegazowałem żeby sprawdzić czy sytuacja znów się powtórzy i wydobył się dziwny dźwięk z silnika… myślałem że to może kopniak się poluźnił bo miałem już takowe przypadki lecz nie tym razem…
      okazało się że puścił simmering na wale, właściwie dużo się z niego nie zostało. nastąpiło zatarcie sworznia tłoka i w dalszym wypadku cylindra, rysy są niewielkie lecz przy próbie zdjęcia tłoka z korbowodu ( wybiciu sworznia) były problemy… rozebrałem cały silnik w drobny mak, wybiłem ten cholerny sworzeń…
      moje pytanie brzmią…: zastanawia mnie jedno, warto robić szlif cylindra + do tego nowy tłok 80 (nad wymiarowy) pierścienie i takie tam pierdoły? szlif miałbym za darmo więc z tym problemu by nie było. pogorszą się prędkości, moc itd po takowym zabiegu? I ostatnie pytanie, najważniejsze z resztą.. czy muszę wymieniać wał korbowy? dodam że łożyska są w pełni sprawne, nie widać żadnych uszkodzeń, żadnych dźwięków też nie słychać.. luzy na korbowodzie są minimalne (wydaje mi się że wręcz identyczne jak zakładałem cyl 80). jednym mankamentem który zauważyłem jest taki że stary sworzeń wchodzi do ok 3/4 korby i dalej nie chce iść z powodu wżerów, rys który przyczynił stary sworzeń :/ myślałem żeby spróbować wypolerować papierem ściernym i wtedy nowy sworzeń mógłby wejść.
      ewentualnie mógłbym zamontować starą głowicę + tłok (50cm) zobaczyć jakie będą efekty tylko że jest to zestaw od nowości i ma około 10000km przelotu..
      prosiłbym o porady, sorki za interpunkcję, brak wielkich liter oraz mega długi teks. dzięki za odpowiedzi-porady

    • #296402
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Dobry tlok,szlif i spolerowanie pod sworzeń, popieram ten zamysl w całości:)

    • #296403
      Adrian Jankowski
      Użytkownik
      • Postów: 13

      raczej ciężko będzie o dobry tłok… na alledrogo są nadwymiarowe po 16 (komplet) więc nei wiem co z tego wypali, fakt jest taki ze już zamówiłem przed chwilą

    • #296417
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Zobaczymy, daj zanc jak prace postępują.

    • #296493
      Adrian Jankowski
      Użytkownik
      • Postów: 13

      ok, teraz tylko czekać na kuriera ażz dowiezie tłok i zobaczymy co z tego wyjdzie.. jak stracę kolejne pieniądze na to cholerstwo i znów się spieprzy to chyba się potnę 😛

    • #296494
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Nieno nie tak drastycznie:)

    • #296496
      Adrian Jankowski
      Użytkownik
      • Postów: 13

      śmieje się 😀 no ale tak na serio ciągle w niego kasa idzie a żeby chodził jak trzeba to już inna sprawa:/

    • #296497
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      taki urok posiadania skutera, ja ładuję nawet jak nie trzeba a mnie nie stać:D

    • #296630
      Adrian Jankowski
      Użytkownik
      • Postów: 13

      u mnie z funduszami podobnie a złomek pilnie potrzebny, tłok otrzymałem, wydaje się nie taki zły, jutro szlif i w sobotę będzie się działo

    • #296631
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Dobrze masz z tym darmowym szlifem,pracujesz przy tym?

    • #296632
      Adrian Jankowski
      Użytkownik
      • Postów: 13

      kolego? a co Ty na to żeby zebrać delikatnie z sworznia na tokarce? wtedy bym nie musiał się bawić w jakieś przycieranie papierem ściernym…

    • #296634
      Adrian Jankowski
      Użytkownik
      • Postów: 13

      można powiedzieć że znajomy w tym robi i dlatego bym miał za darmo 😛 ewentualnie 4pak 😛

    • #296637
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Swoznia nie możesz ruszać tylko główka korbowodu,tam pewnie będzie trzeba delikatnie przeszlifować.

    • #296729
      Adrian Jankowski
      Użytkownik
      • Postów: 13

      oki, zeszlifowałem delikatnie korbowód, teraz sworzeń wchodzi ale trzeba użyć troszkę siły, silnik złożony ale martwi mnie jedno.. przed myciem korbowodu łożyska chodziły wręcz bezszelestnie, teraz jak wszystko wymyłem delikatnie hałasują :/ wydaje mi się że może dostało się kilka ziaren piasku czy jakiegoś innego brudu, chyba nic się od tego nie stanie? czekam do poniedziałku za zeszlifowanym cylindrem i zobaczymy jak to bedzie chodzić, miałem założyć stary zestaw 50cm3 ale szkoda mi kasy żeby znów kupować zabezpieczenia itd

    • #296731
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      nic sie nie stanie jakszeleszczą

    • #296734
      Adrian Jankowski
      Użytkownik
      • Postów: 13

      olej półsyntetyk bedzie się nadawać na docieranie? jak długo trzeba docierać po szlifie? myślałem również żeby delikatnie splanować głowicę, coś by na tym zyskał

    • #296735
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Na planowaniu nic nie zyskasz [nie odczujesz] a semi się nadaje a docierać 500km miimum.Jak chcesz więjszy topień sprężania to załóż głowicę od 50 tylko istnieje możliwość że po 1-2k przebiegu sie zawory wypalą.

    • #296756
      Adrian Jankowski
      Użytkownik
      • Postów: 13

      właśnie głowicę mam od 50cm, zrobiłem na tym z 2-3k i nie wypalone są jeszcze :]

    • #297132
      Adrian Jankowski
      Użytkownik
      • Postów: 13

      witam po raz kolejny 😛 złożyłem ten szmelc na wszystkie sposoby i dalej nie chodzi.. założona inna głowica, zmieniany luz zaworowy i cały czas to samo, nawet nie chce zagadać. paliwo dochodzi, iskra jest, czasem aż z gaźnika zaworem przelewowym lub filtrem powietrza wycieka paliwo :/ wydaje mi się jakby łańcuszek rozrządu był za luźny, wczoraj potrafił przeskakiwać, dziś już to opanowałem… i dalej nie wiem co robić, nie mam pomysłów…

    • #297134
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Sam sobie odpowiedziałeś,jak łańcuszek przeskakuje bo jest luźny to za ch nie ustawisz rozrządu.

    • #297135
      Adrian Jankowski
      Użytkownik
      • Postów: 13

      nie chodzi mi o to, po prostu ten napinacz nie był do końca wysunięty i przez to przeskakiwał, dziś to zauważyłem. aa i zapomniałem powiedzieć, nie wydaje mi się że wałek rozrządu powinien mieć ok 2-3mm luzu (kręcąc łańcuszkiem) zbytnio nie wiem jak wytłumaczyć

    • #297153
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Ale w jakim sensie luzu? na boki,gora-dół czy w trakcie kręcenia 3mm luzu i dopiero ciągnie łańcuch?sprój rozrzą o ząbek w jedną i w drugą,jest tez opcja że zębatka na wałku sięprzestawiła bo jest tylko nabita i nic jej nie blokuje,duża dziurka w zębattce ma sie pokrywać z wycięciem w wałku.

Wyświetlanie 21 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button