Wyciek oleju spod skutera
- This topic has 10 odpowiedzi, 9 głosów, and was last updated 6 years, 4 months temu by
Wombat.
-
AutorWpisy
-
12 września 2011 dnia 16:56 #41925
Witam,
Mój problem polega na tym, że od dwóch tygodni spod skutera moim zdaniem wycieka olej. Plamy są albo małe:
albo są duże pojedyncze:
Tak wygląda dół skutera:
Sprawdzałem przewód od oleju i wygląda mi na podłączony. Dodam, że przy przewodach paliwowych nie grzebałem.
12 września 2011 dnia 17:29 #41929Sprawdź czy masz dobrze podłączony wężyk od odmy oleju do filtra. Wężyk ten prowadzi od pokrywy głowicy do rurki filtra powietrza.
Poznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca
Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?
13 września 2011 dnia 06:50 #41967Rozkręciłem siedzenie i ukazał się taki widok:
Degename chyba ten wężyk jest podłączony. Zobacz zresztą sam.
13 września 2011 dnia 14:58 #41993Ponawiam.
6 października 2011 dnia 07:04 #43290Anonim
Nieaktywny- Postów: 1 080
Mam wyciek oleju ze skrzyni biegów (skuter 150 ccm 4T automat) ale …,
co dziwne poziom oleju jest ciągle w normie.
Czyli wyciela ale go NIE UBYWA ,
czy jest możliwe aby paliwo z silnika
przedostawało sie do skrzyni i mieszało z olejem ?6 października 2011 dnia 14:41 #43309adastra13 napisał:
Mam wyciek oleju ze skrzyni biegów (skuter 150 ccm 4T automat) ale …,
co dziwne poziom oleju jest ciągle w normie.
Czyli wyciela ale go NIE UBYWA ,
czy jest możliwe aby paliwo z silnika
przedostawało sie do skrzyni i mieszało z olejem ?Nie jest to możliwe. Skrzynia CVT nie jest smarowana. Wycieka Tobie nie olej silnikowy, a przekładniowy.
Warianty dwa: Uszkodzony/niedokręcony kapselek z uszczelnieniem.
Uszkodzone uszczelniacze przekładni.6 października 2011 dnia 15:38 #43322Lub poprostu przy wymianie oleju z przekładni nalałeś za dużo i nadmiar wypluwa. Widziałem już mase skuterów z uwaloną przekładnia i felgą z oleju.
7 października 2011 dnia 19:06 #43349Sprawdź korek spustowy oleju ;] byc może przywaliłes ostro w krawężnik kamień lub inną niespodziankę i cos sie ukruszyło ;<
Połóż sie pod skuterem i sprawdź miejsce w którym sie „paprze” bez problemu powinieneś je dostrzec8 października 2011 dnia 17:48 #43389możesz mieć to co ja, tj. neidokręcona obudowa od filtra powietrza…
diagnoza:
odkręcasz obudowe filtra powietrza,
wyjmujesz filtr, obracasz go o 180st żeby olej zleciał z dołu na dół(grawitacyjnie) ew. potrząsnąć żeby mu pomóc…
ja tak zrobiłem, jest to robota tzw. na odwal się ale jak założysz i dokręcisz to powinno przestać ciec.25 października 2014 dnia 21:21 #178509Anonim
Nieaktywny- Postów: 3 133
Koledzy, Przepraszam, że odkopuje, ale pilna sprawa.
Mam ten sam problem tak jak w pierwszym poście zostały dodane zdjęcia. Zaczęło się przed wyprawą w Bieszczady. Po kropelce małe plamy, później od miesiąca zaczyna się ślizgać pasek, i słychać, że pracuje na wyższych obrotach.
Od dwóch dni KAPLICA! Skuter chodzi jak traktor, bicia jak skur*** syn. Czuć na podłodze skutera każde bicia. Wczoraj pod tesco na Gocławiu tylko silnik zgasiłem i wylała się pokrywy przekładni powódź. Powoli udało mi się dojechać do domu. Najwięcej kapie z przekładni, również cała miska olejowa od dołu jest uwalona od oleju. I teraz tak – Czy to jest coś z wałem korbowym (łożyska)? Wkurzony będę, bo wał za ponad 350 zł motoforce, i dużo roboty będzie aby to zmienić. Jednak tutaj się poważnie zastanawiam – a mianowicie kolega Vezyr jak miał padnięte łożyska na wale po kopnięciu w kickstarter (kopka) ten przeskakiwał na zbieraku. Kopka przeskakiwała i kopnąć nie można było. U mnie tego problemu nie ma. Kopka obraca równo, bez zacięć, oczywiście jest opór spowodowany fajną kompresją na tłoku. I teraz tak – Czy możliwe, że poszedł wałek od przekładni wtórnej? Wtedy pasek obraca się na korektorze momencie i są bicia? Czy to raczej nie możliwe? Jak to się profesjonalnie nazywa (ten wałek) ? Wiem, że mam na pewno pokrzywione talerze korektora momentu obrotowego. To jest pewne.Leszku wspomniałeś coś o „Uszkodzony/niedokręcony kapselek z uszczelnieniem.” Nie dokręcony kapselek? Nie rozumiem – możesz coś jaśniej.
Wąchałem uciekający olej. Nie wydaje mi się, żeby to był olej silnikowy. Nie pachnie jak silnikowy, i nie jest tak śliski jak silnikowy. Jest bezwonny.Jakieś pomysły? Mam uziemiony skuter, a co dziennie potrzebny – nawet taki gówniany.
25 października 2014 dnia 22:08 #178511zasadniczo jest tak że jakby ci waliło karterami z okolicy wału to byłby silnik usyfiony od przodu w tył (z przodu wycieka, płynie po bloku i z przekładni kapie)
wytrzyj go do sucha, odpal i zidentyfikuj źródło. Ew przejedź sie 100-200m i sprawdzaj. Albo zdejmij przekładnie, pasek i ruszaj wałem. Poczujesz luz (wzdłużny też) , opory, przeskoki no to coś z łozyskami. Albo zobaczysz skąd leci i wtedy uszczelniacze -
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.