Romet

Wyciek oleju spod skutera

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #41925
    Jakub100001
    Użytkownik
    • Postów: 582

    Witam,

    Mój problem polega na tym, że od dwóch tygodni spod skutera moim zdaniem wycieka olej. Plamy są albo małe:

    albo są duże pojedyncze:

    Tak wygląda dół skutera:

    Sprawdzałem przewód od oleju i wygląda mi na podłączony. Dodam, że przy przewodach paliwowych nie grzebałem.

    #41929
    degename
    Uczestnik
    • Postów: 990

    Sprawdź czy masz dobrze podłączony wężyk od odmy oleju do filtra. Wężyk ten prowadzi od pokrywy głowicy do rurki filtra powietrza.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #41967
    Jakub100001
    Użytkownik
    • Postów: 582

    Rozkręciłem siedzenie i ukazał się taki widok:

    Degename chyba ten wężyk jest podłączony. Zobacz zresztą sam.

    #41993
    Jakub100001
    Użytkownik
    • Postów: 582

    Ponawiam.

    #43290
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 1 080

    Mam wyciek oleju ze skrzyni biegów (skuter 150 ccm 4T automat) ale …,
    co dziwne poziom oleju jest ciągle w normie.
    Czyli wyciela ale go NIE UBYWA ,
    czy jest możliwe aby paliwo z silnika
    przedostawało sie do skrzyni i mieszało z olejem ?

    #43309
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    adastra13 napisał:

    Mam wyciek oleju ze skrzyni biegów (skuter 150 ccm 4T automat) ale …,
    co dziwne poziom oleju jest ciągle w normie.
    Czyli wyciela ale go NIE UBYWA ,
    czy jest możliwe aby paliwo z silnika
    przedostawało sie do skrzyni i mieszało z olejem ?

    Nie jest to możliwe. Skrzynia CVT nie jest smarowana. Wycieka Tobie nie olej silnikowy, a przekładniowy.
    Warianty dwa: Uszkodzony/niedokręcony kapselek z uszczelnieniem.
    Uszkodzone uszczelniacze przekładni.

    #43322
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Lub poprostu przy wymianie oleju z przekładni nalałeś za dużo i nadmiar wypluwa. Widziałem już mase skuterów z uwaloną przekładnia i felgą z oleju.

    #43349
    Grzesiek
    Użytkownik
    • Postów: 90

    Sprawdź korek spustowy oleju ;] byc może przywaliłes ostro w krawężnik kamień lub inną niespodziankę i cos sie ukruszyło ;<
    Połóż sie pod skuterem i sprawdź miejsce w którym sie „paprze” bez problemu powinieneś je dostrzec

    #43389
    clsamg63
    Użytkownik
    • Postów: 361

    możesz mieć to co ja, tj. neidokręcona obudowa od filtra powietrza…
    diagnoza:
    odkręcasz obudowe filtra powietrza,
    wyjmujesz filtr, obracasz go o 180st żeby olej zleciał z dołu na dół(grawitacyjnie) ew. potrząsnąć żeby mu pomóc…
    ja tak zrobiłem, jest to robota tzw. na odwal się ale jak założysz i dokręcisz to powinno przestać ciec.

    #178509
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Koledzy, Przepraszam, że odkopuje, ale pilna sprawa.
    Mam ten sam problem tak jak w pierwszym poście zostały dodane zdjęcia. Zaczęło się przed wyprawą w Bieszczady. Po kropelce małe plamy, później od miesiąca zaczyna się ślizgać pasek, i słychać, że pracuje na wyższych obrotach.
    Od dwóch dni KAPLICA! Skuter chodzi jak traktor, bicia jak skur*** syn. Czuć na podłodze skutera każde bicia. Wczoraj pod tesco na Gocławiu tylko silnik zgasiłem i wylała się pokrywy przekładni powódź. Powoli udało mi się dojechać do domu. Najwięcej kapie z przekładni, również cała miska olejowa od dołu jest uwalona od oleju. I teraz tak – Czy to jest coś z wałem korbowym (łożyska)? Wkurzony będę, bo wał za ponad 350 zł motoforce, i dużo roboty będzie aby to zmienić. Jednak tutaj się poważnie zastanawiam – a mianowicie kolega Vezyr jak miał padnięte łożyska na wale po kopnięciu w kickstarter (kopka) ten przeskakiwał na zbieraku. Kopka przeskakiwała i kopnąć nie można było. U mnie tego problemu nie ma. Kopka obraca równo, bez zacięć, oczywiście jest opór spowodowany fajną kompresją na tłoku. I teraz tak – Czy możliwe, że poszedł wałek od przekładni wtórnej? Wtedy pasek obraca się na korektorze momencie i są bicia? Czy to raczej nie możliwe? Jak to się profesjonalnie nazywa (ten wałek) ? Wiem, że mam na pewno pokrzywione talerze korektora momentu obrotowego. To jest pewne.

    Leszku wspomniałeś coś o „Uszkodzony/niedokręcony kapselek z uszczelnieniem.” Nie dokręcony kapselek? Nie rozumiem – możesz coś jaśniej.
    Wąchałem uciekający olej. Nie wydaje mi się, żeby to był olej silnikowy. Nie pachnie jak silnikowy, i nie jest tak śliski jak silnikowy. Jest bezwonny.

    Jakieś pomysły? Mam uziemiony skuter, a co dziennie potrzebny – nawet taki gówniany.

    #178511
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 969

    zasadniczo jest tak że jakby ci waliło karterami z okolicy wału to byłby silnik usyfiony od przodu w tył (z przodu wycieka, płynie po bloku i z przekładni kapie)
    wytrzyj go do sucha, odpal i zidentyfikuj źródło. Ew przejedź sie 100-200m i sprawdzaj. Albo zdejmij przekładnie, pasek i ruszaj wałem. Poczujesz luz (wzdłużny też) , opory, przeskoki no to coś z łozyskami. Albo zobaczysz skąd leci i wtedy uszczelniacze

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button