Romet

Romet 727 Premium 10 wymiana oleju

Ten temat zawiera 14 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe elloco elloco 3 lata, 6 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 15 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #198495
    Zdjęcie profilowe RichardSafer
    RichardSafer
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Witam serdecznie,

    Jestem tu nowy i jeśli jest taki sam temat to nie krzyczcie na mnie 😛 na swoje usprawiedliwienie powiem że szukałem ale nie znalazłem takiego 🙂

    Moja prośba do was jeśli wiecie poratujcie laika i powiedzcie mi jaki jest najlepszy olej do Rometa 727 Premium 10 otóż mam go już dwa mc rocznik 2011 ładnie działa nie mam zarzutów ale nie chciał bym go zajechać kupiłem ostatnio olej do niego ale raczej nie jest to to co by chciał strasznie dymi jak odpalam po całym dniu nie jeżdżenia olej to Castrol 2T i jedyne co ma napisane na tyle nie wiem czy to jego właściwość czy standard ochrony ale jest to JASO FB czerwony taki raczej najzwyklejszy jaki był aczkolwiek kupiłem go ze względu na polecenie mi go na stacji ale obawiam się raczej że nie było to z dobrego serca i o troskę o mój skuter a raczej o pozbycie się towaru a że jestem początkujący i kończył mi się olej to wziąłem :/ dlatego proszę was bardzo podpowiedzcie mi czy mogę na min jeździć czy kupować nowy i jaki był by dla niego najlepszy dziękuje z góry

    Pozdrawiam

    Richard Safer

    #198501
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 10

    Moim zdaniem ten olej w zupełności wystarczy do twojego skutera. Swoją drogą czasem śmieszy mnie jak słyszę że ludzie do skutera kupują olej po 50 zł za litr, który w niczym się nie różni od tego za 15zł.

    #198503
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 16 579

    tak, niczym. A ten za 15 zł z kolei nie różni się od Kujawskiego z lidla.. masz jeszcze jakieś rewelacje?

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Wypróbuj nowego Triumpha podczas Targów Motor Show

    Wybierz jeden z motocykli Triumph i zapisz się na bezpłatną jazdę testową podczas Targów Motor Show w Poznaniu 28-31.03.2019
    #198508
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    Właśnie to miałem napisać. Laczek jak by nie było różnicy to by kaczka dupa wodę Piła:)

    #198510
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 16 579

    Lepkość w różnych zakresach temperatur, zdolność do utrzymania filmu olejowego, różne dodatki płucząco/uszlachetniające i wpływ tego wszystkiego na tempo i sposób spalania, jakość mieszania sie z paliwem i czas zanim zacznie się to rozwarstwiać, „bezdymności” i tendencji do tworzenia nagaru.. itd.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #198512
    Zdjęcie profilowe RichardSafer
    RichardSafer
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Dzięki za odpowiedzi ale co myślicie lepiej kupić lepszy może jakiś konkretny? ten kosztował 40 zł i nie chodzi tu o kasę bo mogę nawet 100 zł wydać byle by zapewnić ochronę i dobre warunki do pracy temu silnikowi

    #198514
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 10

    Widać że z kulturą co poniektórzy na tym forum mają niewiele wspólnego. Na szczęście za parę dni rozpoczyna się szkoła to może coś poniektórych nauczy .
    Wracając do tematu to zazwyczaj w drogich olejach płaci się zazwyczaj więcej za markę i nic więcej. Oleje aby mogły wejść do sprzedaży muszą spełniać określone normy jakości. I nie ważne ile kosztuje. Nie zwracaj uwagi na to co piszę bo się nie znam i jeszcze jestem głupi.

    #198517
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 16 579

    bzdurzysz laczek aż głowa boli. I skończ z tą kulturą bo akurat nic związanego z nią i/lub jej brakiem nie padło.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #198528
    Zdjęcie profilowe elloco
    elloco
    Użytkownik
    • Postów: 511

    Jak byłoby tak jak DobryWujek pisze ze wszystko jest to samo to wytłumacz mi różnicę w jakości paliw na stacjach? Przecież w naszym kraju tylko 2 rafinerie dostarczają paliwa na stacje, a jednak jakość na niektórych zostawia wiele do życzenia.

    Było kilka chińczyków..Toros, Baotian… Kymco Agility R16 125ccm do 2017r, Szukam jakiegoś „maxi” 🙂
    #198557
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 16 579

    Benzyna to co innego. Owszem – 99% paliw pochodzi z naszych rafinerii z Orlenu i Lotosu i to nawet nie jest tak że bp ma tylko z orlenu a cośtam tylko z lotosu bo stacje i tak biorą z najbliższej Bazy Naftowej (jakoś tak sie to nazywa) a rafinerie rozliczają się miedzy sobą. Dodatki i uszlachetniacze są dolewane już na poziomie bazy naftowej. Są w internecie ich pełne specyfikacje (można sobie własnego V-Powera zrobić 🙂 ).
    Schody zaczynają się na poziomie konkretnej stacji paliw. Stąd wynika główna różnica jakości. Stacja paliw (zbiorniki) wymaga dość często specyficznej konserwacji – trzeba zbiorniki opróżnić, zajść na dół. Musi to zrobić przeszkolony pracownik, w specjalnym stroju wyposażony w specjalnie przygotowany „ogumowany” osprzęt (że jak mu sie na drabinie klucz wyśliźnie i spadnie po szczeblach to i tak nie zaiskrzy.. itd. Kosztuje to kilka tyś zł i na tym stacje oszczędzają.
    Wiec jak tego nie robią, nie czyszczą odstoiników.. itd albo co gorsza „dodają coś od siebie” to wtedy to co zalewamy bywa przyczyną problemów.
    .
    Oleje natomiast są zapakowane i zamknięte już na etapie „fabryki”(pomijam kwestie podrób) . Jest tylko kwestia składu. Ten się jednak różni i nadaje różne właściwości.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 15 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie