Junak

Junak 901f demontaż

Ten temat zawiera 28 odpowiedzi, ma 7 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Glelin Glelin 3 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 29 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #303099
    Zdjęcie profilowe Glelin
    Glelin
    Użytkownik
    • Postów: 23

    Witam i byłbym wdzięczny za wyjaśnienie , dla Was pewnie banalnych rzeczy. Lecz kilka dni temu kupiłem swoją pierwszą maszynę i postanowiłem dodać jej mocy, poprzez zainstalowanie większej pojemności. Jako, że pierwszy raz mam z tym doczynienia, to mam problemy z samym demontażem.
    1 pytanie:
    Jak zdemontować linkę sprzęgła? (Za nic w świecie nic mi nie przyszło do głowy) 😛
    https://zapodaj.net/31c9363e670af.jpg.html

    2 pytanie
    Chodzi o łańcuch, czy mogę zdjąć ten dekielek i to pomoże w zdjęciu łańcucha?
    https://zapodaj.net/962ba70831bb3.jpg.html

    3 pytanie
    Jak sobie poradzić ze rdzą na rurze wydechowej, próbowałem szczotką drucianą szorować, ale efekty słabe 😛
    https://zapodaj.net/5afc111539620.jpg.html

    4 pytanie
    Chodzi o gaźnik. Przez te kilka dni co jeździłem zauważyłem, że jak włączę ssanie, to motor gaśnie(zachowuje się jakby stracił iskrę). Co może być powodem?

    Prosiłbym o niespamowanie postami typu \\\”oddaj do mechanika jak się nie znasz\\\” czy coś. Jest to moje pierwsze starcie z motorowerem i chcę to zrobić samemu, żeby na przyszłość potrafić już naprawić swoją maszynę, a że nie jestem typem złotej rączki to mam spore problemy ;d.

    #303104
    Zdjęcie profilowe Leonardo
    Leonardo
    Użytkownik
    • Postów: 147

    Nie widze zdjec,
    1.linke sprzegla przy silniku? linka na koncu ma taki ciezarek musisz ja przesunac przez szpare w blaszce mozesz zawolac kogos by nacisna na raczke sprzegła powinno być prościej – ale do zmiany pojemnosci nie jest to potrzebne.
    2.Dekielek na 2 sruby 8mm? przy silniku tam gdzie jest mała zebatka? jasne ze pomoze zdjac łancuch ale kolejna sprawa nie jest to wymagane przy zmianie pojemnosci.
    3.sciagnij wydech papier scierny zeszlifuj troche i kup w castoramie farbe czarny mat do wydechow +- 30zł efekt jak nówka.
    4. bo bedzie gasl zalewa sie, ssanie odpalasz tylko na sekundke przy rozruchu jak troche stal nie uzywany , ja jak używam na co dzien to nawet ssania nie odpalam, zawsze jakas dawka paliwa w gazniku jest.

    ———————————
    Romet Router Grande 2014 – Sprzedany
    Junak 901F 2015
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #303105
    Zdjęcie profilowe Glelin
    Glelin
    Użytkownik
    • Postów: 23

    Źle się wkleiły zdjęcia, poprawiłem, co do farby to mam jakąś w domu, pisze na niej że trzyma 800 stopni, więc chyba się nada? ;d
    A co do ssania zaciekawiło mnie to, bo kiedyś brat miał podobny motorower i przy włączeniu ssania jedynie nie wchodził w obroty, ale silnik chodził,
    poza tym mój prędzej zapali bez ssania niż z 😛
    A co do zmiany pojemności to z 50 na 110, czyli muszę zdjąć cały silnik, rozebrać i wymienić wał, łańcuszek itp.
    Jeszcze się upewnie, ten dekielek nie otwiera silnika, w sensie olej nie wycieknie, bo mam zamiar spuszczać jak już wyjmę silnik z ramy ;d.

    #303107
    Zdjęcie profilowe Leonardo
    Leonardo
    Użytkownik
    • Postów: 147

    W tej blaszce od sprzegła jest szczelina przez nia przeciskasz linke, pod tym dekielkiem jest tylko zebatka lancucha mozesz smialo zdjac.
    Co do gasniecia moze byc ustawiona zbyt bogata mieszanka i gasnie, przy jeszcze wiekszej na ssaniu.

    ———————————
    Romet Router Grande 2014 – Sprzedany
    Junak 901F 2015
    #303187
    Zdjęcie profilowe Glelin
    Glelin
    Użytkownik
    • Postów: 23

    Dzięki Twoim radom udało mi się zdemontować silnik :P.
    Zdjąłem głowicę i cylinder i z ciekawości zmierzyłem prymitywną miarką otwór cylindra, która nie była zbyt dokładna, ale wyszło gdzieś 48mm, co mnie zdziwiło, bo to chyba 70cm lub 80cm, a byłem pewny, że to 50cm, gdyż motorower ciężko robił 60km/h i dlatego zdecydowałem się na zmianę.
    A te 70/80 cm co tam było powinno chyba robić spokojnie te 70/75 km/h?
    I tu moje następne pytanie: co mogło być nie tak i czy to możliwe, że to coś w samym silniku? Czy przy dobrym złożeniu zestawu 110 motorower odzyska moc?
    Dam tu zdjęcie wyglądu tłoka, bo cały czarny, jakby w spalonym oleju, co wróciło moją uwagę, może tu coś było nie tak?
    https://zapodaj.net/d6096e913f9e8.jpg.html

     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #303189
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    Wrzuć fotke cylindra w środku i tłoka z boku.

    #303191
    Zdjęcie profilowe Glelin
    Glelin
    Użytkownik
    • Postów: 23
    #303194
    Zdjęcie profilowe 4MaticPL
    4MaticPL
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Na zdjęciach wygląda jak by cylek był trochę przytarty i możliwe że przez to przepalało ci olej dlatego taki czarny był. Kopcił podczas jazdy ?

    #303196
    Zdjęcie profilowe Glelin
    Glelin
    Użytkownik
    • Postów: 23

    Nie, dym z wydechu normalnie leciał :P.
    Więc czy to może mieć związek z tak małą mocą? 😛

    #303198
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    No bo pierście przepuszczały jak widzisz na tłoku i zapewne dlatego że kmiot nie dotarł tylko od razu pi.da i ogień, kup cylinder,tłok pierścienie,dotrzyj to polatasz a najtaniej to tłok pierścienie i oczywiście uszczelki bo cylek żle nie wygląda.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 29 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie