Dla Początkujących

Jak zmieniać biegi w Simsonie?

Wyświetlanie 14 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #120433
      ZeroSkyyla
      Użytkownik
      • Postów: 11

      Tak jak temacie Simson s51 enduro 4-biegi. Wiem że wbijam jedynkę w dół sprzęgło daję do połowy i startuję, i potem gaz puszczam, wciskam sprzęgło i wbijam dwójkę (wbijać biegi w górę dam radę), ale np gdy muszę zwolnić to co mam robić, redukować czy jak?

    • #120434
      monek100
      Użytkownik
      • Postów: 296

      Jak chcesz zwolnić to wciśnij sprzęgło i hamuj hamulcem (w 2t nie zaleca się hamowania silnikiem). Potem na trzymanym sprzęgle zrób redukcję na bieg jaki uważasz i jedziesz dalej. możesz też hamować bez sprzęgła a dopiero jak chcesz zredukować to wciskasz.

    • #120435
      mkkociamber
      Użytkownik
      • Postów: 118

      no redukujesz do 1 a jak już stoisz to delikatnie puszczasz sprzęgło i zobaczysz czy masz na luzie

    • #120437
      ZeroSkyyla
      Użytkownik
      • Postów: 11

      monek100 napisał:

      Jak chcesz zwolnić to wciśnij sprzęgło i hamuj hamulcem (w 2t nie zaleca się hamowania silnikiem). Potem na trzymanym sprzęgle zrób redukcję na bieg jaki uważasz i jedziesz dalej. możesz też hamować bez sprzęgła a dopiero jak chcesz zredukować to wciskasz.

      Bo zawsze jak jeżdżę ogarkiem i z 3 na 2 wbiję to zawyje że hej..

    • #120438
      ZeroSkyyla
      Użytkownik
      • Postów: 11

      a mogę trochę gazować na sprzęgle przy redukcji aby nie zgasł?

    • #120452
      monek100
      Użytkownik
      • Postów: 296

      Wyje bo za szybko jechałeś, a co do przegazówki to jest to nawet wskazane ( i jest lans) 😀

    • #120467
      ZeroSkyyla
      Użytkownik
      • Postów: 11

      monek100 napisał:

      Wyje bo za szybko jechałeś, a co do przegazówki to jest to nawet wskazane ( i jest lans) 😀

      A na czym polega przegazówka? A tak jeszcze troszkę zbaczając międzygaz

    • #120475
      monek100
      Użytkownik
      • Postów: 296

      Polega na tym że w momencie redukcji dodajesz gazu. Wtedy łatwiej wbija się bieg.

    • #120487
      ZeroSkyyla
      Użytkownik
      • Postów: 11

      monek100 napisał:

      Polega na tym że w momencie redukcji dodajesz gazu. Wtedy łatwiej wbija się bieg.

      Rzecz jasna ze sprzęgłem? a międzygaz

    • #120509
      OstRy
      Użytkownik
      • Postów: 465

      Międzygaz to w żuku sie robiło xD najpierw z biegu wbijales na luz dodawałeś gazu i dopiero wtedy redukowałeś,

      A na redukcje z przygazówką potocznie mówi sie „miedzygaz”

    • #120768
      ZeroSkyyla
      Użytkownik
      • Postów: 11

      A jak bym chciał z 4 na 3 albo z 3 na 2 to muszę dostatecznie zwolnić?
      Bo będę miał 70ccm a na polnych nie będę zasuwał z 100km/h więc 4 nie mam po co wbijać. A można na 4 jechać wolniej (np tyle co na 2) czy muszę redukować?

    • #123200
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 741

      każdy bieg ma swój zakres prędkości. maksymalna prędkość na danym biegu oznacza maksymalne obroty silnika na tym biegu.

      na każdym biegu możesz jechać tak szybko jak na to pozwala odcięcie obrotów i tak wolno na ile pozwala moc silnika- tzn przyśpiesza bez szarpania.

      Możesz na IV jechać tak wolno jak na II (oczywiście bez przesady, nie minimum prędkości na II ale powiedzmy z połowe tego co na II poleci), będzie ciszej, będzie mniej palił bo obroty silnika beda niższe -tylko nie bedzie aż tak przyśpieszał przy dodaniu gazu.

    • #126304
      ZeroSkyyla
      Użytkownik
      • Postów: 11

      Witam ponownie. Mam już simsona lecz 50cc. Wstyd mi to mówić lecz startowanie (puszczanie sprzęgła dodawanie gazu) w tym simsonie sprawia mi większą trudność niż w Ogarze. Chciałbym się od was dowiedzieć co robię źle. Wbijam I, trzymam sprzęgło, dodaję gazu, puszczam je powoli i szarp szarp i gaśnie. Za dużo gazu? W czym tkwi mój błąd? (nie śmiejcie się ze mnie)

    • #126313
      J23
      Uczestnik
      • Postów: 412

      Może nie popuszczaj sprzęgła od razu, ruchem jednostajnym, tylko w momencie, gdy czujesz, że motorower zaczyna ruszać wstrzymaj dalsze popuszczanie sprzęgła. Moto powinno i tak ruszyć dzięki zanikającemu poślizgowi sprzęgła. Jeżeli to nie pomoże, to raczej będzie coś do regulacji lub wymiany.

    • #128166
      ZeroSkyyla
      Użytkownik
      • Postów: 11

      J23 napisał:

      Może nie popuszczaj sprzęgła od razu, ruchem jednostajnym, tylko w momencie, gdy czujesz, że motorower zaczyna ruszać wstrzymaj dalsze popuszczanie sprzęgła. Moto powinno i tak ruszyć dzięki zanikającemu poślizgowi sprzęgła. Jeżeli to nie pomoże, to raczej będzie coś do regulacji lub wymiany.

      Dzięki za poradę, już umiem 😀 po prostu ja popuszczałem szybko sprzęgło od początku do końca, a on po prostu przy końcu zaczyna startować. Dzięki

Wyświetlanie 14 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button