Dla Początkujących

Jak zmieniać biegi w Simsonie?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #120433
    ZeroSkyyla
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Tak jak temacie Simson s51 enduro 4-biegi. Wiem że wbijam jedynkę w dół sprzęgło daję do połowy i startuję, i potem gaz puszczam, wciskam sprzęgło i wbijam dwójkę (wbijać biegi w górę dam radę), ale np gdy muszę zwolnić to co mam robić, redukować czy jak?

    #120434
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    Jak chcesz zwolnić to wciśnij sprzęgło i hamuj hamulcem (w 2t nie zaleca się hamowania silnikiem). Potem na trzymanym sprzęgle zrób redukcję na bieg jaki uważasz i jedziesz dalej. możesz też hamować bez sprzęgła a dopiero jak chcesz zredukować to wciskasz.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #120435
    mkkociamber
    Użytkownik
    • Postów: 118

    no redukujesz do 1 a jak już stoisz to delikatnie puszczasz sprzęgło i zobaczysz czy masz na luzie

    #120437
    ZeroSkyyla
    Użytkownik
    • Postów: 11

    monek100 napisał:

    Jak chcesz zwolnić to wciśnij sprzęgło i hamuj hamulcem (w 2t nie zaleca się hamowania silnikiem). Potem na trzymanym sprzęgle zrób redukcję na bieg jaki uważasz i jedziesz dalej. możesz też hamować bez sprzęgła a dopiero jak chcesz zredukować to wciskasz.

    Bo zawsze jak jeżdżę ogarkiem i z 3 na 2 wbiję to zawyje że hej..

    #120438
    ZeroSkyyla
    Użytkownik
    • Postów: 11

    a mogę trochę gazować na sprzęgle przy redukcji aby nie zgasł?

    #120452
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    Wyje bo za szybko jechałeś, a co do przegazówki to jest to nawet wskazane ( i jest lans) 😀

    #120467
    ZeroSkyyla
    Użytkownik
    • Postów: 11

    monek100 napisał:

    Wyje bo za szybko jechałeś, a co do przegazówki to jest to nawet wskazane ( i jest lans) 😀

    A na czym polega przegazówka? A tak jeszcze troszkę zbaczając międzygaz

    #120475
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    Polega na tym że w momencie redukcji dodajesz gazu. Wtedy łatwiej wbija się bieg.

    #120487
    ZeroSkyyla
    Użytkownik
    • Postów: 11

    monek100 napisał:

    Polega na tym że w momencie redukcji dodajesz gazu. Wtedy łatwiej wbija się bieg.

    Rzecz jasna ze sprzęgłem? a międzygaz

    #120509
    OstRy
    Użytkownik
    • Postów: 465

    Międzygaz to w żuku sie robiło xD najpierw z biegu wbijales na luz dodawałeś gazu i dopiero wtedy redukowałeś,

    A na redukcje z przygazówką potocznie mówi sie „miedzygaz”

    #120768
    ZeroSkyyla
    Użytkownik
    • Postów: 11

    A jak bym chciał z 4 na 3 albo z 3 na 2 to muszę dostatecznie zwolnić?
    Bo będę miał 70ccm a na polnych nie będę zasuwał z 100km/h więc 4 nie mam po co wbijać. A można na 4 jechać wolniej (np tyle co na 2) czy muszę redukować?

    #123200
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 942

    każdy bieg ma swój zakres prędkości. maksymalna prędkość na danym biegu oznacza maksymalne obroty silnika na tym biegu.

    na każdym biegu możesz jechać tak szybko jak na to pozwala odcięcie obrotów i tak wolno na ile pozwala moc silnika- tzn przyśpiesza bez szarpania.

    Możesz na IV jechać tak wolno jak na II (oczywiście bez przesady, nie minimum prędkości na II ale powiedzmy z połowe tego co na II poleci), będzie ciszej, będzie mniej palił bo obroty silnika beda niższe -tylko nie bedzie aż tak przyśpieszał przy dodaniu gazu.

    #126304
    ZeroSkyyla
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Witam ponownie. Mam już simsona lecz 50cc. Wstyd mi to mówić lecz startowanie (puszczanie sprzęgła dodawanie gazu) w tym simsonie sprawia mi większą trudność niż w Ogarze. Chciałbym się od was dowiedzieć co robię źle. Wbijam I, trzymam sprzęgło, dodaję gazu, puszczam je powoli i szarp szarp i gaśnie. Za dużo gazu? W czym tkwi mój błąd? (nie śmiejcie się ze mnie)

    #126313
    J23
    Uczestnik
    • Postów: 412

    Może nie popuszczaj sprzęgła od razu, ruchem jednostajnym, tylko w momencie, gdy czujesz, że motorower zaczyna ruszać wstrzymaj dalsze popuszczanie sprzęgła. Moto powinno i tak ruszyć dzięki zanikającemu poślizgowi sprzęgła. Jeżeli to nie pomoże, to raczej będzie coś do regulacji lub wymiany.

    #128166
    ZeroSkyyla
    Użytkownik
    • Postów: 11

    J23 napisał:

    Może nie popuszczaj sprzęgła od razu, ruchem jednostajnym, tylko w momencie, gdy czujesz, że motorower zaczyna ruszać wstrzymaj dalsze popuszczanie sprzęgła. Moto powinno i tak ruszyć dzięki zanikającemu poślizgowi sprzęgła. Jeżeli to nie pomoże, to raczej będzie coś do regulacji lub wymiany.

    Dzięki za poradę, już umiem 😀 po prostu ja popuszczałem szybko sprzęgło od początku do końca, a on po prostu przy końcu zaczyna startować. Dzięki

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button