Czyszczenie i regulacja gaźnika 2T i 4T (skutery i motocykle)

Gaźnik, to jeden z najważniejszych elementów skutera, o ile nie został on wyposażony we wtrysk paliwa. Wadliwe działanie, zła regulacja gaźnika jest częstą przyczyną niewydajnej pracy, gaśnięcia silnika na wolnych obrotach, nieoptymalnego spalania. To właśnie gaźnik odpowiada za tworzenie mieszanki paliwowo – powietrznej. W jego komorze dochodzi do tworzenia tzw. mgły spalinowej. Jest ona wtryskiwania bezpośrednio do cylindra. Poznaj budowę tego układu, przekonaj się, że regulacja i konserwacja gaźnika jest możliwa do zrealizowania w przydomowym garażu, bez użycia wykwalifikowanego warsztatu. Zobacz jak to zrobić krok po kroku. Powodzenia.

1. Tak wygląda gaźnik. Odkręcamy filtr powietrza, kruciec ssący i ssanie (zaznaczone na rysunku).

2. Po wyjęciu gaźnika czyścimy go z wierzchu gdzie się da. Używamy do tego albo benzyny, albo nafty.

3.Odkręcamy 3 śrubki zaznaczone na zdjęciu.

4. Po zdjęciu pokrywki mamy taki widok.Miejsce wskazane strzałką przetykamy powietrzem, gdyż często poprzez zanieczyszczenie się zapcha.

5. Przetykamy ten otwór sprężonym powietrzem, lub, jak ktoś nie ma, pompką (zwykłą).

6. Bierzemy się za “wnętrze” gaźnika. Widzimy:

7. Odkręcamy śrubkę zaznaczoną poniżej. Czyścimy (sprężonym powietrzem).

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

8.Odkręcamy śrubę zaznaczoną śrubokrętem. Również czyścimy, potem zaś wykręcamy DYSZĘ śrubokrętem. Jeśli tuningujemy skuter i chcemy wymienić dyszę na większą, to jest to właśnie ta DYSZA.

9.Tak wygląda dysza.Powinien na niej być rozmiar. 79 to wartość standardowa.

10.Unosimy lekko pływaki. Czyścimy powietrzem sprężonym.

11.Czyścimy, również powietrzem, otwór pod kruciec ssący i filtr powietrza.

12.Przetykamy wskazany otwór powietrzem.

 

13.Smarujemy przy okazji widoczną sprężynę np.  za pomocą WD-40.

 

14.Jeśli mamy wyjęty kruciec to go czyścimy w środku jak i jego styk z głowicą.

 

I to tyle w kwestii czyszczenia gaźnika. Składamy w odwrotnej kolejności. Pora na regulację złożonego elementu:

1.Śruba zaznaczona na rysunku jest odpowiedzialna za wolne obroty. Regulujemy ją tak, aby na ciepłym silniku koło samoczynnie się nie obracało, a jednocześnie silnik pracował i nie przygasał, ale i nie warczał. Pamiętaj! Po zwiększeniu dawki paliwa (o czym zaraz) obroty będą niższe i mogą wymagać regulacji. Wkręcając śrubę (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) zwiększamy obroty.

2.Śruba odpowiedzialna za skład mieszanki. Wkręcając ją (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) zwiększamy ilość paliwa w mieszance. Mieszanka musi być tak wyregulowana, aby świeca miała kolor kawy z mlekiem lub lekko brązowy, ale by nie była mokra. Najlepiej wkręcić do oporu tą śrubę, wykręcić około 2 obroty (liczyć) i traktować tą pozycję jako wyjściową. Od tego momentu zaczynać się powinny bardziej precyzyjne czynności strojenia. Na bieżąco sprawdzamy kolor świecy, oraz spalanie.

W kwestii foto – tutoriala dotyczącego dziś gaźnika to wszystko. Życzę całej społeczności Skuterowo.com powodzenia w regulacjach wedle zasady Zrób to sam.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button