zwiększanie pojemnosci 139QMB

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #66552 Reply
    aabdul
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 44
    • Postów: 56

    witam, chciałbym zwiększyc pojemnosc w moim skuterze, silnik 139QMB, znalazlem cos takiego: http://moto.allegro.pl/skuter-gy6-4t-cylinder-100-cm-glowica-tuning-139qm-i2405493664.html.
    Chcialem sie dowiedziec, czy tylko to wystarczy, czy musze cos jeszcze pozmieniac i dokupic…
    z gory dziekuje za pomoc.

    #66566 Reply
    agentmb
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 293
    • Postów: 295

    Kolego popatrz na rozmiary, a następnie zastanów się jak chcesz to zamontować? Otwór na tuleję mocującą w silniku 139qmb ma 51mm średnicy, a w tym zestawie tłok ma średnicę 50mm. Może się mylę, ale moim zdaniem nie wejdzie bez rozwiercania karterów.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #66568 Reply
    aabdul
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 44
    • Postów: 56

    ok, to moze ktos poleci mi zestaw za rozsadna cene, taki, zeby pasowal do silnika 139qmb

    #66613 Reply
    aabdul
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 44
    • Postów: 56

    czy ktos mi pomoze?

    #66617 Reply
    klekocix
    Użytkownik
    • 54
    • Postów: 431
    • Postów: 485

    aabdul napisał:

    czy ktos mi pomoze?

    Ty naprawdę szukasz 100ccm? Przecież to padnie za chwilę (a raczej wał napędowy) i będziesz narzekał na „chińską tandetę”.

    Jeśli szukasz 80ccm sprawdź aukcję w moim podpisie.

    #66619 Reply
    aabdul
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 44
    • Postów: 56

    szukam generalnie wiekszej pojemnosci, ale nie znam sie, dlatego zadalem pytanie na forum, jesli mi dobierzesz odpowiedni zestaw, to bede wdzieczny

    #66625 Reply
    klekocix
    Użytkownik
    • 54
    • Postów: 431
    • Postów: 485

    aabdul napisał:

    szukam generalnie wiekszej pojemnosci, ale nie znam sie, dlatego zadalem pytanie na forum, jesli mi dobierzesz odpowiedni zestaw, to bede wdzieczny

    Nie wiem czego oczekujesz od zwiększonej pojemności, jakich osiągów?

    Można dać większy cylinder, dyszę gaźnika i wszystko to ładnie wyregulować. Nie trzeba koniecznie zmieniać głowicy na większą, za z 50-tki też daje radę.

    #66627 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Z doświadczenia wiem, że wymiana cylindra na 80 (72) nie wiele daje, zwłaszcza w chińczykach 🙂
    Jak dobrze zestroisz to co masz to w zupełności Ci wystarczy.

    #66634 Reply
    aabdul
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 44
    • Postów: 56

    po zmianach oczekuje predkosci okolo 80km/h a jezeli chodzi o przyspieszenie to nie chce byc blokada-spowalniaczem na swiatlach, kiedy sie zapali zielone swiatelko… nie chce z niego robic „potwora” 🙂

    #66648 Reply
    klekocix
    Użytkownik
    • 54
    • Postów: 431
    • Postów: 485

    maxell napisał:

    Z doświadczenia wiem, że wymiana cylindra na 80 (72) nie wiele daje, zwłaszcza w chińczykach 🙂
    Jak dobrze zestroisz to co masz to w zupełności Ci wystarczy.

    Jakiś konkretny przykład „nie wiele daje” możesz przytoczyć?

    #66661 Reply
    agentmb
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 293
    • Postów: 295

    aabdul napisał:

    po zmianach oczekuje predkosci okolo 80km/h a jezeli chodzi o przyspieszenie to nie chce byc blokada-spowalniaczem na swiatlach, kiedy sie zapali zielone swiatelko… nie chce z niego robic „potwora” 🙂

    Zmiana cylindra to dobry pomysł. I 80cm (72cm) to do codziennej jazdy dobry wybór. Jeśli chcesz coś porządnego, zinteresuj się częściami od Naraku. Ich cylinder to całkiem dobry sprzęt za rozsądną cenę.

    Jeśli Cię zainteresowałem, zajrzyj na poniższą stronę:
    http://www.skuterfan.pl/cyinder-72cm-do-4t-naraku,id39.html

    Do tego wariator Naraku HS Racing. Podkreślam Racing, ponieważ może się mylić z Naraku HS który jest przeznaczony do mniejszych pojemności.

    A jeśli brak Ci pieniędzy, to WM Motor też jest niezłe, tyle że wymaga delikatnego traktowania i przeglądów częstszych niż w przypadku droższych marek.

    Koniecznie zapoznaj się z poradnikami dotyczącymi wymiany cylindra.

    #66664 Reply
    Bartolini
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 368
    • Postów: 373

    Napisz jaki masz przebieg na tym silniku, bo od tego warto zacząć, żeby się nie okazało, że za chwilę wał trafi.

    #66684 Reply
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • Postów: 560
    • Postów: 579

    Za te pieniądze kupisz większy cylinder, WM motor 51mm z głowicą z wielkimi zaworami, i o dziwo ten cylinder z tłokiem WM motor chodzi świetnie, mam od wiosny na takim właśnie cylku przelatane ponad 12tys km i śmiga jak ta lala, moc jest wystarczajacą, przyspieszenie wystarczające, Vmax GPS 86km/h ale pomiar z wideorejestratora policyjnego to 94km/h (nie wiem któremu pomiarowi wierzyć, podobno wideorejestrator jest dokładniejszy od GPS. Taki zestaw pasuje do silnika jak ulał i nic nie trzeba przerabiać. Problemem jest wariator, nie daje rady, seryjny wariat z łaską wychodził 8 tyś km ale to z łaską bo od 6 tys km były problemy a przy 8 tyś rozleciał sie w piz…. Nie polecam wariatora WM motor, bo to szajs wyrywa tulejkę tą ze środka wariatora, w silniku 50ccm może i ten wariator chodzi ale w silniku 90ccm daje mu tydzień i tuleja która jest wprasowana w wario będzie miała taki luz że wariator będzie szedł w poprzek i będzie niszczył paski, po tygodniu jazdy miałem tak rozpierdzielony wariator że załatwiał nowy pasek na odcinku 20km, Jak dla mnie seryjny wariator jest lepszy do 90ccm niż ten WM motor, Do seryjnego wariata musisz jeszcze zmienić ślizgi, pasują polini a są wykonane z tak dobrego materiału że mi szczęka opadła, seryjne nie są w stanie przejeździć 2 dni a na polini pomykam juz wiele tys km i są w dobrym stanie a kosztuja raptem 10zł.A tak w ogóle to najlepiej zainwestować w firmowy cały wariator i nie bedzie problemów. No i pasowało by wrzucić jakis lepszy pasek , ja latam na BANDO i nawet może być jak na pasek od kolegi ze sklepu po znajomości za 40zł.

    #66691 Reply
    Stiopa
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 118
    • Postów: 121

    Skok tłoka w silniku 139qmb to 41mm. Zaproponowany zestaw daje więc pojemność 80cm3. Należy również zwrócić uwagę na tłok. Ma wklęsłe denko. Jeśli ma być moc, to musi być sprężanie-szukaj czegoś z wypukłym denkiem. Może coś takiego http://moto.allegro.pl/cylinder-z-glowica-90-ccm-4t-czterosuwa-wilga-vapo-i2390046519.html Tłok wypukły i do tego 51mm co daje 83cm3 pojemności. Nie ma w zestawie wałka rozrządu, a nie mam pojęcia jak to będzie chodzić na seryjnym. Nie wiem czy taki zestaw się sprawdzi, gdyż nie sprawdzałem tego osobiście. Czeka mnie to dopiero jesienią, choć i tak pewnie zakończzy się na przeszczepieczepie 157qmj.

    #66696 Reply
    Bartolini
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 368
    • Postów: 373

    A jak ma zamiar zostawić starą głowicę, to jak wsadzi wypukły? Gość się nie określił przecież;)
    Ta jasne niech wsadzi ncy 52mm i po dotarciu, albo przed nawet niech w hurtowni się zaopatrzy w półksiężyce itp. bo rozrusznik nie da rady;)

    #66705 Reply
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • Postów: 560
    • Postów: 579

    Na denko nie zwróciłem uwagi i tak jak Stiopa napisał trzeba brać wypukły tłok i zmienić głowicę na dedykowaną do dużego cylindra i jak ma to chodzic to niech chodzi a nie stęka i gra na nerwach, wałek będzie pasował choć może byc tak że trzeba będzie nakrętki kontrujące szpilki do regulacji luzu zaworowego dać od spodu dźwigienki bo po ustawieniu zaworów okazuje się że nie ma na co nakręcic nakrętki z góry bo szpilka jest wkręcona głębiej i z góry nie ma juz na co nakrecic kontry. Rozrusznik jakoś daje radę ale lekko nie ma , a w niskich temperaturach szczególnie gdy na dworze jest lekko ponizej zera i olej jest zimny to faktycznie elektryczny rozrusznik nie da rady przełamać silnika, a za pomocą kopki ktoś mikrej postury też go nie przełamie bo stanie na kopce i będzie na niej wisiał a silnika nie obróci:) To jedna taka niedogodność. Ale za to ten silnik ciągnie kiedys robiliśmy z gościem test skuter 139qmb 90ccm skuter warzy 110kg i stary motorower z przeszczepionym silnikiem 139FMB 110ccm (podobno 9KM to miało) a cały motorower warzy 60kg i skuter odstawia taki motorower na odcinku 300metrów o trzy długości skutera może nie wiele ale motorowerek waży tylko 60kg i ma silnik 110ccm i naprawdę ciężko na ten motorower znaleźć zawodnika, wiem że robił sprint z jakąś Yamahą 80ccm manual 2T i zapytałem go czy lepiej ta yamaha się zbiera to odpowiedział że yamaha to tylko więcej jedynie huku narobiła , ale czy wygrał czy przegrał dosłownie nie powiedział po minie wyglądał jak by połkną ta yamaszkę, a jak było to się szczegułów nie dopytywałem

    #66711 Reply
    Bartolini
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 368
    • Postów: 373

    A może kupić airsala i zostawić starą głowicę – ja bym tak zrobił(w zależności od przebiegu).
    Jeśli chodzi o cyla 52mm, to już to przerabiałem, u mnie nawet nie miał siły dobrze kręcić, był kopany ostro po czym poszły w ch.j 3 półksiężyce i reszta…

    #66737 Reply
    aabdul
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 44
    • Postów: 56

    to moze podsumujmy, bo juz sie pogubilem…
    jezeli chodzi o przebieg, to wynosi on 2000km…
    co musze zrobic, zeby polepszyc jego osiagi, tak jak chce, czy mam wymienic tylko cylinder i tłok, czy calą głowice z wałkiem? od razu mowie, ze mam ograniczone fundusze na to…

    #66738 Reply
    agentmb
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 293
    • Postów: 295

    aabdul napisał:
    co musze zrobic, zeby polepszyc jego osiagi, tak jak chce, czy mam wymienic tylko cylinder i tłok, czy calą głowice z wałkiem? od razu mowie, ze mam ograniczone fundusze na to…

    Jeśli masz ograniczone fundusze, to zacznij od cylindra z tłokiem. Seryjna głowica może być użyta z większym cylindrem, więc jej wymianę można odłożyć na później.

    Te „ograniczone fundusze” to jakaś konkretna kwota?

    #66739 Reply
    aabdul
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 44
    • Postów: 56

    okolo 300 zł naczesci, a w wymianie pomagac bedzie kolega…
    jaki cylinder? 80, 90, 100? i to wcale nie oznacza pojemnosc, prawda?

    #66740 Reply
    agentmb
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 293
    • Postów: 295

    Cylinder 80 będzie wystarczający. Tak jak napisałeś, te 80cm to pojemność ale „zawyżona”.

    Około 300zł to mogę Ci polecić ten:
    http://www.skuterfan.pl/cyinder-72cm-do-4t-naraku,id39.html
    w tej cenie nie kupisz nic lepszego.

    Na stronie Naraku ściągniesz dobrze zrobiony poradnik, jak zająć się wymianą cylindra.

    #66741 Reply
    aabdul
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 44
    • Postów: 56

    i to naprawde wystarczy, zebym mogl zgrabnie ruszac na swiatłach i smigac okolo 80?
    jeszcze mam pytanie, czy te cylindry za 60-100 zł sa rzeczywiscie takie kijowe i do bani?

    #66742 Reply
    agentmb
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 293
    • Postów: 295

    Żebtyś żwawo ruszał spod świateł wystarczy. Ale jeśli chcesz jeździć 80km/godz to musisz zrobić trochę więcej niż sama wymiana cylindra. Warto by wymienić wariator na sportowy.

    Jeśli naprawdę chcesz jeździć szybko, musisz pomyśleć o wymianie wału. Seryjnie montowane łożyska są raczej delikatne i nie lubią wysokich obrotów. Niestety wymiana wału jest droga.

    #66743 Reply
    agentmb
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 293
    • Postów: 295

    aabdul napisał:

    czy te cylindry za 60-100 zł sa rzeczywiscie takie kijowe i do bani?

    Nie wszystkie, ale niska cena z czegoś wynika.
    Czasami lepiej jest zainwestować parę złotych więcej i mieć pewność, że nie rozleci się po tysiącu kilometrów.

    #66745 Reply
    aabdul
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 44
    • Postów: 56

    jeszcze dołącze jedno pytanie: czy zeby wymienic cylinder trzeba rozpinac napęd czy obejdzie sie bez?

    #66755 Reply
    agentmb
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 293
    • Postów: 295

    aabdul napisał:

    jeszcze dołącze jedno pytanie: czy zeby wymienic cylinder trzeba rozpinac napęd czy obejdzie sie bez?

    Nie trzeba nic robić przy napędzie.
    Przeczytaj dokładnie ten poradnik, rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości:
    http://www.naraku.pl/components/com_jooget/file/instukcja_montazu_naraku-_cylindry.pdf

    #66765 Reply
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • Postów: 560
    • Postów: 579

    Wm motor robi dobre cylindry i komplet z głowicą kosztuje około 200zł fabryczne wały tez są OK , tak jak pisałem wyżej silnik na takim cylku od marca przejechał 12300km i zero problemów i ma się świetnie i nic nie wskazuje aby to sie miało zmienić , silnik kręci się ciągle na 8-9tyś obrotów tak że to że nie lubi wysokich obrotów tez mozna włozyc między bajki i to nie jest jazda z pod świateł do świateł tylko zasuwa 25 kilometrowy odcinek kilka razy dziennie na 9tys obrotów i nie ma że boli. Nie miałem naraku i nie mam zamiaru mieć, więc się nie będę wypowiadał ale z tego co widzę to cenę mają zaporową, jak dla mnie to naraku może sobie żądać i 900zł za ten cylek 72ccm a prawda jest taka że dostanie baty od chińskiego cylka za 80-90zł wystarczy że będzie miał przynajmniej te 51mm średnicy. A co do wariatora to tez pisałem wyżej seryjny wario z cylkiem 90ccm ma dni policzone, lepiej od razu kup dobry wariator i dobry pasek, o ile seryjny wario jakos mi się trzymał o tyle wariator wm motor rozleciał się po tygodniu.

    #66771 Reply
    agentmb
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 293
    • Postów: 295

    Nikt nie twierdzi że cylindry od WM Motor nie nadają sie do użytku, Jedynie twierdzę, że produkty znanych firm są trwalsze.

    Jaką średnicę ma tuleja mocująca w cylindrze 51mm? Zastanawiam się, jak to się trzyma, skoro otwór jest niewiele szerszy.

    #66775 Reply
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • Postów: 560
    • Postów: 579

    Pasuje idealnie wytrzymałość też jest godna polecenia, naraku robi cylki 52,4mm i tez pasuje idealnie ale za taki komplecik z głowicą wołaja ponad osiem stówek, ja ten swój silnik na następny sezon postawie na bebechach Tec , jeden z forumowiczów tutaj opisywał taki silnik i bardzo Tec chwalił a cylek 52mm z głowicą czyli cały komplet kosztuje pięćset parę złotych, nie chcę już podróbek bo może i chińszczyzna nie jest najlepszej jakości ale zamienniki tej chińszczyzny (oczywiście te z najniższej pułki cenowej) to nie są torby kłaków warte i pisząc to mam na myśli wariator wm motor. Ogólnie to przy cylku 90ccm seryjny napęd nie daje rady ale zainwestować kilka złotych w lepszy wario i pasek i można nieźle pomykać, ja co prawda mam ostrzejszy wałeki kompletnie zmodyfikowany dolot np mam szerszą gardziel , nie mam przepustnicy podciśnieniowej. Ale myśle że wario i pasek na samym cylku dostanie w tyłek i nie wytrzyma mocy z większego cylindra, i nie potrzeba moich dodatkowych modyfikacji żeby zniszczyć seryjny napęd.

    #66778 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    klekocix napisał:

    maxell napisał:
    Z doświadczenia wiem, że wymiana cylindra na 80 (72) nie wiele daje, zwłaszcza w chińczykach 🙂
    Jak dobrze zestroisz to co masz to w zupełności Ci wystarczy.

    Jakiś konkretny przykład „nie wiele daje” możesz przytoczyć?

    W moim przypadku 'nie wiele dało’, liczyłem na zwiększenie chociaż trochę prędkości max, zwiększyła się tylko dynamika jazdy, nic więcej. Zależy co kto potrzebuje. Bo jak liczy na większą prędkość to proponuję kupić ogólnie coś większego na kat.A.
    Mam 4T. może w 2T są większe korzyści.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: zwiększanie pojemnosci 139QMB
Twoje informacje:




Back to top button