zumico gr200 brak ojeju w głowicy

Witam mam motor zumico gr200 i zatarł mi się tłok na sworzniu , założyłem nowy zestaw 72cm ,złożyłem motor ,odpalam go i szybko się strasznie nagrzał po odkręceniu dekielków od głowicy okazało się że nie ma tam oleju :/ czytałem trochę na ten temat i jedyne co znalazłem to to że pompa olejowa siadła , zgadzacie się z tym ??

jak nie masz oleju w głowicy to pompa oleju poszła albo oleju nie masz. i tyle na ten temat.

Zalałeś nowy olej? Jeśli tak to ile?

olej był nalany nowy ale trochę za dużo było wlane , ale słyszałem że trochę więcej oleju na docieranie może być ;)

jak mówisz że olej jest to sprawdź pompke oleju.

a jak sprawdzić pompę oleju ?

musisz rozebrać silnik. później pompa będzie napędzana z wału przez zębatke . wykręć ją i zanurz w oleju,później kręć nią i jeżeli nie będzie się z niej wydobywal olej to znaczy że pompa jest uszkodzona . Jeżeli masz filtr oleju to sprawdź też go czy czymś nie jest zatkany.

A ten filtr oleju jak jest to gdzie go znajdę ?

Jeszcze mam pytanie jaka inna może być przyczyna bo za bardzo nie chciałbym rozbierać silnika . Jeszcze nie mogę znaleźć jakiegoś schematu właśnie takiego silnika :/ jak by ktoś pomógł był bym wdzięczny ;)

filtru oleju nie ma to po pierwsze , a jak chcesz sprawdzić czy pompa działa, musisz odpalić silnik i odkręcić bagnet od oleju jeśli olej będzie się wylewał to znaczy że pompa jest w porządku

Odkręciłem i nie wylewa się :/ teraz pytanie czy muszę rozkręcić cały silnik czy tylko jakąś część , przydał by mi się jakiś schemat czy coś bo pierwszy raz rozbieram taki silnik, nawet nie wiem gdzie ta pompa się znajduje .

Odkręcasz prawy dekiel silnika i zdejmujesz sprzęgło - pod nim jest pompa oleju. A wygląda tak: http://allegro.pl/pompa-oleju-king-los-chopper-ogar-900-zumico-atv-i3664894629.html

Dziękuje :) napiszę jak coś zrobię ;)

Rozebrałem wszystko i mam pompę , na moje oko wygląda dobrze ta pompa . jak sprawdzić czy jest dobra ?

Zobacz czy wałek napędzający pompę kręci się przy obracaniu wałem korbowym. Pompę możesz wymienić dla bezpieczeństwa - koszt znikomy.

obraca sie ale ta zębatka co napędza wełek od pąpki ma luz i nie wiem czy tak powinno być , można zębatkę przestawić o jakieś 4 mm tak powinno być czy nie ?

Może tu tkwi przyczyna - wałek nie był zazębiony z zębatką. Albo kup nową pompkę i wymień.

Kupiłem nową pompę , założyłem , złożyłem motor i nadal zawory suche ;/

Może kanalik prowadzący olej zatkany albo błąd w montażu cylindra i głowicy, olej podawany jest kanalikiem przy lewej dolnej szpilce (widok od strony cylindra) a dalej już bezpośrednio otworem szpilki i do prawego dekielka (patrząc z pozycji kierowcy) stamtąd kierowany jest wewnątrz wałka rozrządu.

przyda się jeszcze wymienić filtr oleju, po zdjęciu pokrywy sprzęgła widać go bezpośrednio nad śrubą spustową oleju