zumico gr200 brak ojeju w głowicy

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #150044
    milek119
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    Witam mam motor zumico gr200 i zatarł mi się tłok na sworzniu , założyłem nowy zestaw 72cm ,złożyłem motor ,odpalam go i szybko się strasznie nagrzał po odkręceniu dekielków od głowicy okazało się że nie ma tam oleju :/ czytałem trochę na ten temat i jedyne co znalazłem to to że pompa olejowa siadła , zgadzacie się z tym ??

    #150045
    zipp50
    Użytkownik
    • 94
    • 372Postów:

    jak nie masz oleju w głowicy to pompa oleju poszła albo oleju nie masz. i tyle na ten temat.

    #150051
    Mariusz954
    Użytkownik
    • 0
    • 48Postów:

    Zalałeś nowy olej? Jeśli tak to ile?

    #150059
    milek119
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    olej był nalany nowy ale trochę za dużo było wlane , ale słyszałem że trochę więcej oleju na docieranie może być 😉

    #150061
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • 1 103Postów:

    jak mówisz że olej jest to sprawdź pompke oleju.

    #150063
    milek119
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    a jak sprawdzić pompę oleju ?

    #150064
    kuba90876
    Użytkownik
    • 30
    • 1 103Postów:

    musisz rozebrać silnik. później pompa będzie napędzana z wału przez zębatke . wykręć ją i zanurz w oleju,później kręć nią i jeżeli nie będzie się z niej wydobywal olej to znaczy że pompa jest uszkodzona . Jeżeli masz filtr oleju to sprawdź też go czy czymś nie jest zatkany.

    #150065
    milek119
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    A ten filtr oleju jak jest to gdzie go znajdę ?

    #150132
    milek119
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    Jeszcze mam pytanie jaka inna może być przyczyna bo za bardzo nie chciałbym rozbierać silnika . Jeszcze nie mogę znaleźć jakiegoś schematu właśnie takiego silnika :/ jak by ktoś pomógł był bym wdzięczny 😉

    #150133
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    filtru oleju nie ma to po pierwsze , a jak chcesz sprawdzić czy pompa działa, musisz odpalić silnik i odkręcić bagnet od oleju jeśli olej będzie się wylewał to znaczy że pompa jest w porządku

    #150227
    milek119
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    Odkręciłem i nie wylewa się :/ teraz pytanie czy muszę rozkręcić cały silnik czy tylko jakąś część , przydał by mi się jakiś schemat czy coś bo pierwszy raz rozbieram taki silnik, nawet nie wiem gdzie ta pompa się znajduje .

    #150232
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Odkręcasz prawy dekiel silnika i zdejmujesz sprzęgło – pod nim jest pompa oleju. A wygląda tak: http://allegro.pl/pompa-oleju-king-los-chopper-ogar-900-zumico-atv-i3664894629.html

    #150257
    milek119
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    Dziękuje 🙂 napiszę jak coś zrobię 😉

    #150264
    milek119
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    Rozebrałem wszystko i mam pompę , na moje oko wygląda dobrze ta pompa . jak sprawdzić czy jest dobra ?

    #150267
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Zobacz czy wałek napędzający pompę kręci się przy obracaniu wałem korbowym. Pompę możesz wymienić dla bezpieczeństwa – koszt znikomy.

    #150301
    milek119
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    obraca sie ale ta zębatka co napędza wełek od pąpki ma luz i nie wiem czy tak powinno być , można zębatkę przestawić o jakieś 4 mm tak powinno być czy nie ?

    #150304
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Może tu tkwi przyczyna – wałek nie był zazębiony z zębatką. Albo kup nową pompkę i wymień.

    #150934
    milek119
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    Kupiłem nową pompę , założyłem , złożyłem motor i nadal zawory suche ;/

    #150936
    Pj900
    Użytkownik
    • 0
    • 19Postów:

    Może kanalik prowadzący olej zatkany albo błąd w montażu cylindra i głowicy, olej podawany jest kanalikiem przy lewej dolnej szpilce (widok od strony cylindra) a dalej już bezpośrednio otworem szpilki i do prawego dekielka (patrząc z pozycji kierowcy) stamtąd kierowany jest wewnątrz wałka rozrządu.

    #150938
    Pj900
    Użytkownik
    • 0
    • 19Postów:

    przyda się jeszcze wymienić filtr oleju, po zdjęciu pokrywy sprzęgła widać go bezpośrednio nad śrubą spustową oleju

    #150940
    milek119
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    a to nie czasem winna zębatki która napędza pompę oleju , bo ta zębatka jest luźna i żeby pompa się obracała to trzeba mocno ją docisnąć w prawą strone

    #150943
    Pj900
    Użytkownik
    • 0
    • 19Postów:

    jeśli na zębatce napędowej pompki są zdrowe zęby to jest dobrze a ten luz jest normalny, konstrukcja nie pozwala jej w żadną stronę na stałe przesunąć. Może jest po prostu odwrotnie przykręcona ta zębatka?

    #150945
    Pj900
    Użytkownik
    • 0
    • 19Postów:

    pozycję zębatki ustala łańcuszek rozrządu, dlatego jest luźna na boki, po prostu dopasowuje się do pozycji łańcuszka i nie jest możliwe by oś nie sięgała pompki

    #150946
    Pj900
    Użytkownik
    • 0
    • 19Postów:

    a czasem oś nie jest wyłamana na końcu (tam gdzie się zazębia z pompką)?

    #151004
    milek119
    Użytkownik
    • 1
    • 12Postów:

    Witam , mam zdjęcie ,http://iv.pl/images/49404336014132331583.jpg
    jak obracam tą zębatką co jest napędzna rozrządem to ta tulejka która idzie do pompy się nie obraca , tak chyba nie powinno być

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button